Начало Психология Поведенческа психология Поведенчески и емоционални проблеми Седемте най-популярни извинения, за да не се обърнем към психолог, когато ни е нужен

Седемте най-популярни извинения, за да не се обърнем към психолог, когато ни е нужен

Седемте най-популярни извинения, за да не се обърнем към психолог, когато ни е нужен - изображение

Може би сте си мислили, че ви трябва професионална подкрепа. Дори е възможно да сте имали консултация със съветник или терапевт. Но всеки път като стане дума да пробвате подобно начинание се оправдавате.
Вашите извинения може би са добри… а може и да са типично оправдание. Нека видим дали съвпадат с най-често срещаните.

1. Поредното излишно нещо, за което нямам нито време, нито енергия

Животът ви влачи? Убедени ли сте, че е „естествено“ да сте непрекъснато стресирани и да избутвате с усилие всеки изминал ден? Помислете пак.
Стресът и претоварването често се случват, защото вашият начин на живот не е толкова ефективен, колкото има потенциал да бъде. Ако не можете да формулирате за околните, какво е нещото, каращо ви да се чувствате щастливи, може би дори не можете да го разпознаете. Дали не живеете според ценности наложени от някой друг и различни от вашите собствени?
Не е изключена травма от миналото, оставила тлеещото безпокойство, изгарящо енергийните ви запаси, така че да не остане ни един, управляващ живота ви и държащ мислите на фокус.
Да, терапията е ред в списъка с неща за вършене, които все отлагате. Но в дългосрочен план може да направи живота ви по-лесен, защото помага да се сортират въпросите, споменати по-горе.
Когато човек се справи със старата травма, освобождава пространство в препълнения си ум. Щом обработи емоциите, започва да му остава енергия, а при научаване кой е всъщност, ще се окаже, че е много по-лесно да взема решения, които да му оставят увереност вместо усещане за изчерпване.

Нека не ме съдят

2. Няма да плащам на някой, за да си седи и да ме съди

Не само, че няма, а и не е редно, да ви съдят, докато сте на терапия. Счита се за неприемливо за психолога да прави подобни неща, добрият консултант се обучава и живее без осъждане и със старание за емпатичност.

3. Не съм луд и нямам нужда, някой да ми изяснява, че нещо не ми е наред

Опитният терапевт е може би последният човек, който ще ви нарече „луд“. Освен, че психолозите не харесват особено много подобни стигматизиращи изрази, те са и твърде добре запознати с огромното разнообразие от нормалност, ширещо се по земята.

4. Не искам да ми лепнат диагноза

Има хора, намиращи комфорт в диагнозата, виждайки основа върху, която да стъпят, докато разберат какво преживяват. Други имат чувството, че са поставени пред клетка, с която не искат да имат досег. Важно е да помните, че не всяко психическо страдание е „болест“, която да гледате с микроскоп. Диагнозата е създадена от хора, занимаващи се с психично здраве, за да опишат група от симптоми, често срещани заедно.
Това помага на психолозите да си предават информация, но не трябва да се използва срещу страдащите. Един добър консултант и терапевт никога няма да ви види само като диагноза, а като уникален човек.

5. Терапевтите си имат свои проблеми, как ще оправят моите!?

Да, терапевтите са просто хора. Те не са съвършени.
Но имат високи умения за слушане и съпричастност, които са отнели години обучение и практика, за да бъдат постигнати. Надали някой приятел или близък би могъл да ви изслуша, както един добър терапевт.
И за да сме честни, задачата на терапевта не е да оправи живота ви, а да ви слуша, без да ви съди, да задава добри въпроси, за да ви помогне да осъзнаете, кое е най-доброто за вас.

Вече опитах

6. Вече опитах веднъж, не ми помогна значи не е за мен

Терапията в сърцето си е взаимоотношение, така че може да се окаже, че не може да съдите за нея само по запознанството. Може да отнеме време да откриете най-подходящите терапия и специалист, на които да се доверите. Разбира се, това не винаги е приятно, но си заслужава. Когато откриете правилния терапевт, ще усетите разликата в живота си.

7. Защо да се притеснявам — аз няма да се променя, нали ще съм пак себе си

Всичко има перспектива. Нещата може да продължат да са изморителни и неприятни. Друга перспектива е да се променят. Важно е да се запитате защо мислите, че трябва да се „промените“. Може би сте си добре и сега и единственото, нуждаещо се от промяна, е начинът ви на общуване или този, по който правите своя избор. Терапията може да е полезна за всичко това.

По статията работи: Станислава Тонева
Източник: harleytherapy.co.uk
Снимки: poems.easybranches.com; noordinarydays.com; ancientwordtour.wordpress.com;

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпециалистиПсихологияЛеченияНовиниИнтервютаЛюбопитноЛайфстайлЗдравни съветиТестовеСнимкиСоциални грижиАлтернативна медицинаЗаведенияОрганизацииКлинични пътекиИсторияСпортНормативни актове