Начало Психология Поведенческа психология Психика и тяло Чувствате ли се депресирани и тревожни? Може да страдате от недостиг на магнезий

Чувствате ли се депресирани и тревожни? Може да страдате от недостиг на магнезий

Чувствате ли се депресирани и тревожни? Може да страдате от недостиг на магнезий - изображение

Ето как магнезиевият дефицит може да повлияе на вашето психично здраве

С увеличаване на осведомеността относно депресията и безпокойството, експертите подчертават колко важно е психичните заболявания да бъдат лекувани. Веднъж, когато сме идентифицирали признаците и симптомите на депресия и безпокойство, следващият голям въпрос е как да започне вашето лечение и къде да намерите подходящия психиатър или психолог, за да определите правилния тип.

Депресията и тревожността могат да бъдат третирани с антидепресанти и лекарства против тревожност, но страничните ефекти включват сънливост, гадене, запек или диария, замаяност и дори сексуална дисфункция. И докато в случай на хронична депресия и тежки тревожни разстройства лекарствата и консултирането са неизбежна част от лечението, подобряването на вашата диета и добавянето на богати на магнезий храни към диетата ви е също от съществено значение.

Изследване от 2012 г., публикувано в списанието Neuropharmacology, доказва, че магнезиевият дефицит предизвиква безпокойство, като предизвиква нарушение в хипоталамо-хипофиза-надбъбречна ос. По-просто казано, това означава, че се засягат хипофизната жлеза, надбъбречните жлези и хипоталамуса, част от мозъка, съставляваща хипоталамо-хипофиза-надбъбречна ос, която контролира и регулира реакцията на тялото на стрес, настроения и емоции.

Освен това, хипоталамо-хипофиза-надбъбречна ос регулира още храносмилането, имунната система и съхранението на енергия. Така че, когато нивото на стрес е високо, проучванията установяват, че магнезият е първият минерал, който се използва от тялото. Ето защо магнезиевият дефицит води до депресия и тревожност.

В друго проучване, публикувано във вестник Journal of Psychiatry през 2009 г., което се състои от 5708 индивида на възраст 46-49 или 70-74 години, установява, че има обратна връзка между приема на магнезий и депресията

Това доказва, че един от начините за борба с депресията и тревожността е да увеличите приема на магнезий. Трябва да знаете, че различните ползи за здравето на магнезия, включват още превенция на остеопорозата, сърдечните заболявания, диабета и високото кръвно налягане.

Храните, богати на магнезий включват банани, сусам, фурми, тъмен шоколад, соя, орехи, овес и зелени листни зеленчуци.

По статията работи: Елиза Трайкова

Снимка: liverdoctor.com

Източник: thehealthsite.com

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛеченияНовиниПсихологияЛайфстайлЛюбопитноЗдравни съветиТестовеБотаникаАлт. медицинаСпортСоциални грижиХранене при...СнимкиСъставкиВидеоЗдравни проблемиАнкетиИзследванияЕ-тата в хранитеФизиология