Начало Психология Поведенческа психология Поведенчески и емоционални проблеми Как да се справим със синдрома на дефицит на вниманието и хиперактивност на работното място

Как да се справим със синдрома на дефицит на вниманието и хиперактивност на работното място

Как да се справим със синдрома на дефицит на вниманието и хиперактивност на работното място - изображение

Хората, които страдат от синдрома на дефицит на вниманието и хиперактивност, срещат редица трудности на работното място. Неумението за следването на напътствия, приключването на проекти на време и организирането на задачите са някои от проблемите, които се появяват по време на работата.

Синдромът на дефицит на вниманието и хиперактивност често се диагностицира по време на ученическите години, но според последните проучвания близо 60% от децата с диагноза продължават да проявяват характерната за заболяването симптоматика като възрастни. Само 2,5% от навършилите пълнолетия обаче биват диагностицирани с психичното разстройство.

Симптомите при възрастните

Основната характеристика за заболяването е продължителното невнимание и/или хиперактивност (импулсивност), която пречи на нормалното функциониране (в повече от една област) за период от поне шест месеца. При навършилите пълнолетие симптомите могат да включват:

  • Неумение да се отдава достатъчно внимание на детайлите
  • Трудности при запомнянето на информация
  • Трудности при изпълняването на напътствия
  • Проблеми с концентрацията
  • Хронично неспазване на крайните срокове
  • Непрекъснато закъсняване
  • Социална натрапчивост – постоянни прекъсвания на разговорите или вземането на важни решения, без консултация с колегите
  • Интензивно фокусиране върху любими дейности (например онлайн пазаруване, видео игри) или задачи, които носят удоволствие или са стимулиращи
  • Безразсъдно поведение
  • Проблеми с организацията
  • Високи нива на стрес
  • Избухливост
  • Неумение за седене на едно място
  • Прекомерно говорене

Ако смятате, че страдате от синдром на дефицит на вниманието и хиперактивност, приложете тези съвети за подобряване на симптомите на психичното заболяване в офиса.

Изберете правилното бюро.

Ако е възможно, се опитайте да изберете своето работно място, така че да минимализирате разсейването. Изберете бюро, което да не гледа към прозорците на помещението или близо до врати, тъй като непрекъснатото движение ще ви пречи да се концентрирате.

Пригответе се предварително за бизнес среща.

Бизнес срещите могат да се окажат изключително дълги и напрегнати събития, като вероятността човек със синдром на дефицит на вниманието и хиперактивност да задържи фокуса си върху говорещия намалява с всяка изминала минута. Така че предварителната подготовка е от голямо значение. Ако има предоставени материали преди самата бизнес среща, то тогава се уверете, че сте добре запознати с информацията и направете записки за евентуални въпроси или идеи, които бихте искали да споделите по време на самото събрание. По този начин ще избегнете риска от импулсивни коментари и прекъсвания.

Спортувайте преди да започнете работния ден.

Физическото натоварване освежава ума и подобрява концентрацията. Ако нямате възможност да посетите фитнес студиото преди работа, дори кратка разходка или изкачването на няколко етажа могат да ви помогнат да се фокусирате преди важно събрание, среща с началника или дискусия с колегите.

Винаги дръжте под ръка малка играчка в джоба си.

Малка топка против стрес в джоба е ефективен начин за преодоляване на желанието постоянно да се движите по време на напрегнати ситуации в офиса. Потискането на нуждите да движите тялото си всъщност кара желанието да се засили. Използването на малка играчка под ръка по време на изпълнените със стрес моменти на работното място спомага за задоволяване на нуждата ви, без да отклонявате вниманието на останалите върху вас.

Правете записки.

Правенето на записки помага на някои хора с психичното заболяване, докато при други това е просто още една причина за отклоняване на вниманието върху странична дейност. Когато срещате трудности със следенето на разговора, то тогава се опитайте да записвате най-важните детайли. Ако обаче правенето на записки има негативен ефект върху концентрацията, тази стратегия вероятно не е подходяща за вас.

Поискайте помощ.

Изберете си един (или няколко) колега, който да е наясно, през какво точно преминавате. Той ще ви окаже подкрепа, когато изпитвате трудности с концентрацията. Помолете колегата си да следи дали губите фокус и когато това се случи, да се опита да привлече вниманието ви обратно върху разговора, без останалите служите да разберат. Също така, може да помолите колегата си да се срещате след важни срещи или събрания, за да обсъдите новата информация и да си поставите цели.

Най-доброто, което може да направите, когато страдате от синдрома на дефицит на вниманието и хиперактивност, е да идентифицирате и следите симптомите си. Когато разберете какво точно пречи на концентрацията ви, ще можете да приложите правилните стратегии на работното място.

Редактор: Нора Маркова
Източник: psycom.net
Снимки: unsplash.com

Още по темата:

5.0, 3 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПсихологияЛюбопитноХранене при...Здравни съветиАлт. медицинаНовиниЛайфстайлСоциални грижиСнимкиТестовеФизиологияОрганизацииАнкетиНормативни актовеИсторияЛечения