Начало Психология Поведенческа психология Поведенчески и емоционални проблеми Депресия и предменструални синдроми: някои възможни решения на проблема

Депресия и предменструални синдроми: някои възможни решения на проблема

Депресия и предменструални синдроми: някои възможни решения на проблема - изображение

Повечето жени имат някои симптоми, физически или емоционални, свързани с техния менструален цикъл. Симптомите са налице през петте дни преди цикъл, а след това изчезват в рамките на един или два дни от началото на цикъла.

За жената с предменструален синдром (ПМС) симптомите са достатъчно тежки, за да се намесват в нейния социален или трудов живот. Тежките случаи на ПМС могат да бъдат диагностицирани като предменструално дисфорично разстройство (ПДР). Симптомите на ПМС и ПДР включват тези на депресия, чувствителност на гърдите, главоболие и болки в ставите и мускулите.

Жените, които имат семейна или лична анамнеза за депресия или следродилна депресия, са изложени на по-висок риск от развитие на ПМС и ПДР. ПДР засяга 5% от менструиращите жени.

Поддържането на календар за проследяване появата на симптомите и цикъла ще помогне на жената и нейния лекар да решат дали тя има ПМС или ПДР.

Ако симптомите на ПМС са леки, простите промени в начина на живот могат да облекчат симптомите:

  • Намалете приема на кофеин
  • Ограничете солта и захарта през втората половина на цикъла
  • Яжте няколко малки ястия на ден и не пропускайте основните хранения
  • Яжте сложни въглехидрати (пример: зърна, плодове, зеленчуци)
  • Яжте нискобелтъчни, нискомаслени ястия
  • Избягвайте преяжданията
  • Консумирайте достатъчно калций. Препоръчва се на възрастните жени да получават 1200 mg калций дневно, което се равнява на три чаши мляко. Калцият се среща в млечните продукти, портокаловия сок и зърнените закуски, някои тъмно зелени листни зеленчуци, риби с ядивни кости, като консервирана сьомга и витаминни добавки.
  • Увеличете аеробните упражнения (например: танци, джогинг)
  • Приемайте лекарства за борба с болката, такива без рецепта (например: аспирин)
  • Хранителни добавки. Няколко научни изследвания препоръчват масло от вечерна иглика и витамин В6 (пиридоксин). Някои жени получават облекчение от горните. Ако опитате витамин В6, трябва да сте внимателни, защото той може да бъде токсичен във високи дози. Не забравяйте да се консултирате с вашия лекар, преди да приемате хранителни добавки.

За по-тежки симптоми на ПМС или ПДР, може да поискате да поговорите с вашия лекар за това дали някое от следните лекарства, отпускани по лекарско предписание, може да е подходящо за вас:

  • Естроген-съдържащите хапчета за контрол на раждаемостта регулират менструалния цикъл и често облекчават тежестта на симптомите на ПМС.
  • Някои антидепресанти помагат на жените с ПМС да се чувстват по-добре. Едни приемат тези лекарства през втората половина на цикъла, а други трябва да го приемат всеки ден от месеца. Вашият лекар ще ви помогне да решите най-добре какъв да е вашият курс на лечение.
  • Хормонална терапия. В най-тежките случаи, при които жената е неработоспособна, поради депресивни състояния около нейния цикъл, може да се наложи да се спре цикълът й напълно чрез хормони.

* Дисфория – обратното на еуфория

По статията работи: Елиза Трайкова

Източник: psychcentral.com

Снимка: iherb.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиСпортАлтернативна медицинаЛюбопитноЛайфстайлСнимкиЛеченияБотаникаПсихологияСоциални грижиНовиниХранене при...ВидеоТестовеЗдравни проблемиАнкетиМедицински изследвания