Начало Психология Социална психология За психологията 11 психологически изследвания свързани с Коледа

11 психологически изследвания свързани с Коледа

11 психологически изследвания свързани с Коледа - изображение

1. Как да имаме щастлива Коледа

Всички искаме Коледата ни да е щастлива (или нейния културен еквивалент), но как да го постигнем? Изследване на щастието в контекста на Коледа предполага, че фокусът върху харченето и разходите се свързва с по-малко щастие, докато този върху семейството или религията/традицията/обичая е свързан с по-високи нива на щастие.

2. Кой е най-добрият вид шоколад?

Ако се окажем нещастни по Коледа (Шок! Ужас!), може би малко шоколад ще помогне да поправим ситуацията? Но какво да изберем за максимално удоволствие: обикновен шоколад, млечен шоколад или тъмен шоколад? За отговора се обръщаме към проучването "Chocolate Happiness Undergoing More Pleasantness". О, да, това е апетитно, рандомизирано, контролирано проучване. За съжаление, резултатите не са категорични, така че ще бъдете принудени да проведете собствено изследване (мммм).

3. Когато нещата с подаръците се объркат

Даването и получаването на подаръци често е ситуация, в която няма печалба. Обикновено разчитаме на това, че хората около нас ни познават достатъчно добре, за да ни подарят добри подаръци. Така че, когато нещата не стоят така, това има слабо отражение върху взаимоотношенията ни. Въпреки това мъжете и жените, както изглежда, имат различни психологически защитни механизми за справяне с лошите подаръци: жените се преструват, че подаръкът е точно това, което винаги са искали, докато мъжете са по-склонни да кажат онова, което мислят. И тогава започват споровете.

4. Не подарявайте пари!

Говорейки за лоши подаръци, едно проучване отрива, че парите най-често са лош подарък, може би защото те не изпращат смислово послание за интимност, но често дават грешно послание за разликите в статуса. Няма нищо лошо в това да подарявате пари на деца, но внимавайте с възрастните.

5. Става дума за даването

Както знаете, смисълът на Коледа не е в получаването, а в даването. Изследване установява, че харченето на пари за другите насърчава собственото ни щастие в гомята степен, отколкото харченето на пари за себе си.

6. Какво казва вашата декорация за вас?

Изследванията показват, че декорациите в екстериора на вашия дом карат другите да мислят, че сте по-общителни и може би по-интегрирани с общността и нейните социални дейности.

7. Ароматът на Коледа

Това е сезонът на буйния комерсиализъм, а магазините работят на пълни обороти. Коледната музика звучи отвсякъде в продължение на месеци, но замисляли ли сте се за коледните аромати? Според изследване коледната музика взаимодейства с коледните аромати, за да стимулира нашето отношение към магазините и да увеличи вероятността да ги посетим.

8. Добрата храна е предимно в съзнанието

Всички ние приготвяме много храна на Коледа, но дали готвачът получава достатъчно кредит? Бриан Уансинк, психолог по храненето, описва някои невероятни трикове за стимулиране на възприятията на хората за храната, която консумират. Всичко опира до овладяването на "ефекта на ореола". Поръсете магданоз и други ароматни подправки върху блюдото; разкажете за онзи ваш познат фермер, който отглежда щастливи прасета; използвайте емоционално наситени определения за храната, която сервирате; кажете на гостите, че виното е от висока класа; дори всичко това да са просто приказки.

9. Халюцинации

Всичко това не е свързано с употребата на алкохол — в сравнително малко проучване участниците са помолени да слушат бял шум и да натиснат определен бутон, когато чуят Бинг Кросби да пее "Бялата Коледа". Почти една трета от участниците са натиснали бутона най-малко веднъж, въпреки че шумът е бил все още бял. Според изследователите това предполага връзка между слуховите халюцинации и предразположението към дадена фантазия.

10. В търсенето на коледния дух

Отново без връзка с алкохола се задава въпроса: какво точно е "коледният дух"? Според изследване на 450 души коледният дух съдържа пет компонента: благоразположение, заразителна радост, ритуалност, пазаруване и щипка отпадналост. Звучи акуратно, а?

11. Дядо Коледа

Това изследване пита защо продължаваме да насърчаваме мита за Дядо Коледа сред децата. От 318 анкетирани родители става ясно, че митът и магията в историята са причината тя да ни харесва.

Редактор: Елиза Трайкова

Източник: spring.org.uk

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛайфстайлРецептиЗдравни съветиПсихологияСнимкиНовиниЛюбопитноСоциални грижи