Начало Психология Позитивна психология Мотивация, щастие и личен успех 5 стратегии за по-лесно преживяване на непосилния понеделник

5 стратегии за по-лесно преживяване на непосилния понеделник

5 стратегии за по-лесно преживяване на непосилния понеделник  - изображение

Знаете ли, че има специален термин за начина, по който се чувстваме в понеделник? Името на състоянието е "Mondayitis" и според Urban Dictionary се характеризира с усещане за умора, тъга, апатия и общо безпокойство, което много хора чувстват, когато започват работната седмица в понеделник сутринта."

Ето няколко съвета как по-лесно да преживеем непосилния понеделник:

1. Започнете своя понеделник с най-важната задача от плана си за деня.

Винаги, когато е възможно, започвайте работната седмица с най-важната задача, която сте записали в дневния си план, а не с уж неотложни дейности, които обаче са маловажни и няма да ви помогнат да напреднете с работата. Не се поддавайте на изкушението да отлагате за по-късно - за тогава, когато ще се чувствате по-свежи или по-работоспособни. Много вероятно е този момент да не дойде изобщо в понеделник.

2. Подгответе се за понеделник още в петък.

Най-неприятното, което може да ни се случи в понеделник сутрин, е „леденият старт” на работната седмица, тоест да се изправим пред спешна задача, за която дори не сме се подготвили предварително. Представете си само час след началото на работния ден да изнасяте реч пред екипа си, без да сте направили необходимата подготовка! Би било доста стресиращо, нали? Бъдете разумни и се подгответе за това още в петък. Ще си спестите много главоболия!

Подготовката за понеделника още от петък ще ви даде усещането за спокойствие, организираност и чувството, че контролирате нещата – дори в понеделник.

3. Планирайте моменти на радост и удоволствия

При мисълта, че ви чака тежка работна седмица без мигове на отмора и удоволствия, ще се почувствате още по-зле. Точно по тази причина е добре да планирате дейности, които да очаквате с нетърпение – например масаж в понеделник или йога във вторник, в сряда - гледане на любимото ви телевизионно шоу, четвъртък – време за приятели. Използвайте тази стратегия и за обедните почивки, и за сутрините преди работа – удоволствията може да са съвсем прости – любим обяд или разходка с любимия човек. Опитайте и сами ще се убедите колко ефективна е тази стратегия.

4. Отделете час, два за работа в неделя

Много хора не искат да нарушават почивката си, но повярвайте, това е начинът да отхвърлите някои леки, но досадни задачи от списъка си, и да спите спокойно. А и така без капка вина ще можете да отделяте време за себе си и през седмицата. Проверете пощата си, отговорете на по-важните съобщения, пригответе дрехите си за работа, списъка със задачи, прегледайте срещите, които трябва да проведете, пригответе се за пътуване и изобщо всякакви малки неща, които ще ви осигурят силен и спокоен старт на седмицата.

5. Не променяйте режима си на сън през почивните дни

Опитайте, доколкото това е възможно, да се събуждате рано, да не спите следобед и вечер да си лягате навреме. Всички резки отклонения от седмичния ни режим се отразяват разрушително на биологичния ни часовник. Разбира се, това не означава, че завинаги трябва да се откажете от купоните, но бихте могли да ги разредите, особено когато ви предстои важна работна седмица.

По статията работи: Ина Фенерова
Източник: Psychology Today
Снимка: mir.az

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияАлтернативна медицинаЛюбопитноНовиниЗдравни съветиСоциални грижиПсихологияЛайфстайлСпортХранене при...ЛеченияБотаникаСнимкиАнкетиНормативни актовеИсторияТестовеСпециалисти