Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Психология Социална психология Аз Защо повечето хора не обичат да гледат свои снимки

Защо повечето хора не обичат да гледат свои снимки

от 24 апр 2017г., обновено на 03 юли 2020г.
Редактор: Ина Фенерова
Защо повечето хора не обичат да гледат свои снимки - изображение
  • Инфо
  • Продукти
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Продукти
Коментари
Свързаност
Някога замисляли ли сте се защо човекът, който ви гледа от снимките, изглежда толкова странен и непознат, макар този човек да сте вие самите? Тази загадка има своето обяснение, но преди да ви кажем кое е то, нека първо да ви успокоим, че това забавно ваше подобие от снимката е много по-привлекателно, отколкото ви се струва. Обяснението на странното явление се крие на пръв поглед в огледалата... Но само на пръв поглед...

Според фотографа Дейвид Дънкан начинът, по който се възприемаме, зависи от картата, която използваме, когато се виждаме – това е една уникална камера, тоест никой друг не ни вижда така, както ние се виждаме в огледалото в банята - на една ръка разстояние. Ние сме единствените в света, които виждаме тази гледка, и всеки път, когато някой ни снима, тази гледка не съвпада с нашите представи. По тази причина усещаме тежко чувство на отричане, когато видим снимка на самите себе си – да, тя може да си е съвсем наред, но определено не е това, което очакваме.

Тази теория е тествана през 1977 година в рамките на изследването „Reversed Facial Images and the Mere-Exposure Hypothesis“. Неговите автори - психолозите Маршал Дермър, Тиодор Х. Мита и Джефри Найт, откриват, че хората имат предпочитания към лицевите снимки, защото те съответстват много повече на огледалното им изображение, отколкото действителното.

По време на изследването е проучено още едно интригуващо явление: защо хората смятат, че тяхното огледално изображение е много по-привлекателно? Отговорът е свързан с психологически феномен, при който човек развива привързаност към нещата, само и единствено защото е запознат с тях. За този феномен за първи път се заговаря през 60-те години на миналия век от психолога Робърт Зайонк*. Той открива интересното явление сред най-разнообразни по вид стимули като звуци, думи, рисунки и сред множество култури.

Ето затова, ако някой ви каже, че не харесвате снимките си, защото сте свикнали с огледалния си образ, имайте предвид, че всъщност става въпрос за точно този психологически феномен. Дори нещо повече, ако си направим снимка, която прилича на нашия огледален образ, ще изглеждаме странно за останалите хора.

Какъв е изводът? Изобщо не се притеснявайте от снимките си, вие може да не се харесвате, но за останалите хора изглеждате страхотно!

*Робърт Зайонк e американски социален психолог, роден в Полша. Голяма част от работата му е свързана с проучване на връзката между чувство и мисъл, която според него е пресечена точка между емоцията и когницията.

През 1968 г. той провежда важен експеримент, благодарение на който открива "ефекта на честата експонация" (повтаряща се експонация /излагане, експониране/ на даден стимул създава усещане за познатост). Счита се, че това е най-известният принос на Зайонк към социалната психология. Същият ефект е документиран и преди него - през 1910 година, от Едуард Титченър. Той описва чувството за интимност, което изпитва човек, когато е в присъствието на нещо познато. Идеята на Титченър обаче е отхвърлена и потъва в забвение.

Интересът на Зайонк към ефекта е предизвикан от статия във вестник, описваща интригуващ експеримент, проведен през 1967 г. в университета на Орегон. Тайнствен студент посещава лекциите с черна торба на главата в продължение на два месеца, преподавателят му знае самоличността му и наблюдава реакциите на състудентите му, които първоначално се отнасят с вражбеност, но постепенно се сприятеляват със "странния" младеж.

Източник:

gizmodo.com
Снимка: unsplash.com

Още по темата:
  • Психология на фотографията и как снимката отразява емоциите ни Психология на фотографията и как снимката отразява емоциите ни
  • Психология на здравето – същност, цели и приложение Психология на здравето – същност, цели и приложение
  • Ейбрахам Маслоу за човешката природа и доброта, за образованието, самоактуализацията и обичта Ейбрахам Маслоу за човешката природа и доброта, за образованието, самоактуализацията и обичта
  • Какво е нервен срив Какво е нервен срив
5.0/5 1 оценка

Продукти свързани със СТАТИЯТА

ФИЛИПОПОЛ (ЛУКСОЗЕН АЛБУМ) - БЪЛГАРСКИ ЕЗИК - ЕЛЕНА КЕСЯКОВА, ДИМИТЪР РАЙЧЕВ - ХЕРМЕС
14.95лв.

ФИЛИПОПОЛ (ЛУКСОЗЕН АЛБУМ) - БЪЛГАРСКИ ЕЗИК - ЕЛЕНА КЕСЯКОВА, ДИМИТЪР РАЙЧЕВ - ХЕРМЕС

ФИЛИПОПОЛ (ФИЛИПОПОЛЪ ЛУКСОЗНО ИЗДАНИЕ НА РУСКИ ЕЗИК) - ЕЛЕНА КЕСЯКОВА, ДИМИТЪР РАЙЧЕВ - ХЕРМЕС
19.95лв.

ФИЛИПОПОЛ (ФИЛИПОПОЛЪ ЛУКСОЗНО ИЗДАНИЕ НА РУСКИ ЕЗИК) - ЕЛЕНА КЕСЯКОВА, ДИМИТЪР РАЙЧЕВ - ХЕРМЕС

МОЕТО БЕБЕ (РОЗОВ АЛБУМ И ДНЕВНИК) - ХЕРМЕС
14.95лв.

МОЕТО БЕБЕ (РОЗОВ АЛБУМ И ДНЕВНИК) - ХЕРМЕС

МОЕТО БЕБЕ (СИН АЛБУМ И ДНЕВНИК) - ХЕРМЕС
14.95лв.

МОЕТО БЕБЕ (СИН АЛБУМ И ДНЕВНИК) - ХЕРМЕС

ФОТОПЪТЕВОДИТЕЛ - ТРЪНСКИ КРАСОТИ - ДИМИТЪР ТОНИН - ШАМБАЛА
20.00лв.

ФОТОПЪТЕВОДИТЕЛ - ТРЪНСКИ КРАСОТИ - ДИМИТЪР ТОНИН - ШАМБАЛА

ЧЕПЪН - ТРИ УШИ - ВЪРТОП ПЛАНИНА - ДИМИТЪР ТОНИН - ШАМБАЛА
25.00лв.

ЧЕПЪН - ТРИ УШИ - ВЪРТОП ПЛАНИНА - ДИМИТЪР ТОНИН - ШАМБАЛА

Коментари към Защо повечето хора не обичат да гледат свои снимки

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Защо повечето хора не обичат да гледат свои снимки
    www.framar.bg 
    на 12 July 2025 в 08:35
    Коментирайте "Защо повечето хора не обичат да гледат свои снимки"

СТАТИЯТА е свързана към

  • Социална психология
  • Аз
  • Лечение със сертралин
  • Агресивен ли сте?
  • Холотропно дишане - техника за самопознание и терапия
  • Дима Желязкова
  • Психотерапия - Диалектическа поведенческа терапия
  • Ирина Заркова
  • Психология на здравето – същност, цели и приложение
  • 10 урока от Джон Кехоу, които имат силата да променят живота ви
  • Нели Пенчева Андонова
  • д-р Теменужка Кънчева Йорданова
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();

ЗДРАВЕН ФОРУМ ПО ТЕМАТА

Дали това е базоцелуларен карцином - снимка

преди 158 дни, 4 часа и 39 мин.

Колко време е актуална една панорамна снимка ???

преди 1978 дни, 8 часа и 8 мин.
Всички

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Къде изчезна пробиотикът Вивомикс?

преди 22 часа и 39 мин.

Експертиза на трайно намалена работоспособност ТЕЛК и ЛКК - какво трябва да знаете

преди 2 дни, 22 часа и 16 мин.

Шампионат по колоездене "Зелените пирамиди", гр. Стара Загора - 06.07.2025 година

преди 7 дни, 20 часа и 36 мин.

Защо не трябва да пием кафе преди кръвни изследвания - всичко което трябва да знаете

преди 14 дни, 16 часа и 46 мин.
Всички

АНКЕТА

Как ще ни повлияе приемане на еврото?

Виж резултатите
Още интересни публикации
Първата рентгенова снимка, направена през 1895 година Първата рентгенова снимка, направена през 1895 година

Първата рентгенова снимка, направена през 1895 година

от 09 дек 2024г. Прочети повече
Холотропно дишане - техника за самопознание и терапия Холотропно дишане - техника за самопознание и терапия

Холотропно дишане - техника за самопознание и терапия

от 12 дек 2022г. Прочети повече
Психотерапия - Диалектическа поведенческа терапия Психотерапия - Диалектическа поведенческа терапия

Психотерапия - Диалектическа поведенческа терапия

от 08 дек 2022г. Прочети повече

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

РИВАНА БАЗОВО МАСЛО ОТ КОКОС 55 мл

РИВАНА БАЗОВО МАСЛО ОТ ШЕА 55 мл

СИЙСТАРС СОЛИЛУГ ЧЕРНОМОРСКА ЛУГА разтвор 950 мл

АЦЕТА БИО ОРГАНИЧЕН СЛЪНЦЕЗАЩИТЕН БЕБЕШКИ ЛОСИОН 50 мл

МАНХАЕ ИНТИМА капс.*30

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

Завръщането на ирисовата диагностика

Коментар на: Стоян от 11 юли 2025г. в 16:54:11

ДИАЗЕПАМ ректална туба 5мг/2.5мл

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 11 юли 2025г. в 15:24:45

ДИАЗЕПАМ ректална туба 5мг/2.5мл

Коментар на: Tania Nikolova от 11 юли 2025г. в 15:03:39

ТИНКТУРА КАСТЕЛАНИ - ХЕФЕ 50 мл ХИМАКС ФАРМА

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 11 юли 2025г. в 14:39:29

ДОПЕЛХЕРЦ ВИТАЛ ТОНИК 750 мл

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 11 юли 2025г. в 14:33:03
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival