Начало Психология Позитивна психология Терапевтични занимания и креативност 10 от най-добрите безплатни мобилни приложения за психично здраве - част 1

10 от най-добрите безплатни мобилни приложения за психично здраве - част 1

10 от най-добрите безплатни мобилни приложения за психично здраве - част 1 - изображение

Знаете ли, че има напълно безплатни приложения за психично здраве, предлагащи богатство от ресурси, които правят терапевтичните техники много по-достъпни? В рамките на няколко минути можете да намерите и изтеглите безброй приложения, които включват доказани техники (като когнитивна поведенческа терапия) при състояния като депресия, тревожност, хранителни разстройства, биполярно разстройство, обсесивно-компулсивно разстройство и др.

Макар че голяма част от съществуващите приложения не са проучени от специалисти, експерти в областта на здравеопазването прогнозират, че те ще играят важна роля в бъдещето на грижите за психичното здраве, защото предоставят иновативни решения за самоуправление на психичните разстройства.

Приложенията за психично здраве имат потенциал да достигнат до широк кръг от хора, които иначе не биха получили помощ. За съжаление, само малък процент от хората активно търсят професионална подкрепа за своите психични проблеми. Това може да се дължи на много причини: те може да не са физически способни да напуснат домовете си поради силна тревога или липса на мобилност или да не разполагат с финансови средства. Но сега, с появата на приложения за психично здраве, те имат шанс да получат помощта, от която се нуждаят. Друго предимство на тези приложения е, че позволяват анонимност, те са безопасна възможност за хора, които се чувстват неудобно да отговарят на въпроси, свързани с психичното им здраве”, коментира клиничният психолог Сал Райхбах. По думите му приложенията за психично здраве са много полезни и за хора, които не могат да посещават сесии толкова често, колкото биха искали. И все пак, според специалиста, трябва да се подчертае, че приложенията са идеално допълнение на терапията, но не и неин заместител.

Ако ви липсват време или ресурси, или просто искате допълнителна помощ в грижите за психичното си здраве, разгледайте едно от тези високо оценени от специалистите безплатни приложения:

Happify

Нуждаете се от нещо, което бързо да подобри настроението ви? Потърсете го в приложението Happify, което предлага обучителна програма, одобрена от психолог, и съдържа различни ангажиращи игри, предложения за дейности, напомняне да бъдем благодарни, както и разнообразни тренировки за мозъка, които учат как да преодолеем негативните мисли. Техниките са разработени от водещи учени и експерти в областта на позитивната психология, самоосъзнатост и когнитивна поведенческа терапия.

MoodTools

MoodTools има за цел да подкрепи хората с клинична депресия, като помага при възстановяването им. Предлага полезни видеоклипове, които могат да подобрят настроението ви, да анализирате мислите си чрез принципите на когнитивната поведенческа терапия. Приложението съдържа няколко различни инструмента с доказани от научните изследвания ползи, сред които дневник на мислите, благодарение на който можем да подобрим настроението си, като анализираме мислите си и идентифицираме отрицателните.

Recovery Record

Много полезно приложение и интелигентен наръчник за всеки, който се възстановява от хранително разстройство и иска да развие по-положителна представя за тялото си. Предлага инструмент за запис на храненията, както и описване на начина, по който се чувстваме след всяко хранене. Един от потребителите нарича Recovery Record "забележителен инструмент за възстановяване, който ми помага да се придържам към плана си за хранене и да работя за тялото си, а не срещу него".

Lifesum

За разлика от останалите приложения, включени в този списък, Lifesum е по-богат ресурс за здравословен начин на живот. Приложението ви позволява да зададете лични цели, да се храните по-здравословно, да спортувате или да правите повече стъпки всеки ден. Можете също така да въведете личните си данни, за да получите персонализирана програма за по-добро здраве. С напомнянето да пием вода и да ядем редовно през целия ден, Lifesum е чудесна възможност за всеки, който се опитва да живее по-здравословно, а за хора с хранителни разстройства това приложение предоставя чудесната възможност да променят напълно представата за тялото си и да се отнасят към него с много повече внимание и любов.

Breathe2Relax

Понякога единственото, което трябва да правим, е просто да дишаме и да си повтаряме, че сме добре. Breathe2Relax е създадено именно с тази цел: да ни напомня това. Приложението е инструмент за управление на стреса, който учи потребителите на умение, наречено диафрагмално дишане.

Идеята е, че в стресови ситуации поемаме въздух по-бързо и по-повърхностно в сравнение с моментите, в които сме спокойни. Бързото и повърхностно дишане от своя страна задейства други аспекти на стресовия отговор като задъхване, потене, учестяване на сърдечния ритъм.

Breathe2Relax предоставя подробна информация за последиците от стреса върху тялото, инструкции и практически упражнения, както и помощ при стабилизиране на настроението, контрол на гнева и управление на безпокойството.

Към втора част >>>

Редактор: Ина Фенерова
Източник: psycom.net
Снимка: advaoptical.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПсихологияЛайфстайлНовиниСоциални грижиЛюбопитноСпециалистиИсторияЗаведенияИнтервютаЛечения