Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Психология Поведенческа психология Комуникация Защо понякога клиентите третират обслужващия ги персонал като хора втора ръка

Защо понякога клиентите третират обслужващия ги персонал като хора втора ръка

от 18 яну 2018г., обновено на 17 окт 2019г.
Защо понякога клиентите третират обслужващия ги персонал като хора втора ръка - изображение
  • Инфо
  • Продукти
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Продукти
Коментари
Свързаност

Всеки, работил в сферата на услугите, понякога усеща внезапни пориви да определи човешките същества, които обслужва, с разнообразни и цветущи нецензурни думи. 

Изследователи от Университета на Британска Колумбия организират проучване на това как купувачите се държат към обслужващите ги служители, сравнявайки как се променят взаимоотношенията, ако се проведе пазарене относно цената. Те са публикували проучването си в Journal of Consumer Psychology. Техните констатации предполагат, че купувачите, които са се пазарили действително гледат на служителите като на "хора втора ръка“. Изследователите наричат това поведение "ценово-осъзнат манталитет". Определя се като "отделен фокус на индивида, насочен към спестяването на средства и получаването на възможно най-изгодна сделка, която може да доведе до това потребителите да обезценят човешките качества на служителите и в резултат да ги третират по-лошо“.

"Когато купувачите се съсредоточават само върху това да платят най-ниската възможна цена, те стават по-малко приспособими към разбирането на човешките нужди на другите, или дори към това да ги признаят", обяснява съавторът на проучването Йоханес Богершаусен.

Учените достигат до такива заключения чрез серия от отделни проучвания. На първо място наблюдаваните обекти са участвали в разговор със служител, който е бил груб, и са можели да го санкционират чрез оплакване от отношението му. Оказва се, че вероятността за оплакване от служителя се повишава с 18%, ако купувачите са възприели „ценово – осъзнат манталитет“, отколкото, ако нямат подобни склонности.
Друга част от изследването показва значително по-малко учтиви думи при използването на евтини билети от авиокомпанията Ryanair, отколкото при авиокомпанията от висок клас Lufthansa. Оказва се, че отношението на хората по летищата е различно, когато служител носи униформа на Ryanair и Lufthansa. Наблюдаваните лица са показали значително по-малко уважение към служителя на нискотарифната компания, отколкото на тази от високия клас.

Според авторите на изследването „Фините форми на дехуманизация на служителите може да я направят доста трудна за идентификация“. Наборът от проучвания се опитва да отчете доколко е възможно външните фактори, качеството и цената на услугата да повлияят на отношението към служителите. В рамките на констатациите им определено има много истина за човешкото поведение.

"Мисля, че повечето потребители, включително и аз, поддържат подобно осъдително поведение в някакъв момент. Когато наистина се пазарите, не разбирате, че срещу вас стои истински човек", казва Богершаусен. "Но не е нужно много, за да бъдеш човек и да покажеш на околните, че ги разпознаваш като хора. Всеки има право на човешко отношение."

По статията работи: Станислава Тонева
Източник: iflscience.com
Снимка: news.ubc.ca

Още по темата:
  • Ксенофобия: определение, рискови фактори и превенция Ксенофобия: определение, рискови фактори и превенция
  • Инвалидирате ли партньора си, без да го осъзнавате Инвалидирате ли партньора си, без да го осъзнавате
  • Семейно инвалидиране: когато ни карат да вярваме, че нищо не струваме Семейно инвалидиране: когато ни карат да вярваме, че нищо не струваме
  • Как да научите другите хора да се отнасят към вас така, както желаете Как да научите другите хора да се отнасят към вас така, както желаете
4.0/5 2 оценки

Продукти свързани със СТАТИЯТА

РОДИТЕЛИ И ДЕЦА - ТРУДНИТЕ ВЗАИМООТНОШЕНИЯ - ХОРХЕ БУКАЙ - ХЕРМЕС
17.95лв. / 9.18 €

РОДИТЕЛИ И ДЕЦА - ТРУДНИТЕ ВЗАИМООТНОШЕНИЯ - ХОРХЕ БУКАЙ - ХЕРМЕС

ЗА ОТНОШЕНИЯТА МЕЖДУ ХОРАТА - ПЕТЪР ДЪНОВ - ХЕРМЕС
9.95лв. / 5.09 €

ЗА ОТНОШЕНИЯТА МЕЖДУ ХОРАТА - ПЕТЪР ДЪНОВ - ХЕРМЕС

Коментари към Защо понякога клиентите третират обслужващия ги персонал като хора втора ръка

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Защо понякога клиентите третират обслужващия ги персонал като хора втора ръка
    www.framar.bg 
    на 25 November 2025 в 08:52
    Коментирайте "Защо понякога клиентите третират обслужващия ги персонал като хора втора ръка"

СТАТИЯТА е свързана към

  • Поведенческа психология
  • Комуникация
  • Ксенофобия: определение, рискови фактори и превенция
  • 8 ключови метода за предотвратяване на брак, приключващ с развод
  • Инвалидирате ли партньора си, без да го осъзнавате
  • Декларация за правата на пациента, приета на 34-ата Световна медицинска асамблея в Лисабон през 1981 година
  • История на хирургията
  • Жените приемат разделите по-лесно
  • Безусловно положително отношение — какво е и защо ни е необходимо
  • Семейно инвалидиране: когато ни карат да вярваме, че нищо не струваме
  • Критика спрямо Рита Леви-Монталчини
  • Не се поддавайте на слухове, за да бъдете спокойни и справедливи
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();
Най-новите публикации
Биологично лечение намалява обострянията при пациенти с ХОБББиологично лечение намалява обострянията при пациенти с ХОББ

Биологично лечение намалява обострянията при пациенти с ХОББ

от 24 ное 2025г.Прочети повече
Пациенти със синдром на Мошковиц настояват за промяна на Клинична пътека 244.1Пациенти със синдром на Мошковиц настояват за промяна на Клинична пътека 244.1

Пациенти със синдром на Мошковиц настояват за промяна на Клинична пътека 244.1

от 24 ное 2025г.Прочети повече
Забавени плащания водят до опасност от недостиг на лекарстваЗабавени плащания водят до опасност от недостиг на лекарства

Забавени плащания водят до опасност от недостиг на лекарства

от 24 ное 2025г.Прочети повече

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Биомаркерите са ключът към правилното лечение на рака на белия дроб

преди 24 дни, 21 часа и 49 мин.

Гадене и лека болка сред преглед при гинеколог

преди 34 дни, 18 часа и 2 мин.
Всички

АНКЕТА

Засегнати ли сте от заболяването диабет?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

АВЕН ХИДРАНС КОМПЛЕКТ БОГАТ ХИДРАТИРАЩ КРЕМ 40 мл + СЕРУМ КОНЦЕНТРАТ 30 мл

ПИЕР КАРДЕН АФТЪРШЕЙВ COLOGNE АКВА МЕН 150 мл

ГЛЮКОЗА БРАУН 5% инжекционен/инфузионен разтвор 250 мл * 10

ПИЕР КАРДЕН ДУШ ГЕЛ АКВА МЕН 300 мл

КИНДИНОРМ пилули 20 г

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

РЕЛАКСА таблетки 500 мг * 100 ХЕРБАМЕДИКА

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 25 ное 2025г. в 08:46:34

КЛАРИНАЗЕ таблетки с удължено освобождаване * 10 BAYER

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 25 ное 2025г. в 08:43:54

Основно училище "Христо Ботев", с. Динево

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 25 ное 2025г. в 08:41:10

Основно училище "Христо Ботев", с. Динево

Коментар на: Юлия Кирилова от 24 ное 2025г. в 19:46:56

Д-р Лушка Георгиева Бошнакова

Коментар на: Росица Чиракчиева от 24 ное 2025г. в 16:09:23
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival