Начало Психология Позитивна психология Мотивация, щастие и личен успех Развийте прости, редовни навици, за да разрушите продължителното заседяване

Развийте прости, редовни навици, за да разрушите продължителното заседяване

Развийте прости, редовни навици, за да разрушите продължителното заседяване - изображение

Хората, които прекарват дълги часове на бюро, могат значително да подобрят здравето си, като направят няколко прости промени, за да се изправят на крака (както в буквалния, така и в преносния смисъл на думата), според ново проучване на изследователи от Западния университет в Канада.

Изследванията показват, че продължителното седене увеличава риска от сърдечни заболявания, затлъстяване, диабет тип II, някои форми на рак, както и депресия. За хората, които работят дълги часове на бюро, може да бъде истинско предизвикателство да разберат как да намалят вредите от заседналия начин на живот. 

"Дори и да тренираме редовно, повечето от нас седят или се облягат средно по 11 часа на ден", казва Ууйу Суи, доктор по медицина в катедрата по кинезиология в Западния университет. "Телата ни просто не са предназначени да функционират добре с такива ниски нива на активност — всички ние трябва да се движим по-често, отколкото го правим, или да понасяме редица хронични здравни проблеми".

В нов доклад, публикуван в списанието Приложна психология: Здраве и благосъстояние, Суи и съавторът д-р Хари Прапавесис, също професор по кинезиология, описват как студентите променят своя заседнал начин на живот чрез структуриран шестседмичен процес, постигнал успех при спиране на тютюнопушенето и привикване към употребата на предпазен колан по време на шофиране.

Изследователите молят студентите да изберат най-добрите си стратегии, за да предприемат по-чести почивки, които за някои от тях включват настройка на таймери и телефонни напомняния, като се правят кратки сесии за проверка от третата седмица на проучването.

След шест седмици участниците превръщат тези стратегии в навици: те си взимат почивка средно един път на 90-минути. Дори две седмици по-късно те продължават да отнемат от времето си за седене. Обратно, контролната група не показа подобрение в навиците си.

"В човешката природа е да се препъваме, когато се опитваме да добавим нови дейности към натоварения си ден, поради което диетите и плановете за упражнения понякога се сриват", казва Суи. "Това проучване показва, че можем да се борим с "професионалното заседяване" не чрез добавяне на нова дейност, а чрез приплъзването на заместващ режим на мястото на вече съществуващия."

За студенти или офисни служители, например, тези промени могат да включват ставането по време на телефонни обаждания; няколко кратки разходки до диспенсъра, вместо една продължителна; заменянето на разговорите по имейл/скайп с различните отдели с разговор по време на разходка.

"Ние можем да вградим в ежедневието си някои прости стратегии, които да ни вдигнат от столовете и диваните", казва Прапавесис, който е директор на Лабораторията за психология на упражненията и здравето в Университетската кинезиология. "Това може или не може да ни направи по-продуктивни — подозираме, че го може, но все още търсим отговора —  знаем едно със сигурност и то е, че въздействието върху здравето на краката ни е положително."

По статията работи: Елиза Трайкова

Източник: psychcentral.com

Снимка: techrepublic.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиПсихологияЛюбопитноСпортЛайфстайлЛеченияНовиниСоциални грижиХранене при...СнимкиАлтернативна медицинаАнкетиТестовеЗдравни проблемиБотаникаМедицински изследвания