Начало Психология Поведенческа психология Психика и тяло Стилът на учене, който подобрява паметта с 50 процента

Стилът на учене, който подобрява паметта с 50 процента

Стилът на учене, който подобрява паметта с 50 процента - изображение

Напълно нормално е паметта да започне да ни изневерява заради стреса, на който сме подложени ежедневно. Това се случва на всички. Добрата новина е, че има начин да противодействаме с помощта на определени видове обучение, които неутрализират вредните последствия от стреса.

Припомнянето или казано по друг начин - препитването, както и правенето на тренировъчни тестове, е типът обучение, при който се създават изненадващо стабилни спомени, показват резултати от ново изследване.

"Обикновено хората под стрес са по-малко ефективни при извличането на информация от паметта. Това е първото изследване, което доказва, че правилният стил на учене - в този случай припомнянето или правенето на тренировъчни тестове, води до ефективен резултат, а именно силни репрезентации в паметта. По време на изследването наблюдавахме, че дори при високо ниво на стрес, участниците достигаха до спомените си”, обяснява авторът на изследването д-р Аяна Томас.

Научният екип е сравнил тренировъчните тестове с най-разпространения до момента начин за учене, а именно четене и препрочитане на материала. Анализът на резултатите показал, че при хората, които се обучават чрез правене на тестове, обемът на запаметената информация е с 50 процента повече в сравнение с това, което са успели да запомнят хората, които просто препрочели материала.

"Изследването ни показва, че въпросът не е в това колко дълго учим, важно е как го правим", коментира съавторът на изследването Ейми Смит. Тя допълва, че и предишни изследвания са показвали, че припомнянето е една от най-добрите стратегии за учене, но на настоящото доказва, че ефектът е също толкова голям и при хората, подложени на стрес.

Ето какво още казва водещият автор на изследването:

"Обучението чрез тренировъчни тестове, при което извличаме информация отново и отново, има мощен ефект върху задържането в дългосрочната памет, а това важи и за случаите, в които обучаващите се са подложени на силен стрес. Предстои още работа по разбиране на начина, по който припомнянето и препитването оказват влияние върху паметта под стрес, но резултатите, с които разполагаме в момента, могат да бъдат от полза на всички, които трябва да извлекат сложна информация във важна ситуация. Насърчавам най-вече преподавателите, които знаят, че големите изпити са причина за силен стрес при студентите".

Редактор: Ина Фенерова
Източник: spring.org
Снимка: africanleadership.co

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноНовиниБотаникаПсихологияЗдравни съветиСоциални грижиЛайфстайлХранене при...СпортЛеченияАлт. медицинаСнимкиТестовеФизиология