Начало Психология Позитивна психология Терапевтични занимания и креативност Няколко хобита, които да облекчат симптомите на тревожност - II част

Няколко хобита, които да облекчат симптомите на тревожност - II част

Няколко хобита, които да облекчат симптомите на тревожност - II част - изображение

КЪМ НАЧАЛОТО НА СТАТИЯТА ТУК >>> 

Разхождайте се редовно

Разхождайте се навън. Правете 30-минутни разходки поне 2-3 пъти на седмица. Никога не подценявайте колко полезно е да движите краката си и да вкарвате свеж въздух в белите дробове.

Освободете твореца в себе си

Рисувайте върху стъкло. Сравнително евтино е да практикувате това страхотно изкуство, което ще ви донесе чувство на удовлетворение и релаксация.

Извадете иглата и конеца

Бродиране! Наистина евтино е и много, много лесно. Този тип занимание наистина помага с чувството на тревожност по няколко причини: (1) Вие създавате изкуство, което ви кара да се чувствате продуктивни; (2) движенията могат да са повторяеми, ако това е нещото, от което се нуждаете, но могат да бъдат и сложни, ако предпочитате това; (3) има какво да правите с ръцете си, докато гледате филм, докато сте с приятели и т.н. – чудесно занимание за тези, които "не могат да стоят на едно място"; (4) продуктът, който създавате е наистина приятен на допир, ако обичате да докосвате различни текстури – релефен, гладък, грапав – вие решавате, защото вие бродирате тази текстура; и (5) можете да носите това, което създавате, а това е наистина добър тласък на вашата увереност – спомняте ли си онова скучно дънково яке, което имате в гардероба си? Е, то няма да е вече толкова скучно!

Можете да се сдобиете с материали от всеки магазин за занаяти и то на символична цена. Обучителни видеа (т.нар. туториали) са навсякъде в интернет пространството. Повярвайте, още първите ви опити за бродиране ще изглеждат страхотно и ще впечатляват останалите. Потребителка на bustle.com, която страда от паническо разстройство, социална тревожност, депресия, посттравматично стресово разстройство и сезонно афективно разстройство, споделя, че бродирането е това, което е избрала за себе си и препоръчва на хората с подобни проблеми.

Грижете се за природата

Градинарството е страхотен избор! Ако имате двор, очевидно ще ви е по-лесно, но ако живеете в града, все още можете да отглеждате билки в кухнята или цветя в саксия до прозореца.

Изострете цветните моливи!

Оцветяването е наистина успокояващо. Светът полудя по книгите за оцветяване за възрастни и то с добра причина: Те са разтоварващи! Те са забавни! Можете да ги оцветявате соло или с приятели.

Игла и конец – втори път

Плетенето на една или две куки. Евтино е да започнете, можете да го правите навсякъде, релаксиращо е и разсейващо. Някои хора категорично предпочитат едното от двете; други плетат и по двата начина. Така или иначе, плетенето е сигурен начин да релаксирате по време на дългия си път с метрото.

Рисувайте

Рисуването е страхотен вътрешен израз и можете да го правите навсякъде, в различни стилове и с различни материали.

Каквото и да изберете за себе си, то ще ви е от ползва в борбата с тревожността. Не спирайте да експериментирате, докато не откриете това, което върши работа именно на вас!

По статията работи: Елиза Трайкова

Източник: bustle.com

Снимка: reference.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛайфстайлЛюбопитноСнимкиПсихологияНовиниАлтернативна медицинаСпортЛеченияТестовеБотаника