Начало Психология Позитивна психология Наръчник на успешния родител Научете детето си на 8 тактики, с които да успокоява само гнева си, навсякъде и по всяко време

Научете детето си на 8 тактики, с които да успокоява само гнева си, навсякъде и по всяко време

Научете детето си на 8 тактики, с които да успокоява само гнева си, навсякъде и по всяко време - изображение

Владеенето на емоциите е трудна задача за всички човешки същества. Нормално е за детето това да е още по-трудно, а за тези с природна предразположеност към гнева - почти невъзможно. Детският гняв често е предизвикателство за родители и учители. Наша работа е да научим детето си как да се увладява навсякъде и във всяка ситуация. Тези 8 бързи техники са изключително успешни:

1. Броене до 5

Броенето е чудесен начин да научите детето да спре за момент и да помисли, преди да реагира в гнева си. Контролът на импулсите е труден при малките деца. Тази малка тактика им дава шанс да мислят, преди да реагират.

2. Дълбоко вдишване

Дълбокото вдишване е много добра релаксираща техника. Независимо как се чувстват, дълбокото вдишване (веднъж или няколко пъти) може бързо да успокои телата им.

3. Духане в дланите 

Това е друга техника, стимулираща дълбокото вдишване. Духайки директно в дланите, вместо във въздуха, детето усеща обратно силата на дъха си.

4. Поставяне на ръце в джобовете 

Това действие дава усещане за физическо въздържание. Алтернатива на това е да седне върху тях или да стисне плътно дланите си.

5. Съзнаване на това, което придружава гнева

Важно е децата да започнат да забелязват и осъзнават какво се случва с телата им, когато се ядосват. Как чувстват лицето си? Има ли напрежение в тялото им?

6. Стискане и отпускане на юмрук

Стискането и отпускането на юмруци е чудесен начин за премахване на част от напрежението в тялото. Често децата не осъзнават това напрежение.

7. Мисловно сканиране на тялото

Започвайки от главата и продължавайки надолу по тялото, нека детето обръща внимание на отделните зони на напрежение, а след това да отпуска тези мускули.

8. Прегръдка от някой, който обича.

Прегръдките доказано помагат.

Вижте как с вашите действия да помогнете на ядосаното дете да се успокои ТУК >>>

По статията работи: Елиза Трайкова

Снимка: psychcentral.com

Източник: viewsfromastepstool.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПсихологияЛайфстайлЗдравни съветиЛюбопитноСнимкиНовиниАнкетиСоциални грижиОрганизацииСпортРецептиИнтервютаИсторияАлтернативна медицинаХранене при...ОбразованиеНормативни актовеСпециалистиЗаведенияКлинични пътекиМедицински изследванияЛеченияБотаника