Начало Психология Поведенческа психология Поведенчески и емоционални проблеми Как да пия отговорно

Как да пия отговорно

Как да пия отговорно - изображение

Много алкохолици и "тежки" пиячи стигат до решението да започнат да пият отговорно. Но въпреки цялата информация, относно опасностите от алкохола, може да е трудно да знаете къде да започнете. Тази статия ще ви покаже как да пиете отговорно в прости стъпки.

Трудност: Средна

Задължително времетраене: 2-4 седмици

Ето как:

1. Установете целите си, относно пиенето

Въпреки че е добра идея да намалите приема на алкохол, проверете дали сте подходящ кандидат за контролирано пиене. Някои хора не бива да пият изобщо, особено при анамнеза за проблеми със зависимости или такива при близък роднина, който е или е бил пристрастен или страда от психични проблеми. Целта ви трябва да се основава на онова, което е най-добро за дългосрочното ви здраве и е реалистично за вас, вашето семейство, приятели и други аспекти от вашия начин на живот.

Ако осъзнавате, че трябва да се откажете от алкохола напълно, говорете с вашия лекар, за да получите помощ в процеса на спиране и да останете трезви. В зависимост от количеството, което поемате, може да не е безопасно да се откажете рязко. В такъв случай медикаментите по лекарско предписание ще помогнат да го сторите по-безопасно.

Ако не спадате в горната рискова група и желаете да продължите да пиете, но с мярка, то помислете за целта си. Някои възможни контролирани цели са:

  • Искам да пия само през почивните дни.
  • Искам да намаля общия си прием до здравословно количество.
  • Искам да мога да пия на партита и други събития, без да се напивам.

Запишете целта си.

2. Следете текущия си прием на алкохол

Поддържайте дневник в продължение на една седмица. Най-лесният вариант е просто да записвате колко точно пиете всеки ден. Колкото по-добре следите приема си, толкова по-добре ще разберете собствените си модели на пиене и по този начин ще можете да ги контролирате. Всяка вечер (или на следващата сутрин, ако случайно забравите) записвайте колко, къде и с кого пиете. Също така записвайте всички негативни ефекти или ситуации, които възникват, и които бихте искали да избегнете в бъдеще, например: "След третата си бира се впуснах в конфликт с Пешо". Това ще ви даде добра представа за часовете, местата и хората, с които употребата на алкохол се превръща в прекомерна или проблематична.

3. Изчислете безопасния лимит на количеството алкохол

Вашият безопасен лимит се основава на концентрацията на алкохол в кръвта ви и количеството, което можете да приемате, когато го правите. Той се основава на няколко фактора, включително пол, тегло и колко бързо пиете.

Когато разберете колко напитки можете да пиете, запишете броя, заедно с периода, в който да го правите.

4. Купувайте алкохол в малки, премерени количества

Съхранението на вино, бира или ликьори е най-бързият начин да саботирате плана си за отговорно пиене. Когато пиете у дома, следвайте тези съвети:

Купувайте само количеството алкохол, което установихте като безопасно в стъпка 3, в деня, в който възнамерявате да го пиете. Ако е необходимо, купувайте отделни алуминиеви кутийки или малки бутилки вино, или такива с единичен порцион.

Ако знаете, че ще ви се приискат повече напитки, но не и повече алкохол, закупете същото количество безалкохолно или нискоалкохолно вино или бира.

5. Планирайте пътуването си до вкъщи

Въпреки че ще пиете на разумно, все пак на този етап не бива да шофирате.

Разберете се с приятел, който не употребява алкохол, или предварително уговорете такси. Ако не можете да си позволите такси, планирайте пътуване с автобус до вкъщи, за да знаете кога да тръгнете, докато автобусната линия все още се движи.

Оставете колата си у дома, за да не се изкушавате да я използвате. Взимайте такси или автобус всеки път, когато предстои да употребявате алкохол.

6. Определяйте темпото си

Пийте само количеството, което сте записали в стъпка 3, и със зададената от вас скорост. Ако междувременно ви се прииска да пиете повече, пийте вода, безалкохолни или нискоалкохолни напитки.

7. Внимавайте с натиска от страна на приятелите

Погледнете дневника си за пиене, за който говорихме в стъпка 2. Ако има хора, които ви насърчават да пиете прекалено много, опитайте се да ги избягвате през първия месец, докато свикнете с новия си стил на употреба на алкохол.

Ако постоянно сте заобиколени от натиск от страна на околните, започнете да създавате нови приятелства с хора, които не пият толкова много.

8. Ако не успеете от първия път…

Опитайте отново!

Възможно е да имате проблем с алкохола, в който случай говорете с вашия лекар, за да получите нужната помощ.

От какво имате нужда:

  • Алкохолен дневник 
  • Химикал и хартия

По статията работи: Елиза Трайкова

Източник: verywellmind.com

Снимка: goldstar.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСнимкиЗдравни съветиЛюбопитноНовиниАлт. медицинаИсторияЗдравни проблемиЛеченияПсихологияСоциални грижиХранене при...АнкетиБотаникаЛайфстайлХрани и ястияРецептиСпортВидеоОрганизацииИзследванияЕ-тата в храните