Начало Психология Поведенческа психология Поведенчески и емоционални проблеми 10 от най-добрите цитати за преодоляване на безпокойството

10 от най-добрите цитати за преодоляване на безпокойството

10 от най-добрите цитати за преодоляване на безпокойството - изображение

Тези известни цитати за тревожността капсулират принципите на две водещи психологически терапии за преодоляване на безпокойството - когнитивна поведенческа терапия и приемане и ангажираща терапия.

1. Не е нужно да контролирате мислите си. Просто трябва да спрете да им позволявате да ви контролират. - Дан Милман.

Изследванията показват, че опитът да се контролират нежеланите мисли обикновено води до увеличаване на силата на тези мисли.

2. Перфектното е враг на доброто. - Волтер

Правилното нещо - нещо, което е в най-голяма степен съвместимо с вашите лични ценности в определен момент, дори и да не е идеалното нещо. Например, кажете приятелско здравей, вместо да избягвате някой, защото сте забравили името му.

3. Не вярвайте на всичко, което мислите. – неизвестен автор.

Ако се чувствате неспокойни или засрамени, вгледайте се внимателно в мислите си или предположете какво предизвиква неприятното ви усещане. Често се оказва, че именно мислите ни са проблемът.

4. Единственият изход е да се изправите лице в лице със страховете си. - Робърт Фрост

Най-добрият начин да излезете от безпокойството често е да се изложите на нещата, от които се страхувате.

5. Действайте по начина, по който искате да се чувствате. - Гретхен Рубин

Ако искате да се чувствате уверени, действайте уверено. Например, станете от стола и се изправете смело. Ако искате да се чувствате спокойни, действайте спокойно. Например, спрете да се презастраховате или да извършвате прекомерни проверки.

6. Ако винаги правите това, което винаги сте правили, винаги ще получавате това, което винаги сте имали. - Стивън Хейс.

Този цитат за тревогата капсулира принципа, че за да намалим тревожността, трябва да променим подхода си. Ако промените поведението си, вашите мисли и чувства ще се променят. Не можете да очаквате да се променят мислите и чувствата ви, преди да промените поведението си.

7. Целият живот е експеримент. Колкото повече експерименти правите, толкова по-добре. - Ралф Уолдо Емерсън

8. Когато промените начина, по който гледате на нещата, нещата, които гледате, се променят. - Уейн Дайър

9. Ако не желаете да го имате, ще го имате. - Стивън Хейс

Повечето неща, които хората с тревожност правят, за да се опитат да избягат от нея, генерират по-нататъшен стрес и тревожност. Например, избягване на справянето или опит за блокиране на мисли, което, както е споменато в третия цитат, има тенденция да увеличава силата на тези мисли.

10. Дълбокото дишане е като котва в средата на емоционална буря: котвата няма да направи, така че бурята да изчезне, но ще ви държи стабилни, докато тя отмине. - Ръс Харис

По статията работи: Ина Фенерова
Източник: Psychology Тoday
Снимка: thehermawansjourney.com

Още по темата:

0.0, 0 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПсихологияЛайфстайлЛюбопитноЗдравни съветиБотаникаЛеченияСпециалисти