Начало Психология Позитивна психология Мотивация, щастие и личен успех Как да постигнете успех на новата си работа

Как да постигнете успех на новата си работа

Как да постигнете успех на новата си работа - изображение

Технологиите напредват със скоростта на светлината. Ние комуникираме и се движим наистина бързо днес — започваме и завършваме етапи от живота си, ядем и готвим с изумителна скорост. В деловия свят нещата вървят почти със същия ритъм.

Ето защо броят на хората, които препускат от една длъжност на друга, расте всеки ден. Те идват и си отиват наистина бързо. Ако има нещо, което съвременните предприемачи знаят, то е, че макар работниците да са абсолютно необходими, те също могат да бъдат заменени. По тази причина ще разгледаме три стратегии, с които да бъдете успешни на вашето ново работно място.

Привикването към новото работно място винаги е сложен процес. Много организации имат набор от изрични правила, които трябва да следвате, но всички те имат набор от неписани такива.

Ако не следвате негласните "закони", вероятно няма да бъдете уволнени, но следването им е знак, че се адаптирате добре към новата позиция. Ето защо, когато постъпите на новото си работно място, препоръчваме да направите всичко възможно, за да установите кои са тези неписани правила.

Наблюдавайте какво се случва около вас

Първата препоръка е да бъдете внимателни. Наблюдавайте как действат и се държат хората на подобна на вашата длъжност. Ако те са "оцелели" на това работно място, то не е лоша идея да ги имитирате. Също така е важно да наблюдавате и копирате комуникационния стил на работата. Упражнявайте последното с хора, които са над вас, както и с тези на по-ниски позиции.

От наблюдението идва идентификацията. Можете да използвате това наблюдение, за да установите силните и слабите страни на новата позиция. Можете също така да идентифицирате ролите, които играе всеки в офиса (ако се случи да работите в офис). В екипа обикновено можете да разпознаете оптимиста, помощника, грубия, трудния, голямата глава, схемаджията и т.н.

Това ще ви отведе до последната важна идентификация: нуждите на организацията. Помислете за това. Ако сте способни да дадете значителен човешки принос към работата, освен просто да вършите работата си, стойността ви като служител вероятно ще се повиши.

Разберете какво правят вашите колеги

Втората препоръка е свързана с отношенията и чувствителността. Хората над вас в организационната йерархия са важни, разбира се. Но тези под вас са дори още по-важни. Често те са онези, които могат да направят работата ви страхотна или да я унищожат напълно. Зависи от тях. Всъщност, на колкото по-висока позиция сте, толкова по-силна е зависимостта ви от последните.

Научете какво правят и как го правят. Не предполагайте; питайте. Ако имате тази възможност, можете дори да поставите себе си на тяхно място. Няма по-добър начин да знаете дали това, което предлагат, е приемливо или преувеличено.

Също така е много важно да не действате патерналистично, т.е. да вземате решения вместо другите "за тяхно добро." Особено що се отнася до решенията, които засягат тяхната позиция, не забравяйте, че те знаят по-добре от всеки друг. Слушайте и разчитайте на тях, за да правите промени. По този начин те ще се чувстват по-ангажирани и ще укрепите линиите на комуникация.

Трябва да избягвате попадането в друг често срещан капан. Недейте да гадаете, само защото не вземате предвид някои променливи, или защото не сте изчислили субективната стойност на нещо или някого. Премахването на пет минутната почивка може да не е кой знае какво за вас, но тя може да е много важна за служител, който използва това време, за да се отпусне между две трудни задачи.

Научете се как да мотивирате хората около вас

Третата препоръка е свързана с мотивацията. Не забравяйте, че една неефективна мотивационна политика може да бъде по-вредна от никаквата. Един от най-честите начини за мотивиране на служителите е признанието. Това е, от което се нуждаем, в най-висока степен и този тип мотивация не е лоша, като начало. Ако го правите добре, то признанието подчертава всичко онова, което служителят върши както трябва. Като шеф, това ви дава възможност да поискате допълнителни усилия в области, които трябва да се подобрят.

За да бъде мотивацията ефективна, тя трябва да бъде давана в подходящото време, за да няма обратен ефект. С други думи, тя е процес, а не нещо, което можете да постигнете за една нощ. Ако се опитате да сеете и да жънете по едно и също време, ще се провалите.

Не давайте само потупване по гърба, когато искате нещо от някого. Припомнете си как се чувствате самите вие, когато забележите тази стратегия у другите - само като чуете похвала и вече си мислите какво ли ще поискат този път.

Има още един важен аспект, който прави вашите мотивационни усилия да работят. Те трябва да са специфични за контекста, а не общи. Забравете фрази като "харесва ми твоята работа", "ти си най-добрият" и други подобни.

Тези общи и банални фрази са лесни, но непродуктивни в дългосрочен план. Те са взети наготово - по книга - и са празни по същността си. Те всъщност не показват, че оценявате и уважавате работата на някого. "Аз съм най-добрият, ок… Но какво точно ви харесва в работата ми? Защо мислите, че я върша добре?

За съжаление, този начин на работа е много по-често срещан, отколкото би трябвало да бъде. Залозите са ниски, а резултатите нелоши в началото. Проблемът е, че хората бързо интерпретират този тип обратна връзка като манипулативна, фалшива и безлична. В края на краищата кой харесва да бъде манипулиран? Да оценявате работата на някого по този начин е като да му кажете, че тя е толкова маловажна, че дори не сте отделили време да разберете каква е.

От психологическа гледна точка това са едни от най-важните препоръки за успех на новото работно място. Трябва да разберете, че доброто представяне е продукт на много фактори. Човешкият фактор е един от най-важните. Ето защо, култивирането на добри отношения и честна комуникация е от решаващо значение за успеха.

Редактор: Елиза Трайкова

Източник: exploringyourmind.com

Снимка: medium.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛайфстайлСнимкиЛюбопитноЗдравни съветиСоциални грижиНовиниПсихологияСпортРецептиДиетиХранене при...ТестовеФизиологияОрганизацииАнкетиАлт. медицинаНормативни актовеИсторияЛечения