Начало Психология Поведенческа психология Комуникация 5 стъпки, които ще ви помогнат да се справите с агресивните хора

5 стъпки, които ще ви помогнат да се справите с агресивните хора

5 стъпки, които ще ви помогнат да се справите с агресивните хора - изображение

Агресията възниква по време на конфликт - когато човек чувства необходимост да защити интересите си или да се бори да спечели нещо, често за сметка на другите. Така че нека да е ясно - агресията е нещо за наша сметка.

Ето как да разпознаете агресивните хора:

- Те ви прекъсват или говорят високо, за да ви попречат да се изкажете.

- Те не позволяват да споделите вашата гледна точка и съответно – да я защитите.

- Обикновено комуникацията с тях ви стресира и напряга.

- След някакво взаимодействие с тях се чувствате емоционално изтощени.

За съжаление е невъзможно да избегнем подобни хора, затова е от голямо значение да се научим да се справяме с тях. Следвайте тези напътствия, за да намалите отрицателните ефекти до минимум:

Дръжте се готино

Ако отговорите на агресията с агресия, ще влошите нещата. Опитайте се да останете спокойни, дори когато вътрешно кипите от ярост. За да постигнете това почти дзен-състояние, използвайте следните трикове:

- Поемете си дълбоко въздух.

- Станете, за да си налеете вода или за да се обадите на някого по телефона – правенето на нещо друго разсейва напрежението.

- Помислете за това колко ще съжалявате, ако кажете неща, продиктувани от гнева, такива, каквито не бихте казали, ако сте спокойни.

Запазете самообладание

Не водете разговора така, сякаш нещо ви пречи. Ако кажете на събеседника си, че е агресивен, ще го ядосате още повече. Не го поставяйте в центъра на разговора. Най-подходящите реплики в подобни ситуации са: „Разбирам, че си разстроен! Мога ли да помогна” или „Нека да помислим как да се справим с проблема”.

Бъдете съпричастни

Поставете се на мястото на другия човек и се опитайте да разберете причините, поради които той е агресивен. Както споменахме по-горе, агресията е естествена реакция за самозащита или претенция за нещо. Опитайте се да си отговорите на следните въпроси:

- Загубил ли е нещо другият човек - време, пари, приятели и семейство, състояние и репутация и т.н.

- Как бихте се чувствали, ако сте в подобна ситуация?

- Има ли нещо друго в живота на този човек, което го прави по-развълнуван и избухлив?

Бъдете настоятелни

Може и да звучи противоречиво да бъдете едновременно съпричастни и настоятелни, но едното не изключва другото. Разбирането на позицията на другия човек не означава, че ще му позволите да е агресивен.

- Говорете тихо, но твърдо. Това ще внуши доверие и ще попречи на събеседника ви да говори по-силно от вас.

- Не му позволявайте да обсебва разговора и да го превърне в монолог. Споделете мнението си.

- Проявете уважение и настоявайте за същото в замяна.

- Ако нивото на агресия започне да се увеличава, отговорете с по-голяма сила и увереност, за да покажете, че толерантността ви е на изчерпване.

Фокусирайте се

Фокусирайте се върху темата на разговора. Така ще помогнете на събеседника си да не прескача от проблем на проблем, а да остане фокусиран върху това, което е предизвикало гнева му. Връщайте го към същественото в дискусията с реплики като: "Всичко, което има значение е, че...” или "След няколко години ще си спомняме за това със смях”… Ако успеете да го разсмеете, ще го обезоръжите напълно.

По статията работи: Ина Фенерова
Източник: brightside.me, psychologytoday.com
Снимка: vecer.mk

5.0, 1 глас

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиНовиниПсихологияТестовеЛюбопитноИнтервютаСнимкиЛайфстайлАнкетиСоциални грижи