Начало Психология Позитивна психология Мотивация, щастие и личен успех Дали това не е тайната за постигане на най-здравословно тегло?

Дали това не е тайната за постигане на най-здравословно тегло?

Дали това не е тайната за постигане на най-здравословно тегло? - изображение

Въпреки повишената информираност за рисковете за здравето от нездравословно хранене, много хора изпитват затруднения при предприемането на здравословни хранителни промени и затлъстяването продължава да нараства. В изследване от 2015 г. Аманда Бруувър и Кейти Мосак твърдят, че един от начините за борба с този проблем е да променим начина, по който се виждаме: вместо да се стремим да се храним по-здравословно, трябва да се идентифицираме като "хора, които се хранят здравословно".

Защо идентифицирането ви като човек, който се храни здравословно ще направи по-вероятно да се превърнете такъв? Предишни изследвания показват, че хората са по-склонни да се държат по начини, които са в съответствие с тяхната самоличност. Например, ако се възприемаме като грижовни хора, има по-голяма вероятност да се държим по грижовни начини. По същия начин, ако се възприемем като хора, които се хранят здравословно, вероятно ще сме по-склонни да правим здравословен хранителен избор. Те наричат това идентичност на "извършител".

За да изпробват хипотезата, че идентифицирането като "извършител" на здравословно поведение - в този случай, здравословното хранене - би могло да подсили поведението, изследователите излагат една група участници на интервенция "идентичност-на-извършител". След като получават образователни материали за здравословното хранене, участниците в тази група попълват работен лист, който включва:

  • Поставете шест цели, свързани с храната.
  • Трансформирайте тези цели в "извършителни" фрази - например "да се ядат повече плодове" ще звучи като "плодоядец".
  • Представете си себе си като такъв човек.
  • Обмислете какво е нужно, за да се превърнете в такъв човек с течение на времето.

Резултатите показват, че през следващите няколко седмици участниците, идентифицирали себе си като здравословно хранещи се, съобщават за по-голямо потребление на здравословни храни, в сравнение с участниците в двете контролни условия, които включват само получаването на образователни материали или извършването на несвързана задача. Участниците в "личност-на-извършител" не увеличават навиците си за здравословно хранене с течение на времето, но поддържат здравословното си хранене в по-голяма степен от останалите участници, които са склонни да се подхлъзнат в по-малко здравословни навици.

Тези открития показват, че превръщането на диетичните цели в самоидентификации може да бъде прост и достъпен начин да се помогне на хората да поддържат здравословно поведение, поне в краткосрочен план. Те също така повишават възможността други видове цели да могат да се възползват от превръщането им в "личност-на-извършител" форми. Например, какво би станало, ако студентите с ниска степен на представяне се идентифицират като отличници или ако заседналите хора се видят като атлетични?

Изследванията на Габриел Отинген показват, че хората трябва да подхождат внимателно, представяйки си бъдещото си позитивно аз. Позитивното мислене може да увеличи надеждата и оптимизма, но понякога може да накара хората твърде оптимистично да създадат преждевременно чувство за постижение, което подкопава усилията и мотивацията. В изследването си Отинген установява, че позитивните фантазии за цели, вариращи от загуба на тегло до предложения за работа, са склонни да бъдат контрапродуктивни, защото хората пренебрегват планирането на най-реалните пречки, с които те вероятно ще се сблъскат.

Отинген не смята, че трябва да премахнем положителните фантазии, но препоръчва да ги допълним с реалистична оценка на пречките, особено вътрешните препятствия като страх от провал, а след това да излезем с конкретен план за преодоляването на тези пречки.

Интервенцията "идентичност-на-извършител" съдържа малко от този подход, тъй като участниците не просто се самооценяват като здравословни; Те също така обмислят какво ще предприемат, за да превърнат тази идентичност в реалност. Но интервенциите, основани на идентичността, могат да бъдат най-ефективни, когато се комбинират със стратегии, основани на действия. Може би най-полезните идентичности са онези, които се фокусират върху нашия потенциал, а не само върху неподвижно състояние: може да бъдем "хора, които се хранят здравословно", които все още израстват в това себе си.

Източник: psychologytoday.com

Снимка: healthytipsforu.wordpress.com

По статията работи: Елиза Трайкова

5.0, 1 глас

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияНовини