Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Психология Поведенческа психология Комуникация Защо понякога клиентите третират обслужващия ги персонал като хора втора ръка

Защо понякога клиентите третират обслужващия ги персонал като хора втора ръка

от 18 яну 2018г., обновено на 17 окт 2019г.
Защо понякога клиентите третират обслужващия ги персонал като хора втора ръка - изображение
  • Инфо
  • Продукти
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Продукти
Коментари
Свързаност

Всеки, работил в сферата на услугите, понякога усеща внезапни пориви да определи човешките същества, които обслужва, с разнообразни и цветущи нецензурни думи. 

Изследователи от Университета на Британска Колумбия организират проучване на това как купувачите се държат към обслужващите ги служители, сравнявайки как се променят взаимоотношенията, ако се проведе пазарене относно цената. Те са публикували проучването си в Journal of Consumer Psychology. Техните констатации предполагат, че купувачите, които са се пазарили действително гледат на служителите като на "хора втора ръка“. Изследователите наричат това поведение "ценово-осъзнат манталитет". Определя се като "отделен фокус на индивида, насочен към спестяването на средства и получаването на възможно най-изгодна сделка, която може да доведе до това потребителите да обезценят човешките качества на служителите и в резултат да ги третират по-лошо“.

"Когато купувачите се съсредоточават само върху това да платят най-ниската възможна цена, те стават по-малко приспособими към разбирането на човешките нужди на другите, или дори към това да ги признаят", обяснява съавторът на проучването Йоханес Богершаусен.

Учените достигат до такива заключения чрез серия от отделни проучвания. На първо място наблюдаваните обекти са участвали в разговор със служител, който е бил груб, и са можели да го санкционират чрез оплакване от отношението му. Оказва се, че вероятността за оплакване от служителя се повишава с 18%, ако купувачите са възприели „ценово – осъзнат манталитет“, отколкото, ако нямат подобни склонности.
Друга част от изследването показва значително по-малко учтиви думи при използването на евтини билети от авиокомпанията Ryanair, отколкото при авиокомпанията от висок клас Lufthansa. Оказва се, че отношението на хората по летищата е различно, когато служител носи униформа на Ryanair и Lufthansa. Наблюдаваните лица са показали значително по-малко уважение към служителя на нискотарифната компания, отколкото на тази от високия клас.

Според авторите на изследването „Фините форми на дехуманизация на служителите може да я направят доста трудна за идентификация“. Наборът от проучвания се опитва да отчете доколко е възможно външните фактори, качеството и цената на услугата да повлияят на отношението към служителите. В рамките на констатациите им определено има много истина за човешкото поведение.

"Мисля, че повечето потребители, включително и аз, поддържат подобно осъдително поведение в някакъв момент. Когато наистина се пазарите, не разбирате, че срещу вас стои истински човек", казва Богершаусен. "Но не е нужно много, за да бъдеш човек и да покажеш на околните, че ги разпознаваш като хора. Всеки има право на човешко отношение."

По статията работи: Станислава Тонева
Източник: iflscience.com
Снимка: news.ubc.ca

Още по темата:
  • Инвалидирате ли партньора си, без да го осъзнавате Инвалидирате ли партньора си, без да го осъзнавате
  • Приятелското отношение: Силата, която може да събори всяка стена Приятелското отношение: Силата, която може да събори всяка стена
  • Ксенофобия: определение, рискови фактори и превенция Ксенофобия: определение, рискови фактори и превенция
  • Семейно инвалидиране: когато ни карат да вярваме, че нищо не струваме Семейно инвалидиране: когато ни карат да вярваме, че нищо не струваме
4.0/5 2 оценки

Продукти свързани със СТАТИЯТА

РОДИТЕЛИ И ДЕЦА - ТРУДНИТЕ ВЗАИМООТНОШЕНИЯ - ХОРХЕ БУКАЙ - ХЕРМЕС
17.95лв. / 9.18 €

РОДИТЕЛИ И ДЕЦА - ТРУДНИТЕ ВЗАИМООТНОШЕНИЯ - ХОРХЕ БУКАЙ - ХЕРМЕС

ЗА ОТНОШЕНИЯТА МЕЖДУ ХОРАТА - ПЕТЪР ДЪНОВ - ХЕРМЕС
9.95лв. / 5.09 €

ЗА ОТНОШЕНИЯТА МЕЖДУ ХОРАТА - ПЕТЪР ДЪНОВ - ХЕРМЕС

Коментари към Защо понякога клиентите третират обслужващия ги персонал като хора втора ръка

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Защо понякога клиентите третират обслужващия ги персонал като хора втора ръка
    www.framar.bg 
    на 12 December 2025 в 20:13
    Коментирайте "Защо понякога клиентите третират обслужващия ги персонал като хора втора ръка"

СТАТИЯТА е свързана към

  • Поведенческа психология
  • Комуникация
  • Инвалидирате ли партньора си, без да го осъзнавате
  • Начинът, по който се отнасяте със сервитьора разкрива вашата персоналност
  • Снаха срещу свекърва: Как да подобрим отношенията с любимата на сина си?
  • Безусловно положително отношение — какво е и защо ни е необходимо
  • Приятелското отношение: Силата, която може да събори всяка стена
  • Ето как да направите следващото си извинение по-успешно
  • 15 неща, които не дължите никому (въпреки че си мислите обратното)! (1 част)
  • 6 неща, които правят връзката ви (не)успешна
  • Ксенофобия: определение, рискови фактори и превенция
  • 13 досадни неща, които мъжете продължават да правят
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();
Най-новите публикации
Лечение на тромбоцитопенияЛечение на тромбоцитопения

Лечение на тромбоцитопения

от 12 дек 2025г.Прочети повече
AI инструмент определя с точност тежестта и вида на деменциятаAI инструмент определя с точност тежестта и вида на деменцията

AI инструмент определя с точност тежестта и вида на деменцията

от 12 дек 2025г.Прочети повече
Супергрип във Великобритания заразява хиляди хора ежедневноСупергрип във Великобритания заразява хиляди хора ежедневно

Супергрип във Великобритания заразява хиляди хора ежедневно

от 12 дек 2025г.Прочети повече

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Да си поговорим честно за ПМС, хормоните и "онези дни"...

преди 2 дни, 7 часа и 13 мин.

Биомаркерите са ключът към правилното лечение на рака на белия дроб

преди 42 дни, 9 часа и 10 мин.
Всички

АНКЕТА

Ще гласувате ли на предсрочните парламентарни избори?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

НИВЕА ПОДХРАНВАЩ БАЛСАМ ЗА УСТНИ МЕД РИПЕЪР 4.8 г

КЛЕЕВА ТИНКТУРА 30% 50 мл АПИОРГАНИК

ЕЛ КОМПРА ТРИБУЛУС капсули * 180

СПИРТ КАМФОРОВ 10% 100 мл. ГАЛЕН ФАРМА

ЛИДИЯ ФАРМА ТИНКТУРА ЖЕНСКА ГРИЖА 100 мл

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

ДХЦ КОНТИНУС табл. 90 мг. * 50

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 12 дек 2025г. в 17:13:47

ПРОФИЛАКТ ПРОТЕКТ капсули * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 12 дек 2025г. в 17:12:18

ПУЛМИКОРТ суспензия за небулайзер 0.25 мг / мл 2 мл * 20

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 12 дек 2025г. в 17:10:32

ДХЦ КОНТИНУС табл. 90 мг. * 50

Коментар на: Гинка Николаева от 12 дек 2025г. в 16:51:10

ПРОФИЛАКТ ПРОТЕКТ капсули * 30

Коментар на: Д.А. от 12 дек 2025г. в 16:08:41
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival