Как да разпознаете тревожността в класната стая
Понякога тревожността е лесна за идентифициране – например когато детето се чувство нервно преди тест или изпитване в училище. В други случаи интензивното безпокойство в класната стая може да изглежда като нещо съвсем различно – проблеми със стомаха, недисциплинирано или агресивно поведение, синдром на дефицит на вниманието и хиперактивност, или дори обучителни трудности. |
Съществуват много различни видове тревожност, като е изключително трудно за учителите да разпознаят точната причина за появата на състоянието при учениците. Според невролога и бивш преподавател Кен Шустър без значение от вида безпокойство ефектът върху децата е един и същ – "тревожността кара мозъка да блокира".
Представяме ви няколко съвета за разпознаване на интензивното безпокойство в класната стая и причините за зараждането му.
Невнимание и превъзбуденост
Когато едно дете постоянно си търси занимания и не внимава достатъчно, първата мисъл на родителите и учителите е, че може би страда от синдром на дефицит на вниманието и хиперактивност. Тревожността също може да е причината за подобно поведение. Когато учениците изпитват силно безпокойство, те срещат трудности с концентрацията, тъй като непрестанно се опитват да се справят с негативните мисли и чувства.
Пропускане на часове и проблемна привързаност
Проблемите, свързани с редовното посещаване на класната стая, може да са показател за силна тревожност при децата. За някои малчугани училището е източник на силно безпокойство, като пропускането на часове изглежда най-лесното решение на проблема. Според предишни проучвания посещаемостта на класната стая спада веднага след приключването на ваканциите или след боледуване, тъй като децата намират за трудно завръщането в училище след дълго отсъствие.
Бягането от часове може да се окаже проблем и за учениците, които срещат трудности при раздялата с родителите си. Проблемната привързаност се наблюдава при децата, които не могат да свикнат с отделянето от родителите си, а отиването на училище се превръща в невъзможно поради високите нива на тревожност и стрес.
Недисциплинирано или агресивно поведение
Когато един ученик непрекъснато рита стола на малчугана пред него, проявява силно раздразнение всеки път, когато графикът не се спази, или негов съученик не следва правилата, е препоръчително родителите и учителите да преосмислят тревожността като вероятно причина. По същия начин, ако едно дете изпитва интензивно безпокойство, то може да започне да задава много въпроси, да прекъсва другите, защото се притеснява и търси подкрепа и уверение от учителя.
Тревожността може да се прояви и като агресия. Когато децата се чувстват тъжни или заплашени и не знаят как точно да се справят с чувствата си, те прибягват към автоматичната реакция "бий се или бягай" – а някои малчугани по-скоро биха избрали първата опция.
Трудности, свързани с отговарянето на въпроси по време на урока
Понякога учениците се справят перфектно на тестовете и редовно си пишат домашната работа, но когато получат въпрос от учителя в класната стая, те не могат да отговорят. Самото действие – даване на отговор пред целия клас – може да предизвиква силна тревожност в малчуганите, което им пречи да се концентрират и да кажат какво мислят.
Чести посещения при медицинската сестра
Интензивното безпокойство може да приеме формата на физически оплаквания. Това могат да бъдат необясними главоболия, гадене, болки в стомаха, повръщане, сърцебиене, изпотени длани или много други.
Непредадени домашни работи
Понякога учениците не предават редовно домашните си задачи, защото се тревожат, че свършената от тях работа не е достатъчно добра. Силното безпокойство може да накара малчугана да се усъмни в собствените си възможности. Възможно е едно тревожно дете да изтрива отново и отново написаното, докато не се получи дупка в хартията, или прекарва толкова много време, вършейки нещо, което никога не бива завършено.
Избягване на социализирането или груповата работа
Някои деца избягват или дори отказват да участват в дейности, които ще повишат тяхното безпокойство. Това включва очевидните причинители на тревожност, като изнасянето на презентация, но и не толкова явни неща, като отсъствие по време на часовете по физическо възпитание, отказването да се храни в столовата или избягването на участие в групови проекти.
Когато децата започнат да отбягват дадени дейности, за преподавателите и техните съученици те изглеждат сякаш са незаинтересовани или нестарателни. Възможно е необичайното и проблемно поведение да е захранвано от тревожността, страха от провал и от оценката на другите. |
childmind.org
Снимки: unsplash.com
Продукти свързани със СТАТИЯТА
ГРЕВИЯ СТРЕС ХЕПА + МАГНЕЗИЙ + L-ТЕАНИН капсули * 60
ДА ИЗЛЕКУВАМЕ ТРЕВОЖНОСТТА, ДЕПРЕСИЯТА И СТРЕСА - Д-Р ДАВИД СЕРВАН-ШРАЙБЕР - ИЗТОК - ЗАПАД
АЛОРА таблетки 100 мг * 20
РЕЛАКСИН капки 30 мл ENERGY GROUP
ЦВЕТЕН ЕЛИКСИР НА Д - Р БАХ ПРИ ПЪТУВАНЕ 20 мл.
МАКЕДА БОТАНИКС КОМПОЗИЦИЯ ОТ ЕТЕРИЧНИ МАСЛА RELIEVE ANXIETY 10 мл
СТАТИЯТА е свързана към
- Поведенческа психология
- Поведенчески и емоционални проблеми
- Какви са нивата на вашата тревожност и депресия
- Флуоксетин
- Седативни лекарства
- Лечение със сертралин
- Домашни средства и самопомощ при панически атаки
- Коча трева, котешка трева, бабица, мачо биле
- 15 от най-необичайните училища в света – I част
- Селективни инхибитори на реабсорбцията на серотонин
- 9 основни техники и инструменти на когнитивно-поведенческата терапия
- Симптоми на депресията, които не трябва да пренебрегвате
Коментари към Как да разпознаете тревожността в класната стая