Начало Психология Поведенческа психология Поведенчески и емоционални проблеми 10 неща, които страдащите от тревожност, трябва да правят всеки ден

10 неща, които страдащите от тревожност, трябва да правят всеки ден

10 неща, които страдащите от тревожност, трябва да правят всеки ден - изображение

Страдате от тревожност и живеете с нея, откакто се помните?

Ето 10 малки неща, които може да правите всеки ден, за да си осигурите повече спокойствие. Може да ви се стори, че някои от тях са глупави. Няма проблем, но все пак опитайте! Няма какво да губите, нали?

1. Когато се събудите сутрин и умът ви започне да препуска по списъка със задачи, поемете дълбоко въздух

Фокусирайте вниманието си върху настоящия момент. Използвайте петте си сетива, за да идентифицирате какво се случва около вас. Това може да облекчи натрапчивостта и да премахне усещането за страх и безпокойство, което вероятно изпитвате.

2. Осигурете си бърз хумор 

Посетете страница със забавни мемета във Facebook или си купете вестник със забавни комикси. Няма значение какво точно. Има дори приложения, които можете да изтеглите, за да се забавлявате. Идеята е да се посмеете и да излезете от собствената си глава.

3. Упражнявайте се в благодарност

Помислете за нещо, за което сте благодарни — може това да е приятелството ви с някого, доброто здраве или просто опаковката екзотичен бульон в шкафа ви. Това ще ви помогне да насочите вниманието си към позитивното, вместо към негативното.

4. Съсредоточавайте се само върху извършването на една задача

Не си позволявайте мултитаскинг. Това не само ще задълбочи тревожността ви, но изследванията показват, че повечето от нас не са добри в изпълняването на няколко задачи едновременно.

5. Възползвайте се от тревожността си, като правите нещо продуктивно 

Например измийте мивката или пода. Да се преструвате, че не чувствате безпокойство само влошава нещата. Вършете нещо конструктивно с тази енергия, което да ви е от полза в дългосрочен план.

6. Винаги носете ябълки (или нещо друго) със себе си

Жестоката истина за живота с тревожно разтройство е нервното ядене. В много случаи това означава поглъщането на всичко, което е точно пред вас (дори когато е нездравословно). Ако вече ще похапвате, защо да не е нещо здравословно? Ябълките са чудесни, имат страхотен свеж вкус и доставят фибри и витамин С на тялото ни.

7. Пускайте пари в касичката си всеки ден

Това ви кара да се чувствате сякаш правите нещо за финансовия си стрес — чест източник на тревожност. Може да е 1 лв. или 10 лв. — сумата не е от значение. Това, което има значение, е спокойствието, което ще спечелите, знаейки, че спестявате.

8. Движете се

Може да е нещо простичко като разходка из квартала или няколко бързи скока. Не е нужно да започнете рутинна тренировка (въпреки че няма да ви навреди). Физическата активност дава възможност да освободите цялата енергия, която носите в излишък.

9. Ако пиете кафе, опитайте само с едно на ден

Разбира се, можете да преминете към безкофеиново, но може би ще ви се стори като наказание. Въпросът е да намалите броя на стимулантите, които поставяте в тялото си. Помислете за това - та вие вече сте напрегнати - наистина ли ви трябва още стимулация?

10. Не се срамувайте от тревожността си 

Вместо това се научете да я приемате. Срамът не прави нищо друго, освен че ви кара да се чувствате още по-зле. Освен това, той прави тревогата по-силна. Когато приемате, че тревожността е нещо, с което трябва да се помирите и съжителствате, тя намалява.

Да, трудно е да се живее с тревожност. Разбираме това много добре. Ето защо трябва да търсите малките удоволствия в деня си и да правите всичко по силите си, за да я управлявате здравословно. Надяваме се, че един или повече от нашите съвети ще ви помогнат по пътя.

По статията работи: Елиза Трайкова

Източник: goodtherapy.org

Снимка: cosmopolitan.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПсихологияАлт. медицинаЛайфстайлЗдравни съветиЛюбопитноНовиниСпортСнимкиЛеченияТестовеБотаника