5 навика на добрия учител
Проучванията показват, че съпричастността между хората е спаднала с 48% за последните две десетилетия. За сметка на това са се покачили нарцисизмът, апатията и егоизмът. Емоционалното състояние на учениците има пряка връзка с академичните успехи. Ето защо преподавателите се стараят да създадат възможно най-благоприятен емоционален климат за децата. В това старание се коренят и 5-те навика на добрия педагог.
Проява на съпричастност към учениците
На първо място винаги е личният пример, може би някои родители не го осъзнават, но педагозите го знаят много добре. Ето защо проявяват уважение и съпричастност към детските проблеми. Понякога да се отнесеш с разбиране може да е много по-добро решение, отколкото просто да решиш проблема.
Поверяване на отговорност
Когато учител иска едно дете да е по-съпричастно и просто му дава задача да се грижи за някого, има причина. Идеята, разбира се, не е да прехвърли на друг грижата за едно от децата, а да даде шанс на една личност да се постави на мястото на друга, за да я разбере. Показвайки толкова голямо и ценно доверие, учителят всъщност казва на детето, че е важно и силно и го мотивира да се справи по-добре. Подобни действия подкрепят, създават на детето високо очакване към самото себе си, подтикват към личностен интерес, насърчават самостоятелното вземане на решения.
Игра на роли
За да са по-човечни децата, да се адаптират по-лесно към нови ситуации и да се досещат, че в живота важат правила, е нужно да им бъдат предоставени различни гледни точки. Добрите педагози често карат учениците да погледнат през очите на някой друг, давайки им роли, поставяйки ги в ситуации, поверявайки им задачи, нетипични за самите тях. Вярно е, че в началото това може малко да обърка малчугана, но педагозите знаят, че ще е полезно за изграждането на здрава психика впоследствие.
Събуждане на любопитството
Засипвайки детето с факти, които са му безинтересни ние не правим друго, освен да пълним ума с данни. Събуждайки любопитството, добрият педагог дарява ентусиазъм, с който децата да изучават света през целия си живот. Добрият педагог успява да прозре и използва интересите на децата в учебния процес, така че да предизвика искрено любопитство към новите знания.
Развиване на вече добити умения
Родителите създават голяма част от детските умения и навици в дома, но рядко си дават сметка какви усилия полагат педагозите, за да ги запазят и развият у малчугана. Успешният учител полага усилие да развие уменията на своите повереници, използвайки това че в група, децата могат да учат доста по-бързо и забавно.
В натовареното ежедневие поверяваме децата си в учебни заведения с ясната мисъл, че там те ще бъдат обгрижвани и обучавани, но ако се замислим, ще разберем, че всъщност са и много обичани.
psychologytoday.com
Снимка: unsplash.com
Продукти свързани със СТАТИЯТА
АДАПТАЦИЯТА В ДЕТСКАТА ГРАДИНА - ЦВЕТЕЛИНА ЗИДАРОВА - СИЕЛА
КАК ДА ПОМАГАМЕ НА УЧИТЕЛКАТА - ДЖИЙН РЕЙГЪН - ХЕРМЕС
СКЪПО ТЪПО ДНЕВНИЧЕ ДА СЕ ПРЕСТОРИМ, ЧЕ ТОВА НЕ СЕ Е СЛУЧВАЛО - книга 1 - ДЖИМ БЕНТЪН - ХЕРМЕС
СКЪПО ТЪПО ДНЕВНИЧЕ ПРОБЛЕМЪТ НА ЗЕМЯТА Е, ЧЕ АЗ СЪМ ОТТУК - книга 6 - ДЖИМ БЕНТЪН - ХЕРМЕС
СБОГОМ, ДНЕВНИКО! - НЕНКО ГЕНОВ - ХЕРМЕС
ЧУЙ ЩУРЦИТЕ - ТАТЯНА ПОПОВА - ХЕРМЕС
СТАТИЯТА е свързана към
- Позитивна психология
- Мотивация, щастие и личен успех
- 15 от най-необичайните училища в света – I част
- Математически трик с пръсти за лесно научаване на таблицата с 9
- 15 вдъхновяващи цитата за учителите
- 12 комикса, които разкриват забавни моменти от живота на един учител
- Как да мотивираме тийнейджърите да учат
- Трета природо - математическа гимназия "Акад. Методий Попов", гр. Варна
- Средно Училище "Св. Св. Кирил и Методий", гр. Карнобат
- 38 Основно Училище "Васил Априлов", гр. София
- Да се допускат ли до учебните заведения деца без ваксини
- Децата, които не закусват, имат поведенчески проблеми
Коментари към 5 навика на добрия учител