Начало Психология Позитивна психология Терапевтични занимания и креативност 5 начина да преодолеете вътрешното безпокойство

5 начина да преодолеете вътрешното безпокойство

5 начина да преодолеете вътрешното безпокойство  - изображение

Всички изпитваме безпокойство. Понякога повече, друг път по-малко, при някои то се проявява в определени ситуации, а при други е хронично и продължава месеци, дори години. Безпокойството може да увеличи нивото на хормона на стреса - кортизол, а това да доведе до здравословни проблеми. Честите периоди на безпокойство и тревожност могат да попречат на нормалния живот – ставаме напрегнати и разсеяни.

Съвременните хора имат достъп до повече информация и търсят всякакви начини да преборят тревожността, като всеки сам открива най-добрата стратегия, с която да й противодейства. И все пак, съществуват изпитани универсални методи, които доказано помагат да се освободим от вътрешното напрежение – хобитата.

Вижте кои са най-полезните занимания, помагащи за преодоляването на ефектите от стреса.

Писане в дневник или рисуване

Когато почувствате голям вътрешен стрес, излезте от социалните мрежи и дайте свобода на твореца във вас – излейте това, което ви тежи, на белия лист. Според психолози добре би било хората, страдащи от често безпокойство, да изтрият приложенията на социалните мрежи от своите телефони и вместо с часове да преглеждат Instagram, Facebook, да опитат нещо креативно - да посветят няколко часа на рисуването, писането или друго любимо занимание. Времето, което посвещаваме на творчеството, има лечебен ефект. 

Гледане на интересен сериал или четене за удоволствие

Според психолозите един от най-ефективните начини да дадем почивка на ума си и да забравим личните си тревоги, е като се вълнуваме какво се случва с други хора – без значение дали тези хора са реални или са литературни образи и филмови герои. 

Разходка навън

Полезната комбинация от физическа активност и излагане на чист въздух и слънце има изключително лечебен ефект. Когато е възможно, прекарвайте цял ден навън – лечебни са планинските разходки, карането на колело, наблюдаването и слушането на птиците, всичко извън дома, сред природата, е работещ метод за справяне с безпокойството и депресията. Ежедневните разходки подобряват както психическото, така и физическото здраве.

Практикувайте хоби, изискващо присъствието ви в настоящия момент (занимание, по време на което да не можете да мислите за нищо друго)

Подобни занимания са медитацията, йогата, карането на колело, движение по маршрут, всичко, което ни свързва със ситуацията около нас и ни пречи да се връщаме към негативните мисли и причините за тях.

Спорт

Може да е фитнес, а може да е и бягане за здраве. Всяко занимание, което засилва нашето физическо здраве, потушава тревожността ни. 

Включване в различни курсове

Примери за такива са танците, готвенето, спортът, учене на чужд език или нещо друго, което дава възможност за социализация и срещи с нови хора. От една страна, благодарение на тези курсове ще се самоусъвършенствате, като придобиете ново умение, и ще подобрите самооценката си, а от друга – ще се отдалечите от причините за вътрешното си безпокойство.

По статията работи: Ина Фенерова
Източник: bustle.com
Снимка: in2life

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПсихологияСоциални грижиЗдравни съветиНовиниЛайфстайлЛюбопитноХранене при...СпортБотаникаАлт. медицинаЛеченияСнимкиТестове