Начало Психология Позитивна психология Наръчник на успешния родител Психологически съвети за дамите, които са майки отскоро

Психологически съвети за дамите, които са майки отскоро

Психологически съвети за дамите, които са майки отскоро - изображение

Никой не е по-стресиран, а впоследствие и изтощен, от майките, които раждат за първи път, и се опитват да се справят с всичко. Те нерядко се чувстват едновременно изплашени, изтощени, заети и отчаяно жадуващи дрямка.

Надежда има! Професионалните консултанти и опитните майки са впрегнали усилия, за да помогнат на родилките, така че да могат да се насладят на миговете с детето си максимално.

Не бързайте

Деби Мандъл (автор на няколко книги за родителство и майка на три деца) казва: „Бъдете търпеливи. Младите майки се втурват да правят всичко, дори бързат облекат отново дрехите си от преди бременността. Отнело ви е девет месеца да стигнете до този момент, не е нужно да си поставяте крайни срокове.“

Клаудин Уолк (майка на три деца и автор на книгата „Ще стане по-леко… и други лъжи, които казваме на майките“), заявява ясно и точно: "Това е времето, да го карате полека — без чистене, готвене или проекти. Просто бъдете майки. Настоявайте, че другите в живота ви да се грижат за вас, така че вие да можете да се грижите за бебето си. "

Отмийте умората

Стартирайте всеки ден с чувство за постижение, това е много важно за психиката ви. "Вземете душ и се облечете с нещо удобно — чака ви ден изпълнен с вълнения", казва Мери Бет Лопрести (майка на три деца и автор на насърчителни статии). Тайната на този съвет: "Душът може да ви накара да се почувствате достатъчно освежени, за да решите, че сте имали добър сън!"

Спане с детето

Джада Шапиро (майка и основател на родителска организация) препоръчва кърмачките да спят колкото може по-близо до новороденото. Вместо да поставите бебето в друга стая (каквато е съвременната практика), нека то спи близо до вас. Когато бебето заплаче, ще имате бърз достъп до него и присъствието ви ще го успокои преди някой от двама ви да се е събудил истински.

Носталгия по свободата

Споменът за свободата, сънят и безгрижието може да се окаже много объркващ за младата майка. От една страна най-ценното в живота ви ви обвързва и залива ума ви с радост, от друга всеки има мигове, в които мечтае за безметежност и сваляне на тежестта от плещите си. Според журналистката Елина Фърман младите майки не трябва да се отказват от контактите си, но трябва да спрат да живеят в миналото. „Когато престанах да мисля за лекомисленото време, което прекарах, преди да родя, започнах по-лесно да се съсредоточавам върху настоящето и да откривам новата си идентичност като майка“, казва тя.

Клиничния психолог д-р Шошана Бенет дава съвет за поддържане на реалистични очаквания. „Захвърлете митовете от типа — моите нужди вече нямат значение – всичко е за бебето“, като добавя, че те могат само да ви навредят. Трябва да пазите себе си и здравето си, за да можете да полагате грижи за детето си.

Граничен контрол на входната врата

Да, важно е да поддържате социални контакти, за да се чувствате свързани със света, но в дома си (поне в началото) трябва да допускате само един вид хора — полезни. Тези, които носят продукти или са готови да ви помогнат. Ако посетителят е дошъл на гости просто да си постои, докато вие се грижите за бебе, чистите и готвите, то не трябва да прекрачва прага ви.

Приемайте помощ

Клиничния психолог д-р Елизабет Ломбардо (която е и майка на две деца) казва: „Хотата искат да ви помагат — оставете ги да го направят, нека дори да се погрижат за бебчето, докато вие поспите или вземете душ. Не е нужно да правите всичко сами!“ И ако никой не ви предложи, тогава помолете за помощ.

Не опитвайте да сте непоклатима

Не е нужно да сте лудо влюбена във всеки аспект на майчините грижи. Това не ви прави лоша майка, а истински човек! Понякога майката се срамува да поиска помощ, с мисълта, че околните ще решат, че не се справя или се оплаква от майчинството – това не е разумно, всяко човешко същество има нужда от подкрепа и е добре да го помните.

Когато сте преуморени и тъжни — плачете. Важно е да приемете усещането за тъга, идващо заедно със загубата на старото ви Аз. Когато се на тъгувате истински, чувствата ще станат по-лесно управляеми.

Излезте навън

Всяко предложение някой близък да остане с детето (макар и 15 мин.) може да ви е от полза. За това време може да идете до магазина, да хапнете, да си лакирате ноктите — всяко от тези неща ще ви накара да се почувствате по-добре.
Някои майки препоръчват на всеки два дни да сте извън дома без бебето поне за час. След подобна разходка ще сте много по-емоционално (и психически) стабилни, т.е. ще е полезно за всички у дома.

Спете при всяка възможност

Ако можете да спите, докато бебето спи, направете го! Според Уолк прането, съдовете и дори сериалът могат да изчакат. „Сънят не е лукс, а медицинска необходимост, особено за наскоро родилите дами“, казва Бенет. „Споделяйте нощните грижи за бебето с бащата или друг възрастен. Няколко часа непрекъснат сън на нощ са жизнено необходими, за да запазите нивото на серотонин, което е основната физическа разлика между чувството за щастие и прегарянето.

Спомнете си как стигнахте до тук

Имате бебе и обичате партньора си... само не забравяйте за съществуването на втория. „Колкото по-добре вървят нещата в двойката, толкова по-добре ще се чувствате и по-добри родители ще бъдете“, казва Ломбардо. Запомнете, че сте започнали като дует, превърнали сте се в трио и заедно ще се справите с всичко. Ако действате като екип, ще успеете да управлявате успешно умората.

Внимание за самите вас

Нито една майка не знае както я очаква, докато не роди първото си дете, но е добре да предвидите, че ще има много емоции и много изтощение. Блаженството от това да сте родител върви ръка за ръка с напрежението. Опитайте се да не пренебрегвате поне физическите нужди на телата си, за да сте адекватни на тези на бебето.

По статията работи: Станислава Тонева
Източник: pregnancyandbaby.com
Снимка: dreamingandsleeping.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛайфстайлНовиниЛюбопитноСнимкиЗдравни съветиСоциални грижиПсихологияСпортАнкетиХранене при...ТестовеАлтернативна медицинаИсторияКлинични пътекиФизиологияОрганизацииНормативни актовеБотаникаСпециалистиЛеченияПроизводители