Начало Психология Позитивна психология Мотивация, щастие и личен успех 7 начина, по които дразним шефа

7 начина, по които дразним шефа

7 начина, по които дразним шефа - изображение

Няма съмнение, че успехът в цялата ни кариера е пряко свързан с този на работното място и ежедневните контакти с шефа. Въпреки че това е факт, с който всички сме наясно е твърде лесно да се игнорира и нещата да се объркат. "Шефът" е човек, който очевидно контролира достъпа ви до успехи и награди на работното място, но всички живеем, че това да работим добре с него естествено носи различен контекст с различните хора. Независимо дали става дума за директор на корпорация или управителя на местния супермаркет, животът е изпълнен с ръководители, които трябва да впечатлим.

Изследвания в областта на рейтингът на служителите водят възможно най-близо до разбиране как нашето поведение с шефовете влияе върху начина, по който ни оценяват. В скорошно проучване за рейтинга на ефективност Питър Б. Ким и екип специалисти (от Университета в Окланд, Австралия) сравняват оценки на 220 служители и техните началници относно работните успехи. Оказва се, че разбирателството ръководител-служител е по-релевантно за добри работни постижения от индивидуалните рейтинги на шефовете или самите работници.

Резултатите говорят, че оценката на вашия ръководител е важна стъпка и дори да мислите, че се справяте много по-добре с работата, отколкото той смята, това може да доведе до несъответствие, нуждаещо се от конструктивна обратна връзка и комуникация. Разпознаването на силните и слаби страни на работното място просто прави човека по-лесен за менажиране работник.

Друга изненада за изследователите е, че резултатите от анкетите са различни, спрямо това дали са попълвани сутрин или следобед. Колкото по-рано сутрин е проведена активността по оценяване, толкова по-високи оценки са получавали служителите.
Друго американско проучване е стигнало до изводи, че служителите работещи основно първа смяна (в ранната част от деня) изглеждат по-съвестни от останалите. Един от начините да си придадете вид на съвестен човек е да се появявате рано на работа, това изглежда идеален начин да натрупате точки. Единственият проблем е, че е възможно това да се приеме като демонстрация и „натегачество“, ако не е премерено действие.


Китайците пък поддържат и развиват неформално отношение между ръководител и служител, което наричат с особеното име „гуанкси“. То е проучвано през 2016 година в Университетът „Хохей“ в Нанджинг (Китай) от Лонг Занг и екип специалисти, които измерват мотивационните фактори при поддържане на подобно взаимоотношение. „Гуанкси“ се основава на взаимни интереси и ползи, според китайския екип, се развива чрез социални взаимодействия и улеснява обмена на благосклонност между изпълнителните органи и техните лидери. Този тип свързване между шеф и работник контрастира с начина, по който в Западна Европа се мотивира работен процес – главно чрез трудово възнаграждение в парична форма. Основната разлика е в това, че китайците са създали емоционално и социално обвързване между двойката лидер — следовник, основаващо се на чувство за връзка, една цел и съдържателно стъпване върху работния процес с ясна визия за случващото се. Голямото значение на тези работни взаимоотношения се изразява в съюзяване, неприсъщо за западния индивидуалистки свят.


С цел да се разбере и използва максимално ефективно и в други култури е разработена мотивационна рамка, основана на фокуса Аз-ът срещу другите и стратегическа ориентация - размяна срещу връзка. Четирите квадранта, следствие от това пресичане, са: загриженост за кариерата, загриженост за личния живот, загриженост за екипа и загриженост за социалната желателност. Последният предвиждащ фактор в това изследване е грижата за екипа и загрижеността за личностното развитие. Разбирането, че взаимоотношенията между шефовете и работниците могат да имат междуличностни и мотивационни компоненти, които действат извън обикновеното заплащане на труда с пари, могат да помогнат на науката да обособи начините, по които дразним ръководителите.


Специалистите отвъд океана са изготвили списък със седемте начина да развалим отношенията с шефа си и кратко обяснение, как да предотвратим подобно дразнене, с цел да са полезни.


Демонстрирате, че сте по-добри от шефа

Правейки намеци, демонстрации и заявления, които да наведат до такива мисли, давате доказателство за проявена от вас арогантност. Това е минус, вредящ на всеки вид отношения и най-вече на работните. Други методи за показване на превъзходство, като например използването езика на тялото, за да поемете контрол над настроението в стаята, също ще накарат шефа ви да почувства, че демонстрирате неприемливо отношение.


Закъснявате

Ако ежедневно напомняте, че сте по-рано на работа е досадно, но закъснението е още по-дразнещо. Независимо дали закъснявате от пасивна агресивност или от отлагане на тръгването до последния момент, резултатът ще е ръководна фигура несигурна във вашата надеждност.


Твърде силен индивидуализъм

Предвиждайки, че можете да работите като независим агент, когато всъщност сте част от дует или екип, ще ви направи особено дразнещ за онези, чиято работа е да ръководят и действат в съдружие с вас.


Пренебрегвайте междуличностните аспекти на отношенията с шефа си

Как се държите на срещите или при обсъждане на работата? Постоянно ли гледате телефона или лаптопа си? Избягвате ли очен контакт? Започвате ли странични разговори с други хора в екипа? Прекъсвате ли изказванията? Подобно неприлично поведение е сигнал, че не смятате за нужно да се придържате към обикновените норми за съвместна работа с другите и е изключително дразнещо.


Подавате сигнали срещу шефа

Няма по-добър начин да подкопаете отношенията с ръководителя, от това да докладвате зад гърба му. Ако имате конфликт, направете първата крачка, опитвайки се да общувате нормално, а не да го натопите. Кажете му какво ви притеснява и се опитайте да постигнете взаимноизгодно решение, преди да пристъпите към сериозни мерки.


Прескачане на границата на взаимодействие

Идеята на изграждане на емоционални връзки не е да създаде силен социален контакт, а да заздрави работния. Включването на ръководителя ви в личния ви живот рано или късно води до извеждане на лична или професионална информация на неправилното място и до разрив в отношенията.


Лъжа

Да не казваш истината е особено неразумно на работа, където най-вероятно ще бъдеш разкрит. Това ще доведе до бърз спад в отношенията с всички колеги. Грешките могат да бъдат простени и дори някои от гореописаните може да се пренебрегват, но веднъж загубеното доверие много трудно може да се възстанови.


Добрите взаимоотношения с шефовете, независимо дали са официални или неофициални, могат да подобрят изпълнението на работата, заплатата и развитието в кариерата. Всички, ходещи на работа, предпочитат да го правят в позитивно настроена емоционална среда, ето защо е разумно да се въздържаме от това да дразним околните, на мястото, "където си вадим хляба".

По статията работи: Станислава Тонева

Източник: psychologytoday.com

Снимка: ostechnik.de

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСоциални грижиЛюбопитноЛайфстайлЗдравни съветиНовиниПсихологияФизиологияТестовеБотаникаЛеченияСнимкиОрганизацииАнкетиНормативни актовеАлт. медицинаИстория