Начало Психология Позитивна психология Терапевтични занимания и креативност Тренинг по смелост

Тренинг по смелост

Тренинг по смелост - изображение

Един от много препоръчваните методи за терапевтична дейност, които човек може да извършва ежедневно, е писането на дневник. Психолозите препоръчват вписването на преживявания, страхове, мисли и сънища в много случаи, като подобна терапевтична практика може да повлияе положително изключително голямо разнообразие от емоционални проблеми.

Сред тях са депресивни състояния, тревожност, високи нива на стрес и дистрес, проблеми с преяждане, потиснати емоции и дори страховете ни. За преживяването им е необходима и голяма смелост.
Голяма част от хората считат, че не са достатъчно смели в ежедневието си и, че притесненията им ограничават щастието, което биха изпитали, ако бяха по-решителни. Ето защо започването на дневник, в който да се вписват емоции, приятни преживявания и сънища (счетени за важни) е първата стъпка към тренирането на вашата решителност.

Когато имате време си осигурете спокойно пространство и напишете отговорите на тези въпроси в своя дневник:

1. "Какво се случва, когато оставя страхът да води решенията и действията ми?"

Постарайте се да бъдете конкретни и подробни, така че да опишете всички позитиви и негативи от мотивирането на своите действия, в чиято основа седи безпокойството ви.
Това ще ви даде ретроспекция на личния ви живот, каквато не сте имали до момента. Разглеждането на резултатите от собствените ви действия в повечето случаи довежда до съществени изводи за собственото ви поведение и те почти винаги оказват разтърсващ ефект на личните ви навици.

2. "Колко пъти съм бил смел? Какво стана?"

Опишете всеки миг на храброст, който си спомняте. Какво е предизвиквало първоначалния страх и как сте преодолели неговия натиск? Какво ви подтикна да проявите кураж?
Това ще ви помогне да осъзнаете вътрешните си сили и ще ви даде решителността да преодолеете безпокойството. Ще ви предостави и физическо доказателство, което е доста по-убедително за ума, отколкото обикновения спомен и ще е напомняне, че сте способни да проявите воля. Може да продължите да вписвате всяка проява на смелост в бъдеще, като това ще оформи един нарастващ албум, който ще ви дава сили и мотивация за прогрес. 

3. "При какви обстоятелства съм съжалявал, че не съм смел и какво ми пречи да го правя по-често?"

Важно е човек да разбере какви са личните му причини да не проявява кураж, въпреки че има желание. Докато ги изписвате ще ги формулирате много по-качествено, отколкото като ги задържате неизказани в ума си. Откривайки точните причини ще можете да се борите с тях доста по-целенасочено.

4. "Как живота ме награди, че проявих смелост?"

Опитайте да проследите всички резултати от това, че сте имали кураж. От големите видими промени в живота, до най-мъничките и незначителни отражения, които това ви е донесло. Така ще оцените не само разликата в материалното си положение, а и емоционалните и поведенчески позитиви, които сте добили.

5. "Ако бях герой, а не жертва в собствения си живот, какво различно щях да сторя този месец, за да покажа кураж?"

В тази част е добре да не се отдавате на фантастични мечти, а да положите старание да опишете постижими действия. Влиянието на последната част се състои в това, че дори да я забравите, тя остава в подсъзнанието ви и мотивира смелите прояви, когато те са наложителни.

По статията работи: Станислава Тонева
Източник: psychologies.co.uk

5.0, 1 глас

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПсихологияЛайфстайлЛюбопитно