Начало Психология Социална психология Обществото Цветовете влияят на начина, по който харчите парите си

Цветовете влияят на начина, по който харчите парите си

Цветовете влияят на начина, по който харчите парите си - изображение

В големите търговски обекти ще видите почти всички нюанси на дъгата върху реклами, етикети и банери. Всички влизат там, с цел да вземат само необходимото, а в повечето случай излизат с куп ненужни покупки. Как цветовата палитра влияе на вашите разходи? Маркетинговите експерти казват, че хората подсъзнателно свързват конкретни цветове със специфични социални и културни послания. Като знаят това, търговците изграждат стратегии, каращи ви да отворите портфейла си.
Психолозите и маркетинговите експерти могат да обяснят как 10 различни нюанса влияят на вашите пазарни навици.

Черно

Черно

В продажбите това е цветът на изтънчеността (сещате ли се малката черна рокля), доминира най-вече при опаковките на висок клас грим и може да направи евтини продукти за макиаж да изглеждат по-привлекателни за средния потребител.

Син


Синьо

Повечето хора харесват този цвят. Не е чудно, защото той говори за доверие и надеждност, като е много често използвано за лога на финансови институции, които се стремят да убедят хората, че са сигурен начин за боравене с парични средства. Синьото може да подобри лоялността, клиентите се връщат с 15% по-често в търговски обекти с цветови схеми, изпълнени в синьо, отколкото в такива, изпълнени в оранжево (според проучване на Journal of Business Research от 2003 г).

Бургундско червено и кафяво


Бургундско червено и кафяво

Двата цвята влияят сходно на човешкото подсъзнание. Напомнят за всички богати и изискани неща, (поради асоциацията с червено вино), така че не се изненадвайте, ако покривката с цвят „мерло“ е по-скъпа от същия модел в бяло.

Зелено


Зелено

Търговците използват този цвят, за да привлекат екологично насочените клиенти. Не забравяйте: Само защото опаковката е зелена не значи, че е екологична или здравословна.

Оражево

Оранжево

Цветът се свързва най-вече със справедливост и достъпност, поради което ще го намерите в магазини, предлагащи добра стойност.

 

Розово

Розово

Цветът на сладостта — асоциацията е с детска дъвка. Изследване на „Journal of Orthomolecular Psychiatry“ стига до изводите, че този цвят има успокояващо свойство. Учените откриват, че розовата обстановка има забавящ ефект над ендокринната система и успокоява напрегнатите мускули. Как това може да повлия на финансите ви? Усещането за спокойствие може да направи по-слабо болезнена раздялата с парите в джоба ви.

Червено

Червено

Въпреки, че доста магазини използват този цвят и все още приласкават клиентите си, според пазарните експерти точно то е знак за спиране. Като червена табелка, караща потребителя да се замисли. Служи като аларма и внимателно вглеждане в личните разходи.

Виолетово

Виолетово

То е короновано в козметичната индустрия, особено в категорията продукти против стареене. Когато хората го видят си мислят за благородство. Следователно виолетова кутия може да убеди подсъзнанието, че продуктът има специални свойства и си струва парите.

Бяло

Бяло

При създаване на марка, бялото предполага простота и чистота. Над 70% от най-продаваните брандове грижа за кожата са опаковани в бяло. Също така означава желание за честност, така че създава усещане за доверие.

Жълто

Жълто

Цветът е изключително успешен в хранителната индустрия и ресторантите за бързо хранене. То предизвиква усещане за енергичност и увеличаване на апетита, може би това обяснява защо стомахът ви може да започне да къркори, докаато минавате покрай златни рибки.

Всеки от цветовете влияе на подсъзнателно ниво, като използва дълбоко вкоренени в културните ни традиции и усещания символи. За да се преодолее подобно влияние е нужно съвсем малко усилие и повече съзнателност при избиране на продукти и харчене на пари. А ако искате да ги използвате ефективно, за да развиете бизнеса си, то е разумно да се обърнете към дизайнер и маркетингов експерт с опит, за да не се окаже, че самостоятелно сте успели да отблъснете клиентелата, взимайки неразумни цветови решения, представящи продуктите ви.

По статията работи: Станислава Тонева
Източник: realsimple.com
Снимки: npr.org; ixiacom.com ; pinterest.com; lushome.com; retaildesignblog.net; goodnessdirect.co.uk; cdn.inquisitr.com; blogspot.com; ewallpapers.eu; photobucket.com; clothing.beautysay.net

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПроизводителиНормативни актовеОрганизацииЛюбопитноНовиниАптекиПсихологияЛайфстайлСоциални грижиЗдравни съветиСнимкиАнкетиСтатистически проучванияИсторияХрани и ястияХранене при...Алтернативна медицинаРецептиФизиология