Начало Психология Поведенческа психология Поведенчески и емоционални проблеми Зависимост към смартфон и интернет: Съвети за самопомощ – част 2

Зависимост към смартфон и интернет: Съвети за самопомощ – част 2

Зависимост към смартфон и интернет: Съвети за самопомощ – част 2 - изображение

Специалистите препоръчват няколко стъпки, които можете да предприемете, за да контролирате използването на смартфона си и интернет. Можете да се справите и сами, но с уговорката, че сте честни към себе си и сте готови да потърсите външна помощ – семейство, приятели, професионален терапевт, веднага щом осъзнаете, че губите борбата с пристрастяването.

Намалете използването на смартфона си постепенно с няколко стъпки

Не забравяйте, че вашата цел не е да се лишите от предимствата на глобалната мрежа завинаги, а само да ограничете използването й до по-здравословни нива.

Поставете си постижими цели

Например може да планирате използването на смартфон в определени часове от денонощието или да се възнаграждавате с него, след като сте приключили с определени задачи и ангажименти.

Изключвайте телефона си в определени часове от деня – по време на шофиране, срещи, вечеря или когато играете с децата си. Не вземайте телефона си с вас в банята. Не поставяйте телефона или таблета си до леглото. Вместо да четете книги на телефона или таблета си през нощта, вземете книга. Не само ще спите по-добре, но проучванията показват, че ще помните повече от това, което сте прочели.

Заменете използването на смартфона с по-здравословни дейности. Ако сте отегчени и самотни, устояването на желанието да се поровите в телефона си може да бъде много трудно. Направете си план за запълване на свободното време, който може да включва занимания като медитация, четене на книга или реални разговори с приятели.

Премахнете приложенията за социални медии от телефона си, за да можете да ги проверявате само от компютъра си. Припомняйте си по-често, че това, което виждате в профилите на своите познати, рядко е точно отражение на тяхната действителност - хората преувеличават положителните аспекти на живота си в опит да разсеят съмненията и разочарованията, които всички ние изпитваме. Прекарването на по-малко време в сравнение с другите ще се отрази благотворно на настроението и самочувствието ви.

Ограничете проверките

Ако непрекъснато проверявате телефона си, опитайте да се ограничите, намалявайки проверките – в началото веднъж на всеки 15 минути, след това веднъж на всеки 30 минути, на всеки на час и т.н. Ако имате нужда от помощ, инсталирайте си приложения, които да ви помогнат на ограничите достъпа си.

Лечение на зависимостта към смартфоните и интернет 

Когнитивно-поведенческата терапия предоставя полезни възможности за справяне със зависимостта към телефона и интернет, но също така и за преодоляване на неприятни състояния като депресия, тревожност, стрес, които може би са в основата на зависимостта ви към телефона.

Семейно консултиране - ако прекомерната употреба на телефон и интернет подкопава взаимоотношенията ви с партньора, семейната терапия може да ви помогне да изгладите проблемите във връзката си и да се свържете с любимия си отново.

Към първа част >>>

Редактор: Ина Фенерова
Източник: helpguide.org
Снимка: aspire-canada.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПсихологияСнимкиЛайфстайлЗдравни съветиЛюбопитноНовиниАлт. медицинаАнкетиТестовеХранене при...ЛеченияЗдравни проблемиНормативни актовеОрганизации