Начало Психология Позитивна психология Терапевтични занимания и креативност Как да създадем своя собствена мантра

Как да създадем своя собствена мантра

Как да създадем своя собствена мантра - изображение

Мантрите са използвани от древни времена и действат като помощни средства за превръщането на целите или мислите в реалност. Те отразяват една лична идея и помагат да осъзнаем, че контролираме живота си. Повтарянето на мантра служи за укрепване на идеите, пораснали в съзнанието и ни помага да бъдем фокусирани и мотивирани, за да постигнем желания краен резултат. Използването им може да се прилага, за да намалим тревожността, да се концентрираме над работата, да преглътнем неприятната дейност и да се справяме с мигове на неувереност. Повтарянето на мантра може да доведе мозъка ни до състояние, в което околната среда вече няма толкова съществено значение и съзнанието ни държи по-цялостен контрол над действията и мислите.

Едно от най-приятните им свойства е, че могат да са полезни за преодоляване на страхове, докато напредваме по пътя за туширане на личните си ужаси. Изключително са полезни за моментите, в които не можем да приложим мускулна релаксация, но се нуждаем от спокойствие.

Класически, традиционни мантри

Традиционните практики на медитация включват мантра, която често се състои от санскритски песнопения или химни, носещи древно и специално значение. Идеята им е да подпомогнат хармонирането на тялото с душата (като носят успокоение на нервната система). Много от тях са били използвани като вид молитва към ведическите божества, когато хората искат благословия за свое начинание. Повтарящият се звук на песните предизвика дълбоко медитативно състояние на ума. Смята се, че една дума или множество словосъчетания, превърнати в песнопение, служат за премахване на инвазивните мисли и създаване на спокойна умствена среда.

Лични мантри

Няма правилни и грешни техники за създадете личната си мантра. Методите ни за създаването й трябва да се основават на личния ни опит и на това, което се надяваме да постигнем. Една мантра може да ни увери в сигурността и самочувствието ни или да помогне да се премахне емоционалната болка. Може да успокои безпокойство и вълнение преди изява.

Как да я създадем

Изберете време на деня, когато умът ви е свободен от тревогите на ежедневието и прекарайте 30 минути, като размишлявате върху това, което желаете от живота си. Напишете тези мисли в списък. Не е нужно той да е подреден и прегледен, оставете креативността да ви води. Нека мислите ви свободно да изтекат от ума до химикалката или клавиатурата и ви накарат да се почувствате удовлетворени от себе си и желанията си. След като решите конкретна концепция, идея или цел, обърнете мисълта в изявление, сякаш е вече реалност.

Дръжте мантрата положителна и кратка

Може би искате да отслабнете с 10 килограма. Може да пишете: "Щастлив съм от новия си вид." Ако искате да подобрите финансовото си положение, напишете нещо по следния начин: "Живея благословен с изобилие". Избягвайте да използвате негативни думи, съдържащи частицата „не“, „без“ или подобни, носещи отрицателен смисъл. Не формулирайте послания за загуба или край.

Не забравяйте да бъдете автентични и честни със себе си, когато определяте цели. Може би искате да създадете много различни мантри за различни желания? Дори да е така, всяка сесия за медитация трябва да се фокусира върху само една мисъл. По този начин можете да поставите всичките си емоционални, психологически и физически усилия в тази конкретна мисъл. Ако мантрата ви не ви харесва, омекотете изявлението. Включете описателни думи, които могат да включват:

• При високо напрежение–„облекчение“, „баланс“, „спокойствие“ или „успокоение“;
• при депресия–„уверен“, „ентусиазиран“, „вдъхновен“ или „мотивиран“;
• за финансови постижения–„изобилие“, „стабилност“ или „богатство“;
• при здравословни проблеми — „здравословен“, „здрав“, „лъчезарен“ или „жизнеспособен“;
• в романтичен план — „пълен“, „изпълнен“, „готов“ или „достоен“.

Медитационният процес

Изберете време на деня, когато смятате, че можете да се концентрирате, без да прекъсвате работата си. В началото може да е трудно да изчистите ума си и да останете съсредоточени. Запалете свещ, намерете предмет в стаята, в който насочите погледа си или затворете очите си. За да започнете повтаряйте мантрата си отново и отново за около пет минути. Макар че може да изглежда неудобно, думите ви ще се усещат все по-убедителни с всяко повторение.

Много хора смятат, че подобен вид медитация и визуализация ще им донесе желаното, манипулирайки реалността. Дори да не сме склонни да отдаваме толкова надежди в подобни духовни практики, трябва да знаем, че съсредоточаването в една мисъл може да донесе на ума ни целенасочеността, нужна за успеха, който търсим. Правилно поставената мантра може да ни осигури огромен мисловен самоконтрол, който принципно се постига изключително трудно.

Мантрите могат да се използват и в напрегнати моменти, за да доведем ума си до спокойно състояние, наподобяващо медитацията, за да извършим напрягащата ни дейност или просто да потушим негативни емоции.

По статията работи: Станислава Тонева
Източници: psychologydictionary.org
Снимка: inspire4life.com

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛюбопитноПсихологияЛайфстайлЛечения