Начало Психология Позитивна психология Терапевтични занимания и креативност Примитивното изкуство като терапия: предложения за всеки случай

Примитивното изкуство като терапия: предложения за всеки случай

Примитивното изкуство като терапия: предложения за всеки случай - изображение

Изкуството е най-примитивният и страстен начин за изразяване на нашите чувства и красива техника за разбиране на самите себе си и емоциите, които изпитваме.

Всъщност до известна степен всички се раждаме художници. Помислете над това. Всеки път, когато дадете лист хартия на едно малко дете, първото нещо, което то започва да прави, е ... да рисува. Рисуването е нещо толкова естествено за малките деца и нещо толкова необичайно за нас възрастните. С възрастта придобиваме огромно разнообразие от методи, с които да се изразяваме, и не зависим от драсканиците и цветовете, с които нашето младо аз изразява мнението си за света, мечтите, амбициите и всичко друго, което може да бъде изразено изобщо. Ясно е, че докато развиваме възможностите си като възрастни, това "примитивно изкуство" губи своята цел.

Въпреки всичко изкуството никога не ни напуска. То е като пасивна сила, която не се съмнява в разгръщането на цялата наша страст, когато оставим креативността да ни поведе по пътя. И ако я оставим да тече, нашите емоции ще започват да се изразяват по един много уникален начин. Това е и смисълът на т.нар. арт терапия. Възстановяването на този начин на изразяване, който сме отхвърлили, смятайки го за детински.

Ето някои упражнения, с които да усетите силата на арт терапията и да научите как да използвате творчеството си, за да се справяте с ежедневните проблеми. Ако сте / чувствате се/ или искате да ...

  • уморени: нарисувайте цветя
  • ядосани: нарисувайте прави линии
  • боли ви: скулптурирайте нещо
  • отегчени сте: попълнете лист с различни цветове
  • тъжни сте: нарисувайте дъга
  • уплашени сте: създайте нещо от плат или макраме
  • тревожни или обезпокоени сте: направете парцалена кукла
  • гневни: разкъсайте лист на малки парченца
  • притеснени: правете оригами
  • чувствате напрежение: нарисувайте различни модели
  • разочаровани: прерисувайте картина, рисунка или снимка
  • отчаяни: начертайте линии
  • самотни: нарисувайте вълни и криви
  • с понижено настроение: нарисувайте пейзажи
  • объркани за вашите чувства: нарисувайте себе си!
  • Желаете:
  • да запомните състоянието си: нарисувайте цветни петна
  • да организирате вашите идеи: изгответе квадратчета
  • да разберете вашите желания: създайте колаж
  • да се съсредоточите върху собствените си мисли: рисувайте точки
  • да отразите същността си: изгответе мандали
  • да се съсредоточите върху дадена цел: нарисувайте мишена
  • да отключите себе си: нарисувайте спирала

Каквото и да се случва в живота ви, определимо или не, просто вземете молив и рисувайте!

По статията работи: Елиза Трайкова

Източник: psych2go.net

Снимка: treehouserehab.org

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПсихологияАлт. медицинаСнимкиЛайфстайлЗдравни съветиИсторияЛюбопитноБотаникаНовиниСпециалистиЛеченияОрганизацииИнтервютаСоциални грижиКлинични пътекиСпортЗаведенияНормативни актове