Начало Психология Позитивна психология Терапевтични занимания и креативност Всеки може да контролира своите емоции, независимо от темперамента и способностите си

Всеки може да контролира своите емоции, независимо от темперамента и способностите си

Всеки може да контролира своите емоции, независимо от темперамента и способностите си - изображение

Някои хора казват, че са твърде емоционални и просто не могат да направят нищо, за да контролират по-добре чувствата си. Резултатите от ново изследване обаче показват, че всеки може да се владее, достатъчно е само да отделя време за медитация.

"По време на изследването открихме, че медитацията не само подобрява емоционалното здраве, но и способността да приемаме случващото се много по-спокойно, независимо какъв е темпераментът ни", обяснява водещият автор на изследването г-н Янли Лин.

В рамките на проучването доброволците са гледали серия от разстройващи изображения веднага след първото си медитиране. Оказало се, че тези, които са медитирали за първи път, са успели да контролират емоциите си не по-зле от други, които медитират редовно. Сканиранията на мозъка също са потвърдили подобрения емоционален контрол след медитацията.

„Ако по природа сте човек, който осъзнава случващото се във всеки един момент, то при вас всичко е наред, вие можете да се справите с различни смущаващи емоции. Но ако не притежавате тази способност, медитацията със сигурност може да ви помогне да я придобиете”, коментира съавторът на изследването д-р Джейсън Моузър.

Хора, които не са склонни да обръщат внимание на случващото се тук и сега, и никога не са медитирали, трудно ще се справят с това да се концентрират върху настоящите си преживявания. За тях би било много полезно да отделят ежедневно 20 минути за медитация, съветват изследователите.

„Съзнателната медитация“ е процес, в който се фокусираме върху мислите, чувствата и усещанията, които преживяваме в момента.

Психологът Алис Бойл предлага няколко лесни медитативни техники, с помощта на които да спрете потока от мисли и да оставите сетивата си да потопят съзнанието ви в сегашния момент:

Вдишайте и издишайте

Най-препоръчваната техника за медитиране е да насочиш вниманието си към дишането си известно време. Но вместо да правите това, опитайте да се съсредоточите върху едно вдишване и издишване. Насочете вниманието си към струята въздух, която преминава през тялото ви.

Съзнателно хранене

Не е от най-лесните упражнения, но не е необходимо го правите през цялото време, а само с първите две хапки от всяко хранене. Обърнете внимание на вкуса, аромата, вида на храната.

Дайте почивка на мозъка

В кратките почивки през деня, вместо да преглеждате социалните мрежи, погледайте през прозореца, заслушайте се в звуците, които чувате, обърнете внимание на всичко, което сетивата ви улавят.

Освободете ума си от мисли, проблеми, търсене на решения и му дайте почивка.

Прочетете още: Помага ли осъзната медитация при хронична болка?

Редактор: Ина Фенерова
Източник: spring.org, psychologytoday.com
Снимка: goalcast.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПсихологияЛюбопитноСпортАлт. медицинаЛеченияЛайфстайлЗдравни съветиНовини