Начало Психология Позитивна психология Наръчник на успешния родител Фрази, които родителите могат да използват, за да успокоят тревожно дете – Част 2

Фрази, които родителите могат да използват, за да успокоят тревожно дете – Част 2

Фрази, които родителите могат да използват, за да успокоят тревожно дете – Част 2 - изображение

Тревожността – всяко едно дете преживява тази емоция под една форма или друга. Родителите са тези, които искат на всяка цена да предпазят своите синове и дъщерит от моментите на силно безпокойство, но истината е, че трудностите са неизменна част от ежедневието. За да се справят децата с интензивните негативни чувства, те трябва да усвоят умения за преодоляване на тревожността. В разгара на емоциите майките и бащите могат да се опитат да използват следните фрази, които ще помогнат на малчуганите да идентифицират, приемат и надмогнат периодите, предизвикващи безпокойство.

Фраза №16. "Кажи ми кое е най-лошото, което може да се случи."

След като сте обсъдили възможно най-лошото развитие на нещата, се опитайте да определите каква е вероятността то да се случи наистина. Следващата стъпка е да попитате детето си какъв е най-благоприятният резултат, който може да се разкрие пред вас. Накрая, задайте следния въпрос на малчугана: "Какво е най-вероятно да се случи?". Целта на това упражнение е да помогнете на детето да разсъждава по-обективно по време на тревожните преживявания.

Фраза №17. "Всеки изпитва безпокойство в даден момент от живота си."

Припомнянето на детето, че тревожността е неизменна част от ежедневието, ще им даде увереност – тяхната реакция не ги отделя от останалите на тяхната възраст.

Фраза №18. "Нека намерим доказателство за твоето притеснение."

Събирането на доказателства, които да докажат или да опровергаят причините за тревожността, ще помогне на малчугана да разсъждава логично относно създалата се ситуация.

Фраза №19. "Кое е първото нещо, което трябва да имаме предвид?"

Интензивното безпокойство превръща дори малката спънка в гигантско препятствие в очите на най-малките. Една от най-важните стратегии за преодоляване на тревожността е раздробяването на проблема на по-малки части, които са по-лесни за овладяване. Този подход предоставя възможността на малчуганите да осъзнаят, че не цялото преживяване предизвиква страх, раздразнение или безпомощност, а само един или два аспекта.

Фраза №20. "Толкова много се гордея с теб."

Знанието, че сте горди от усилията, които полагат децата в трудните моменти без значение от резултата, намалява необходимостта малчуганите да направят нещо перфектно. Именно желанието да оправдаят очакванията на родителите представлява източник на стрес за много деца.

Фраза №21. "Нека се разходим за малко."

Физическите упражнения облекчават чувството за безпокойство, тъй като спомагат за изразходването на излишната енергия, успокояват мускулатурата и подобряват настроението. Ако децата ви не могат да излязат да се разходят веднага, пробвайте просто да излезете с тях от стаята или да им предположите да започнат някакво физическо занимание като игра с топка или скачане на въже.

Фраза №22. "Как мога да ти помогна?"

Постарайте се децата ви да знаят, че вие като родители направлявате ситуацията и сте готови да им окажете помощ. Попитайте малчуганите кои техники за успокояване предпочитат да приложат в дадената ситуация.

Фраза №23. "Емоцията, която изпитваш, е само моментна. След малко ще отмине напълно."

Често децата имат чувството, че тревожността трае безкрайно дълго. Вместо да се опитват да игнорират, потиснат или избягат безпокойството, малчуганите трябва да знаят, че облекчението ще настъпи след малко.

Фраза №24. "Знам, че преминаваш през труден период."

Покажете разбиране относно емоционалното състояние на детето. Вашето валидиране показва на малчугана, че уважавате неговите чувства и тревоги.

Фраза №25. "Показваш голяма смелост."

Изявете увереност в способността на детето ви да се справи с предизвикателните ситуации и му съдействате, за да успее и този път.

Фраза №26. "Какво друго знаеш за причинителя на безпокойство?"

Когато детето ви се изправя пред постоянна тревожност, анализирайте причинители на безпокойство, когато то е спокойно. Прочетете книги за страшното нещо и научете колкото е възможно повече за предизвикващия тревоги стимул. Когато тревожността отново се появи, помолете малчугана да си спомни какво е научил. Тази стъпка премахва силното влияние на страшното нещо и връща контрола в ръцете на детето ви.

Фраза №27. "Какво искаш да направя?"

Попитайте сина или дъщеря си какво можете да направите за тях в създалата се ситуация. Детето ви може да има нужда от прегръдка, уединение или решение на проблема.

Фраза №28. "Позволи ми да те прегърна."

Физическият контакт дава възможност на вашето дете да се отпусне и да се почувства в безопасност.

Фраза №29. "Спомняш ли си, когато успя да се справиш с друго трудно преживяване?"

Напомнете на детето си за предишните му успехи и постижения, за да го насърчите да прояви упорство и да преодолее и тази ситуация.

Разберете кои са останалите 15 фрази, като прочетете първа част на статията >> ТУК <<

Редактор: Нора Маркова
Източник: psychcentral.com
Снимки: unsplash.com

Още по темата:

5.0, 3 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПсихологияЛюбопитноЗдравни съветиЛайфстайлСнимкиСоциални грижиНовиниАнкетиОрганизацииАлт. медицинаЛеченияСпортБотаникаТестовеИсторияРецептиИнтервютаХранене при...ОбразованиеЗаведенияНормативни актовеСпециалистиИзследванияКлинични пътеки