Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Психология Позитивна психология Наръчник на успешния родител Защо детето иска всичко, което вижда в рекламите и как да се справим с това

Защо детето иска всичко, което вижда в рекламите и как да се справим с това

от 28 окт 2021г., обновено на 02 ное 2021г.
Редактор: Даниела Пройчева
Защо детето иска всичко, което вижда в рекламите и как да се справим с това - изображение
  • Инфо
  • Продукти
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Продукти
Коментари
Свързаност

Според специалисти децата са под постоянното влияние на инфлуенсъри в социалните мрежи и разходите по отглеждането им заемат все по-голяма част от семейния бюджет. Те съобщават за явление, което наричат „фактор на непрекъснатото искане“ и предупреждават, че родителите трябва да предприемат наистина сериозни мерки, за да го изкоренят навреме.

Факторът на непрекъснатото искане е тенденцията сред децата да настояват да получат продукти, които виждат в рекламите по телевизията или в интернет.

Разходите за децата заемат все по-голяма част от семейния бюджет

По данни от изследване на американската медийна компания „Viacom“ от 2018 г., желанието на децата да получат поредния рекламиран продукт оказва сериозно влияние върху бюджета на семейството. Експертите съветват родителите да обърнат внимание на стряскащите факти, разкрити по време на проучването, защото маркетолозите със сигурност го правят и се възползват от тенденцията.

  • 3 от 4 родители признават, че децата им влияят върху семейните финансови решения. Феноменът е най-силно изразен в семействата с едно дете, които живеят в градска среда и когато родителите работят на пълен работен ден;
  • 60% от децата са запознати с финансовите възможности на своите родители;
  • 87% от родителите решават какво трябва да се купи и след това го обсъждат с останалите членове;
  • 87% от децата помнят телевизионните реклами;
  • 77% от родителите споделят, че децата им искат от тях да им купят рекламирани продукти;
  • 73% от родителите признават, че са закупили желаните продукти;
  • Родителите харчат с 60% повече средства, когато техните наследници участват във вземането на крайните финансови решения.

дете в количка за пазаруване

Децата и социалните медии: предизвикателства пред родителите

Ново изследване, поръчано от детска болница „C.S. Mott“ и проведено от екип на Мичиганския университет, разкрива какви са предизвикателствата, пред които са изправени съвременните родители, откакто социалните медии сериозно навлязоха в живота дори и на по-малките деца. Националната анкета обхваща произволно избрани родители с едно или повече деца на възраст 3-12 години.

Резултати от анкетата

Половината от малчуганите между 10 и 12 години и 1/3 от тези между 7 и 9 години използват социалните мрежи, за да общуват с останалия свят. 2/3 от родителите се притесняват, че те може да споделят лична информация в интернет.

  • Майките и бащите споделят също така, че се страхуват децата им да не бъдат използвани или манипулирани от други възрастни в социалните медии.
  • 1 от 6 родители не използват приложения за упражняване на контрол върху всичко, което детето може да прави или вижда в социалните платформи.
  • 1 от 3 родители отговаря, че детето му се учи на безопасност в интернет само в училище.

Причините, които изтъкват възрастните за това, че не контролират активността на детето си в социалните мрежи, са следните:

1. Отнема твърде много време.

2. Не знаят как да инсталират и да боравят с приложенията за родителски контрол.

3. Децата намират начини да заобикалят наложените мерки.

Стратегии за справяне с постоянното желание на децата да получават продукти от рекламите

Изследване от 2011 г., проведено от експертите Хенри и Борзековски върху майки, описва десет стратегии, с които родителите могат да ограничат непрестанното желание на децата да им се купуват рекламирани продукти*. Всяка от тях е с различна степен на ефективност, като някои дават повече власт на децата, а други – на родителите.

Част от мерките са проактивни и трябва да се предприемат преди детето да развие така наречения фактор на постоянното искане.

Други разчитат на реактивността, тоест предприемането на конкретни действия, след като явлението вече е факт.

Най-добри родителски практики при справяне с постоянното желание за купуване на продукти от реклами

По-долу ще ви запознаем с деветте най-добри практики, които стъпват едновременно на проучвания, теория и практически опит.

1. Наложете правилата предварително

Опитът показва, че е по-разумно да наложите ясни правила, още преди да сте забелязали, че детето ви става все по-настоятелно по отношение на онова, което вижда в рекламите. Обяснете му какво сте склонни и какво никога не бихте му купили. Поставете ясни граници. Преди да отидете в магазина, проучете внимателно продукта.

Друго важно правило, особено за по-малките деца, гласи „Без хленчене“. Когато става въпрос за по-големите, им дайте да разберат, че няма да толерирате преговори. Предупредете ги, че крайното решение е ваше. Поотрасналите малчугани са склонни да ви манипулират, за да промените мнението си. Не го забравяйте. Би било разумно да си създадете и правила за онлайн пазаруването, както и за специалните желания по празници като рожден ден или Коледа например. Можете да ги напишете и да ги поставите на място, където всеки да ги вижда.

2. Бъдете ясни и последователни

Веднъж взели решение, не го променяйте. Това се отнася както за покупки, така и за свободата, която давате на детето. Бъдете открити и честни. Но най-вече бъдете последователни!

3. Игнорирайте неуместното поведение

Подобен съвет е наистина труден за следване, особено, когато детето е темпераментно и реши да направи сцена в магазина или, когато вие сте много изморени в края на работния ден. Ако обърнете внимание на онова, което то прави, за да постигне целта си, ще го накарате да продължи в същия дух. Помнете, че, ако игнорирате лошото му държание и изчакате търпеливо, докато се успокои, ще го научите как да регулира бушуващите емоции. А това умение е изключително важно не само за децата.

4. Не се предавайте

Ако се поддадете на непрекъснатите му капризи, вие всъщност му показвате, че е на прав път и поведението му винаги дава резултат. Което от своя страна означава, че то ще продължи да настоява да му купувате всичко, което види и хареса по телевизията, защото е намерило печеливша стратегия срещу вас. Колкото повече, толкова повече.

5. Не крещете

Обикновено не дава резултат и е модел за подражание, който едва ли искате детето ви да следва.

6. Запазете спокойствие и бъдете последователни

дете и телефонКакто вече стана дума, вашето спокойствие играе ключова роля, макар че е трудно да го постигнете, когато сте изправени пред подобно предизвикателство. Спокойствието обаче е умение, на което родителите могат да се научат. Ако усещате, че всеки момент ще избухнете, дистанцирайте се от ситуацията заедно с детето. Дайте си няколко минути за „охлаждане на страстите“, след което му отговорете. След като сте се успокоили, е много вероятно да си спомните, че вече имате установено правило, което в момента вашият малчуган нарушава. Припомнете му го.

7. Избягвайте местата, които изкушават детето ви

Когато е възможно, не посещавайте места, които карат детето да иска от вас да му купите нещо. Всички знаем, че такива места има. Те винаги създават неприятности. Забелязали ли сте, че в някои магазини дребните и обикновено най-безполезни дрънкулки са подредени на тези рафтове, които малките 5-годишни палавници могат да обхванат с поглед.

Ако сте от късметлиите, които имат верен помощник в отглеждането на децата, бихте могли да ги оставите на него, докато вие пазарувате.

8. Ограничете достъпа до реклами

Рекламата е оръжие, което стреля право в целта. Ограничете достъпа до телевизионни реклами и намирайте занимания за детето всеки пък, когато се излъчват. Определете колко време дневно то може да прекара в гледане на телевизия. Опитайте да ограничите и екранното време като цяло. Използвайте приложения за упражняване на родителски контрол върху активността на малчугана в социалните медии и интернет.

Най-добре би било в детската стая да няма телевизор и компютър, а вечер и през нощта вземайте мобилното му устройство, ако вече има такова, за да не го изкушава.

Хората, които се занимават с реклама, знаят как да спечелят децата и имат свои начини да ги намират. Ако малчуганът е търсил конкретен продукт в Google, веднага след това на екрана ще се появи предложение, съобразено с неговите желания.

9. Обяснете

Използвайте възникналата ситуация като добър повод да научите детето на нещо полезно. Кажете му защо купувате или пък не дадено нещо. Можете да изтъкнете като причина високата цена, вредния състав на продукта или че то просто няма нужда от него. Според Хенри и Борзековски „майките често обясняват на децата си защо са взели конкретно решение, но не само в магазина, а и преди това, докато те гледат дадена реклама.“ 

* Henry, H. K. M., & Borzekowski, D. L. G. The nag factor. A mixed-methodology study in the US of young children's requests for advertised products. Journal of Children and Media. 2021.

Източник:
  • Kidfluence: How kids influence buying behavior: https://www.viacomcbs.com/news/audience-insights/kidfluence-kids-influence-buying-behavior
  • The Nag Factor: https://www.researchgate.net/publication/285838503_The_Nag_Factor
Още по темата:
  • Психологическо използване на сетивата в маркетинга Психологическо използване на сетивата в маркетинга
  • Вреди и ползи за тийнейджъра от социалните мрежи Вреди и ползи за тийнейджъра от социалните мрежи
  • Дигитален детокс – какво представлява и защо ни е необходим Дигитален детокс – какво представлява и защо ни е необходим
  • 3 стъпки за прекратяване на парасоциални взаимоотношения 3 стъпки за прекратяване на парасоциални взаимоотношения
5.0/5 1 оценка

Продукти свързани със СТАТИЯТА

БРОНХОВИТАЛ КИДС сироп 200 мл МИРТА МЕДИКУС
18.90лв.

БРОНХОВИТАЛ КИДС сироп 200 мл МИРТА МЕДИКУС

СПАСАТЕЛЬ балсам за устни с лайка 4 гр.
4.00лв.

СПАСАТЕЛЬ балсам за устни с лайка 4 гр.

БРОНХОВИТАЛ КИДС сироп 100 мл МИРТА МЕДИКУС
14.20лв.

БРОНХОВИТАЛ КИДС сироп 100 мл МИРТА МЕДИКУС

ЧЕТКА ЗА ЗЪБИ ДЕНТИСИМО ДЖУНИЪР СОФТ 6+ г.
12.90лв.

ЧЕТКА ЗА ЗЪБИ ДЕНТИСИМО ДЖУНИЪР СОФТ 6+ г.

ВИТАМИН С ЗА ДЕЦА ампули за пиене с вкус на ягода и касис 2 мл * 10 НАТУРФАРМА
19.00лв.

ВИТАМИН С ЗА ДЕЦА ампули за пиене с вкус на ягода и касис 2 мл * 10 НАТУРФАРМА

ЛИП СМЕЙКЪР БАЛСАМ ЗА УСТНИ ДИСНИ ЦУМ ЦУМ МИНИ 7.4 гр.
13.50лв.

ЛИП СМЕЙКЪР БАЛСАМ ЗА УСТНИ ДИСНИ ЦУМ ЦУМ МИНИ 7.4 гр.

Коментари към Защо детето иска всичко, което вижда в рекламите и как да се справим с това

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Защо детето иска всичко, което вижда в рекламите и как да се справим с това
    www.framar.bg 
    на 23 May 2025 в 19:04
    Коментирайте "Защо детето иска всичко, което вижда в рекламите и как да се справим с това"

СТАТИЯТА е свързана към

  • Позитивна психология
  • Наръчник на успешния родител
  • Домашни средства срещу цистит при деца
  • Функции и задачи на Детска педагогическа стая
  • Д-р Иванка Иванова Кьолиева
  • д-р Тюркер Нешедов Шевкедов
  • д-р Петя Василева Петришка
  • Процедура за действие при наличие на дете в риск
  • д-р Станимила Милчева Петрова
  • д-р Катя Асенова Гинева-Попова
  • д-р Мира Данаилова Куманова
  • д-р Валя Николова Миловска - Христова
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();

ЗДРАВЕН ФОРУМ ПО ТЕМАТА

Защо урината ви мирише - 16 възможни причини и здравни проблеми

преди 49 дни, 4 часа и 34 мин.

Дали това е базоцелуларен карцином - снимка

преди 108 дни, 15 часа и 8 мин.
Всички

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Услуги в България на speedybook.pro

преди 7 дни, 7 часа и 8 мин.

Какво представлява прозяването

преди 11 дни, 22 часа и 8 мин.

Кои са летните фестивали, които ще посетите?

преди 11 дни, 22 часа и 20 мин.

Шалгам - сок от виолетов морков за детоксикация

преди 11 дни, 22 часа и 27 мин.
Всички

АНКЕТА

Прозрачна ли е благотворителността в България?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

МЕНТА ГЛОГ ВАЛЕРИАНА + Mg таблетки * 30 СОФАРМА

ХЕЛИКС ОРИГИНАЛ ДАБЪЛ капсули * 60

ХЕЛИКС ОРИГИНАЛ капсули * 30

ИНСУЛИНОВА ИГЛА MEDFINE PLUS 6 мм * 100 бр.

РЕД ПАНДА НАТОКОМБО таблетки * 60

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

ВЕНИПЕРФЕКТ КОМПЛЕКС капсули 425 мг * 40

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 23 май 2025г. в 18:42:02

I23.6 Тромбоза на предсърдие, предсърдно ухо или камера като текущо усложнение на острия инфаркт на миокарда

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 23 май 2025г. в 18:32:38

ПРИМ ОЙЛ капсули 505 мг * 60 ХЕРБАМЕДИКА

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 23 май 2025г. в 18:26:58

АДЕНУРИК таблетки 80 мг * 28 BERLIN CHEMIE

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 23 май 2025г. в 18:04:10

РЕСТИВ дъвчащи таблетки * 10

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 23 май 2025г. в 17:36:09
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival