Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Психология Социална психология Групова динамика Как да управляваме конфликтите на работното място

Как да управляваме конфликтите на работното място

от 06 март 2019г., обновено на 02 сеп 2019г.
Как да управляваме конфликтите на работното място - изображение
  • Инфо
  • Продукти
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Продукти
Коментари
Свързаност

Цената на конфликта на работното място може да бъде много висока. Твърди се, че той е нещо, което не може да бъде избегнато, но подходът към разрешаването му е от голямо значение. В този пост ще се учим да разпознаваме кои отношения и умения помагат да се справим по конструктивен начин с конфликта на работното място.

Защо има конфликт на работното място?

Конфликтът на работното място е споделен опит.

Дискриминационни практики, грешно поднесена обратна връзка, недоволство от клиентите, личностови сблъсъци, всички те допринасят за напрегнатата обстановка.

Не е необичайно да чуем служители да се оплакват от стила на управление на техния шеф или от съперничеството между колегите си.

Накратко, взаимозависимият характер на екипите и организациите, конкурентните, а понякога несъвместимите цели и интереси, както и осезаемият недостиг на ресурси, могат да бъдат в основата на конфликта на работното място.

И все пак, наличието на конфликт само по себе си не е проблем.

Двете нагласи към конфликта

Онова, което бележи резултата от конфликта на работното място, е отношението.

Като пионер в разрешаването на конфликти, покойният социален психолог Мортън Дойч идентифицира две основни нагласи, които развиваме, когато сме изправени пред конфликт.

Няма да сгрешим, ако кажем, че с разбирането на двете нагласи към конфликта и влиянието, което те могат да окажат върху живота на една организация, ние получаваме в ръцете си ключа за постигане на значимо въздействие.

Когато конфликтът се отнася до победа или загуба

Мортън Дойч обяснява, че един от подходите към конфликта е конкуренцията. Конфликтуващите страни го възприемат като игра с нулева сума - трябва да има губещ, за да има победител или "за да продължа да плувам, другият трябва да потъне".

Някои от чертите на конкурентния подход към конфликта са следните:

  1. Нарушена комуникация
  2. Пречки
  3. Неоказване на помощ
  4. Постоянни разногласия
  5. Силата на единия се засилва, когато силата на другия отслабва

Това отношение насърчава деструктивния модел на конфликта. Това може да доведе до низходяща спирала в представянето и резултатите.

По-добър начин за справяне с конфликтите на работното място

Обратната на горната нагласа към конфликта е сътрудничеството.

Това е подход, който признава взаимозависимостта на отношенията и оформя конфликтите като възможност за подобряване на представянето, комуникацията и взаимоотношенията.

Вместо игра с нулева сума, конфликтът става възможност печеля-печелиш. Съществува общо убеждение, че за всеки е по-добре, ако никой не потъне, а на всички е позволено да плуват.

Когато сътрудничеството маркира подхода към конфликта, тогава се наблюдават следните поведенчески модели:

  • Ефективна комуникация
  • Услужливост
  • Доверие
  • Координация на усилията
  • Взаимно уважение
  • Конфликтните интереси се определят като общ проблем, който трябва да бъде решен

Поддържането на подход на сътрудничество не е лесно, когато се сблъскаме с конфликт. Лесно е да бъдем отбранителни, агресивни и дори гневни, когато възприемаме, че нашите интереси, нашата роля или дори репутацията ни са изложени на риск.

Ето защо организациите инвестират все повече в доброто управление на конфликтите и обучението в стратегии за справяне с тях.

Способността да се поддържа високо ниво на представяне при стресови обстоятелства не може да бъде оставена на импровизацията и случайността. Топ изпълнителите винаги се обучават да се справят в най-трудните моменти.

Разликата, която прави разликата

Нека помислим: Какво става, ако разглеждаме конфликта не като проблем, който трябва да бъде решен, а като покана за личен и организационен растеж?

Докато го разглеждаме като проблем, който трябва да бъде поправен, ние действаме от същото ниво, на което е бил създаден конфликтът.

Вместо това, когато го разглеждаме като възможност да израснем и да станем по-добри, ние сме изправени пред предизвикателството да се изправим пред нов вид мислене, емоции, поведение; поканени сме да развием допълнителна компетентност и да актуализираме нашите ценности и убеждения. В крайна сметка, ние сме насърчени да подобрим нашата визия за себе си.

Когато признаваме в конфликта възможността за промяна и трансформация, в крайна сметка ние издигаме и разширяваме нашата идентичност.

По този начин ние осъзнаваме, че зад него се крие бъдеще, което иска да се прояви. Това означава, че има потенциал, който иска да бъде изразен, реалност, която иска да бъде генерирана.

С други думи, конфликтът може да бъде и най-ценният подарък, който се случва в нашия личен живот и живота на една организация.

Редактор: Елиза Трайкова

Източник: psychologytoday.com

Снимка: progressivetravelrecruitment.com

Още по темата:
  • Какво трябва да знаем за емоционално незрелите и конфликтни хора Какво трябва да знаем за емоционално незрелите и конфликтни хора
  • Изкуството да се извиняваме по правилния начин и в подходящия момент Изкуството да се извиняваме по правилния начин и в подходящия момент
  • Защо игнорирането боли повече от разгорещения спор Защо игнорирането боли повече от разгорещения спор
  • Защо избягването на конфликтите е вредно за нас и какво можем да направим Защо избягването на конфликтите е вредно за нас и какво можем да направим
5.0/5 1 оценка

Продукти свързани със СТАТИЯТА

РОДИТЕЛИ И ДЕЦА - ТРУДНИТЕ ВЗАИМООТНОШЕНИЯ - ХОРХЕ БУКАЙ - ХЕРМЕС
17.95лв.

РОДИТЕЛИ И ДЕЦА - ТРУДНИТЕ ВЗАИМООТНОШЕНИЯ - ХОРХЕ БУКАЙ - ХЕРМЕС

ВЕРТИГО - НЕДЯЛКО СЛАВОВ - ХЕРМЕС
12.95лв.

ВЕРТИГО - НЕДЯЛКО СЛАВОВ - ХЕРМЕС

ПОСЛЕДНИЯТ ДУЕЛ - ЕРИК ДЖАГЪР - СИЕЛА
15.90лв.

ПОСЛЕДНИЯТ ДУЕЛ - ЕРИК ДЖАГЪР - СИЕЛА

Коментари към Как да управляваме конфликтите на работното място

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Как да управляваме конфликтите на работното място
    www.framar.bg 
    на 05 July 2025 в 13:18
    Коментирайте "Как да управляваме конфликтите на работното място"

СТАТИЯТА е свързана към

  • Социална психология
  • Групова динамика
  • Какво трябва да знаем за емоционално незрелите и конфликтни хора
  • Изкуството да се извиняваме по правилния начин и в подходящия момент
  • Защо игнорирането боли повече от разгорещения спор
  • Защо избягването на конфликтите е вредно за нас и какво можем да направим
  • Как да използваме невербалната комуникация, за да разрешим по-бързо конфликтите
  • Ефективни начини за справяне с конфликтни личности
  • Силата да бъдеш „черната овца“ в семейството
  • Защо е полезно да обсъждате конфликтите във връзката си
  • Какво представлява конфликтът и кои са причините за него
  • Овладяването на стреса и емоциите е ключът към разрешаването на конфликтите
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();

ЗДРАВЕН ФОРУМ ПО ТЕМАТА

Схващане на пръста от работа с компютърна мишка. Има ли място за притеснение?

преди 1965 дни, 2 часа и 6 мин.

Странични ефекти от Баклофен. Има ли място за притеснение?

преди 1990 дни, 21 часа и 37 мин.
Всички

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Шампионат по колоездене "Зелените пирамиди", гр. Стара Загора - 06.07.2025 година

преди 1 дни, 1 час и 19 мин.

Защо не трябва да пием кафе преди кръвни изследвания - всичко което трябва да знаете

преди 7 дни, 21 часа и 29 мин.

Безплатна консултация за деца с витилиго - Габрово, юли, 2025 година

преди 9 дни, 14 часа и 10 мин.

Прием в болница - какво заплаща НЗОК, какви документи са необходими и колко продължава болничният престой

преди 21 дни, 21 часа и 1 мин.
Всички

АНКЕТА

Какво би задържало младите лекари в България?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

ЛЮКСЕОЛ МАСКА КЕРАТИН 200мл 337871

ЛЮКСЕОЛ МАСКА УКРЕПВАЩА 200мл 335570

ЛЮКСЕОЛ МАСКА П/В КОСОПАД 200мл 337222

КСИЛОМЕТАЗОЛИН капки за нос, разтвор 0.1 % 10 мл

СИНГУЛАР таблетки за дъвчене 4 мг * 28

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

СОДА ЗА ПИЕНЕ таблетки * 30 НИКСЕН

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 04 юли 2025г. в 18:12:15

КЛАЦИД таблетки 250 мг * 10 МАЙЛАН

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 04 юли 2025г. в 18:11:15

КЛАЦИД таблетки 250 мг * 10 МАЙЛАН

Коментар на: Нина Пламенова Димитрова от 04 юли 2025г. в 15:30:22

ДЖАРДИНС таблетки 10 мг * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 04 юли 2025г. в 14:11:26

ТРИТИКО таблетки с удължено освобождаване 75 мг * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 04 юли 2025г. в 12:06:50
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival