Начало Психология Поведенческа психология Поведенчески и емоционални проблеми Идеи за преодоляване на тревожността

Идеи за преодоляване на тревожността

Идеи за преодоляване на тревожността - изображение

Според проведените изследвания над 12% от хората страдат от симптоми на повишена тревожност. Ако попада в тази група, човекът почти постоянно се чувства заплашен и под напрежение, това е толкова уморително, че няма как да се пропусне разглеждането на възможностите, понижаващи тревожността.

Смисълът като цел

Виктор Франкъл е един от авторите, разглеждащи търсенето на личен смисъл в живота и изследващи влиянието му над начина, по който личността взаимодейства със заобикалящата я среда. Според автора, ако човекът не е открил цел, крепяща живота му, вероятността от висока тревожност се повишава. И обратното, религията, отглеждането на деца, граденето на кариера и много други, правят спънките по житейския ни път, прости неравности, през които можем да минем с логични действия и без излишно обременяване.

Медитация

Когато чуя за "дзен" и "постигане на вътрешен мир" усещам раздразнение, поради твърде честото преекспониране на тези понятия. Но що се отнася до преодоляване на тревожната симптоматика, не може да се отрече огромното влияние, което има саморегулацията.

Техниките са съвсем прости и след време стават естествена част от практикуващия ги.

Наблюдение над дишането е най-лесният начин да изпразните ума си от излишни мисли (и тревожност). Нужно е да седнете на тихо място, да изправите гръб, затворите очи и да се слушате как дишате. Не е необходимо да контролирате потока на въздуха (въпреки, че ще ви се прииска), необходимо е да не се напрягате, а просто да концентрирате цялото си Аз над едно просто действие — слушането как белите дробове си вършат работата.

Сменяне на средата

Пътуването  и евентуално пребиваване на място различно от обичайното, ще повиши адаптивността ви, а като последствие ще намали тревожността. Ако принципно сте хора, желаещи да видят повече от света, имайте предвид, че това е прекрасно лечение на тревогата. Резултатите се съзнават доста след края на начинанието, което ви е направило по-адаптивни, следователно по-уверени, и накрая по-малко тревожни, но пък е приятно да търсиш себе си "на път".

Креативност

Най-вероятно вече сте съзрели пряката зависимост между уменията (повдигащи самочувствието) и свалянето на тревожността, в нормални граници. Освен, това че креативните, съзидателни хобита ще ви дадат възможност да повишите самочувствието си (овладявайки нови умения), ще ви подпомогнат и да се научите по-ефективно да изразявате потиснатите емоции (което ще намали вътрешното напрежение и също ще допринесе за целите ви).

Автор: Станислава Тонева

Снимка: daihatsu.co.id

Още по темата:

5.0, 3 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиПсихологияЛюбопитноЛайфстайлНовиниАлтернативна медицинаСпортЛеченияТестовеБотаника