Начало Психология Поведенческа психология Патология Емоционалната интелигентност е важна част от превенцията и лечението на клинична депресия

Емоционалната интелигентност е важна част от превенцията и лечението на клинична депресия

Емоционалната интелигентност е важна част от превенцията и лечението на клинична депресия - изображение

Клинично депресираните хора трудно могат да разберат разликата между собствените си отрицателни емоции като гняв, вина и чувство за неудовлетвореност. От своя страна това може да е част от причината, поради която депресията е толкова трудна за лечение.

Според психолозите хората, страдащи от депресия, могат да подобрят състоянието си, ако се научат да разпознават емоциите си.

Изследване, публикувано в списание „Psychological Science”, показва, че хората, диагностицирани с депресия, трудно определят отрицателните емоции, които изпитват.

"Невъзможно е да подобрите живота си, без да знаете дали сте тъжни или ядосани. Например, представете си, че автомобилът ви не разполага с бензиномер, би било трудно да се ориентирате кога трябва да заредите гориво, нали? Целта на проучването ни бе да разберем дали хората с клинична депресия умеят да определят емоциите си и как това влияе е на състоянието им”, коментира ръководителят на изследването д-р Емре Демиралп.

Доброволците, участвали в този проект, половината от които с клинична депресия, са били помолени да назовават емоциите, които изпитват всеки ден в продължение на една седмица. Анализът на резултатите е показал, че хората, страдащи от депресия, се затрудняват с поставената задача и повечето от тях не правят разлика между гняв, разочарование, тъга, безпокойство. За разлика от тях, здравите участници в изследването с лекота се справили със задачата да определят отрицателните емоции, които са изпитвали в тестовия период.

Не така обаче стоят нещата с положителните емоции. Както здравите доброволци, така и тези с клинична депресия не са за се затруднили да назоват правилно своите положителни емоции.

"Изводите от изследването ни показват, че разпознаването на отрицателните емоции, които изпитвате, може да бъде полезно за вас. Ако сте тъжни, вие трябва да знаете, че това, което изпитвате е тъга, ако сте ядосани, също - това ще ви помогне да дойдете на себе си много по-бързо, но също така ще създаде у вас увереността, че емоцията, която ви владее сега, няма да ви измъчва вечно, и вие сте по-силни от нея”, казва още д-р Емре Демиралп.

Съветът на специалиста е да бъдете конкретни и да се опитате да определите емоцията, която преживявате - дали е гняв, срам, дали е вина или някаква друга емоция? Това може да ви помогне да я преодолеете по-бързо и да подобрите живота си.

Изводът на психолозите е, че важна част от превенцията и лечението на депресия е повишаването на емоционалната интелигентност на населението в световен мащаб.

По статията работи: Ина Фенерова
Източник: spring.org
Снимка: healthWorks.my

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПсихологияХранене при...НовиниЛайфстайлЗдравни съветиЛюбопитноСоциални грижиЛеченияАлтернативна медицинаСнимкиСпортВидеоАнкетиТестовеЗдравни проблемиБотаникаМедицински изследвания