Начало Психология Поведенческа психология Поведенчески и емоционални проблеми Токсичните емоции, от които трябва да се освободите в името на по-добро здраве и повече щастие

Токсичните емоции, от които трябва да се освободите в името на по-добро здраве и повече щастие

Токсичните емоции, от които трябва да се освободите в името на по-добро здраве и повече щастие - изображение

Всички искаме да бъдем щастливи, но за да го постигнем, първо трябва да определим коя емоция ни кара да се чувстваме зле и да се научим как да я превръщаме в положителна.

Вижте токсичните емоции, които е време да преодолеете, за да постигнете така желания вътрешен мир и щастие.

Токсична тревожност

Тревожността обикновено се дължи на несигурност и очакване да се случи нещо неприятно или болезнено. Това токсично усещане расте в тялото и ума ви, карайки ви да се чувствате обезкуражени и дори депресирани. Другите симптоми са страх, липса на концентрация и увереност, безсъние.

Съвет: Опитайте се да откриете причините за тревожността си, включете физическата активност в ежедневните си занимания и прекарвайте повече време с позитивни хора.

Постоянно страдание

Тази емоция създава непрекъснато състояние на дискомфорт, тъга и съжаление. Това може да ви накара да промените начина, по който слушате и говорите, както и да повлияе на уменията ви за вземане на решения. Това е токсична емоция, която може да ви парализира и по-важното е, че тя може да засегне хората около вас и цялото ви бъдеще.

Съвет: На първо място, приемете, че в живота винаги ще има неща, които няма да бъдете в състояние да промените, пазете силите си за битките, които си заслужават. Спомените за постиженията от миналото действат мотивиращо и могат да ни вдъхновят да постигаме успехи в настоящето. Затова, пазете хубавите спомени, но се освобождавайте от тези, които ви натъжават и ви връщат към лошите моменти в живота ви.

Хронично неудовлетворение

Недоволството става токсично, когато е постоянно в живота ви. Понякога чувството на неудовлетвореност ви помага да станете по-добър човек ден след ден, но хроничната неудовлетвореност ви кара постоянно да преследвате някакъв стандарт на съвършенство, който всъщност не съществува.

Съвет: Приемете се такива, каквито сте и спрете да живеете според очакванията на другите. Учете се от грешките си, но се освобождавайте от спомена за тях и продължавайте напред.

Токсична зависимост

Тази емоция ви превръща в емоционално манипулиран човек и ви кара да мислите по-малко за себе си. Тя ви изпраща фалшиви сигнали, че не можете да постигнете нищо и скоро ще станете зависими, ще се чувствате несигурни и ще се съмнявате в собствените си способности.

Съвет: Вашите планове и цели трябва да бъдат основния ви приоритет. Научете се да приемате грешките си и да разрешавате вътрешните си конфликти.

Токсичен гняв

В определени ситуации едно добре управлявано чувство на гняв може действително да ви помогне да преодолеете трудностите и да останете фокусирани и бдителни, но гневът се превръща в истински проблем, ако се превърне в насилие.

Съвет: Замислете се какво съобщение искате да изпратите на хората, които са предизвикали гнева ви, и помнете, че най-добрият начин да овладеете гнева си, е чрез мъдрост и здрав разум.

Токсична завист

Токсичната завист не те прави по-щастлив човек. Но по-важното е, че това чувство кара и хората около вас да страдат. Не можете да празнувате успеха на другите, а това ви носи горчивина и ви прави неспособни да се справите в ситуации, в които другите са щастливи и се справят добре.

Съвет: Направете списък със собствените ви качества, които ви правят толкова специални и уникални. Научете се да мечтаете и да визуализирате мечтите си.

Токсичен страх

Страхове, които не сте в състояние да преодолеете, винаги ще ви създават трудности. Само като откриете произхода на страховете си, ще можете да се изправите срещу тях и да ги преодолеете.

Съвет: Представете си, че се случва това, от което си страхувате, и това, което ще направите, за да решите проблема.

Токсичен срам

Обсебването и страхът от това, че изглеждате смешни, често са свързани със страха от изоставяне. Смущението парализира и ви пречи да осъществите целите и мечтите си. Важно е да осъзнаете, че всеки, който се опитва да ви смути, го прави заради собствената си несигурност.

Съвет: Научете се да се шегувате със собствените си грешки и приемете, че те не ви правят неуспешни.

Депресия

Това е една от най-опасните емоции, които можете да изпитате. Тя променя настроението ви и състоянието на ума, което засяга всички области от живота ви. Понякога може дори да почувствате, че нямате причина да живеете.

Съвет: Научете се да мислите и да говорите позитивно. Осъзнайте, че грешките от миналото ви са част от израстването ви и стойте далеч от хората, които не ви подкрепят или ви нараняват по някакъв начин.

Токсична вина

Важно е да се прави разграничение между действителната вина (например, когато има умишлено нарушение на закона) и токсична вина (чувството за вина, което идва от емоционални причини).

Съвет: Ако сте виновни, помолете за прошка и продължете напред. Когато се чувствате виновни и помолите постъпката ви да бъде простена, то това означава, че поемате цялата отговорност за действията си.

Токсична ревност

Ревността е свързана със страх да не загубиш някого. И докато е добре да се грижите за близкия човек и понякога да се чувствате малко ревнив, усещането става токсично, когато включва заплахи, контрол и забрана.

Съвет: Запомнете законът за привличането и уважението: Всичко, което уважаваш, ще се доближи до теб. Всичко, което не уважаваш, в крайна сметка ще изгубиш.

По статията работи: Ина Фенерова
Източник: brightside.me
Снимка: sanacionholisticasalamanca.wordpress.com

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПсихологияЛюбопитноЗдравни съветиСпортЛайфстайлСнимкиАлтернативна медицинаЛеченияНовиниСпециалистиБотаникаСоциални грижиАнкети