Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Психология Социална психология Групова динамика Инстаграм - с какво привлича потребителите и как се отразява на самочувствието на мъжете

Инстаграм - с какво привлича потребителите и как се отразява на самочувствието на мъжете

от 07 дек 2020г.
Редактор: Даниела Пройчева
Инстаграм - с какво привлича потребителите и как се отразява на самочувствието на мъжете  - изображение
  • Инфо
  • Продукти
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Продукти
Коментари
Свързаност

С годините Instagram се превърна в една от основните платформи за така наречените инфлуенсъри, които често налагат тенденциите за това как трябва да изглежда човешкото тяло. Тя беше придобита от Facebook през 2012 г. Все по-голямата й популярност се дължи на възможността за споделяне на визуално съдържание. От 2014 г. до днес мрежата за публикуване на снимки се разрасна с невероятните 350%.

Защо Инстаграм привлича толкова силно потребителите?

Изследване, публикувано в списание „Computers in Human Behavior“, разкрива кои са основните причини, които карат хората да използват онлайн платформата за фото и видео споделяне "Инстаграм".

То е ръководено от Павика Шелдън и Катрин Брайънт от Университета на Алабама в Хънтсвил. Според тях мотивите на потребителите са по-различни от известните досега. Те ги обобщават в следните четири: следене какво се случва с другите, документиране, печелене на почитатели и споделяне на артистични заложби.

1. Наблюдение

То се оказва най-силният мотив, който подтиква потребителите да общуват със своите приятели чрез социалната медия. Така те виждат какво правят близките им, както и какво споделят с останалите. С едно движение на мишката човек може да разбере дали другият е обвързан, колко са приятелите му и т.н.

2. Документиране

Участниците използват Instagram също, за да покажат/ документират живота си чрез снимки, за да запомнят важни събития или да споделят онова, което вършат, с другите. Те сякаш документират света, който ги заобикаля. Учените смятат, че „платформата може да послужи като виртуален фотоалбум за много хора.“

3. Печелене на почитатели

Instagram помага на човек да бъде по-харесван от останалите, да се социализира. Част от 239 колежани, участвали в проучването, признават, че използват платформата, за да бъдат по-харесвани и да получат по-висока оценка от другите.

4. Споделяне на артистични заложби

По-рядко потребителите използват Инстаграм като поле за изява, място, където могат да създават изкуство и да споделят своите творения, например професионални фотосесии и други. Доскоро единствените причини, установени от учените, бяха проследяване живота на другите и стремеж към харесване.

Нарцисизъм и Инстаграм

Шелдън и Брайънт забелязват още, че нарцисизмът определя степента на използване на Instagram. Нарцисистите имат преувеличена представа за себе си и изискват от другите да изпитват възхищение към тях. Изследователите смятат, че чрез подобни социални мрежи нарцисистите успяват да упражнят пълен контрол над начина, по който околните ги възприемат.

„Нарцисистите могат да публикуват и обработват определени снимки така, че да манипулират впечатлението, което ще оставят в другите“, допълват двамата учени.

Стремежът да бъдат харесвани тласка не само хората, страдащи от нарцисизъм, към използване на платформата, но и всички останали.

Влиянието на Инстаграм върху мъжете

Друго изследване потвърждава, че мъжете и тийнейджърите се повлияват най-силно от инфлуенсърите, които налагат световните тенденции в това как трябва да изглеждаме и какви дрехи да носим.

Снимките в Инстаграм мрежата карат жените най-често да искат да отслабнат, каквото е и посланието от инфлуенсърите, насочени именно към нежния пол. Експертите от университета „Flinders“ откриват, че мъжете по-скоро се повлияват от сериозните лица в платформата и посланията, отправяни от тях по отношение на представата за собственото тяло и как могат да го поддържат здраво и силно.

„Мъжете са по-малко податливи на негативните ефекти от социалните мрежи, но все пак са склонни да се поддадат на влиянието на онлайн платформата, когато става въпрос за тяхната визия“, твърдят психолозите проф. Марика Тигерман и Изабела Андерберг в свое изследване, публикувано в списание „Body Image.“

Проф. Тигерман пояснява: „Въпреки навлизането на социалните медии в ежедневния ни живот, досега никой от колегите ни не е обръщал специално внимание как те се отразяват на мъжете. В нашето изследване наблюдавахме известни разлики в начина, по който те влияят на двата пола.“

Областта, в която Тигерман работи е влиянието на социалните медии върху представата за собственото тяло, храненето и други поведенчески проблеми при жените.

Според нея макар и при двата пола да се забелязва промяна в отношението към собствените образ и тяло, ефектът на медията върху жените не е като този при мъжете.

Съавторът Изабела Андерберг е на мнение, че потребителите в Instagram са много активни, когато инфлуенсъри изпращат послания за оформяне и поддържане на красиво тяло. Тя допълва: „Интересното бе, че както вдъхновяващите, мотивиращи послания, така и фотографиите на модерни и стилни облекла, подтикнаха участниците да тренират повече. Конкретно при мъжете забелязахме, че по-често следват световно известни инфлуенсъри в тази област и професионални спортисти.“

Изследването на екипа от университета „Flinders“ анализира реакциите на 300 американци на възраст 18-30 години, на които са показвани снимки на мускулести мъже, на модерни облекла и трети вид снимки – контролни, подобни на публикуваните от инфлуенсърите.

Оказва се, че въздействието при вида на разсъблечени мъже с хубави тела е по-скоро негативно и кара доброволците да се харесват по-малко, докато другите два вида фотографии имат положителен ефект върху тях.

Андерберг подчертава колко е важно да се разшири и задълбочи проучването им, включително върху така наречените “Brotox” идеали за лице, наложени в социалните медии. Много мъже признават, че все по-често прибягват до използването на продукти за кожа, дори до козметични филъри и ботокс терапия, само и само да следват тенденциите в Instagram. 

Източник:

newswise.com/ Flinders University, "Body Image", psypost.org/ University of Alabama, Computers in Human Behavior 
Снимка: freepik.com

Още по темата:
  • Живеем във време, в което хората бъркат известността със самочувствие Живеем във време, в което хората бъркат известността със самочувствие
  • Проучване декодира петте типа статуси във Facebook, които говорят много за нас Проучване декодира петте типа статуси във Facebook, които говорят много за нас
  • Как да използвате Facebook, така че да останете емоционално здрави Как да използвате Facebook, така че да останете емоционално здрави
  • Процесите на скърбене и интернет — трябва ли да се оплачем онлайн Процесите на скърбене и интернет — трябва ли да се оплачем онлайн
0.0/5 0 оценки

Продукти свързани със СТАТИЯТА

УКРЕПЕТЕ САМОЧУВСТВИЕТО СИ - ЩЕФАНИ ЩАЛ - ХЕРМЕС
19.95лв.

УКРЕПЕТЕ САМОЧУВСТВИЕТО СИ - ЩЕФАНИ ЩАЛ - ХЕРМЕС

Коментари към Инстаграм - с какво привлича потребителите и как се отразява на самочувствието на мъжете

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Инстаграм - с какво привлича потребителите и как се отразява на самочувствието на мъжете
    www.framar.bg 
    на 09 July 2025 в 17:58
    Коментирайте "Инстаграм - с какво привлича потребителите и как се отразява на самочувствието на мъжете "

СТАТИЯТА е свързана към

  • Социална психология
  • Групова динамика
  • Омраза към себе си – какви са причините за нея и как можете да я преборите
  • 6 причини за ниско самочувствие
  • Кои са най-честите заблуди, свързани с психичното здраве, в TikTok
  • Позволявате ли на децата ви да използват социални мрежи
  • Кога трябва да застанете между тийнейджъра и неговия телефон
  • Как да спрем порочния кръг на токсични мисловни модели
  • Свързана ли е оценката за красота с хоризонталното движение на пръста при разглеждане на снимки онлайн
  • Имате ниско самочувствие? Опитайте със самоприемане
  • 81% от публикациите за лечение на рак в TikTok са неверни
  • 3 токсични мисловни модела, които засилват вашата несигурност
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();

ЗДРАВЕН ФОРУМ ПО ТЕМАТА

SANITAS - Нова Здравна Социална мрежа

преди 1128 дни, 11 часа и 54 мин.

Дъщеря ми участва във фейсбук конкурс. Никога повече!

преди 2434 дни, 2 часа и 26 мин.
Всички

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Експертиза на трайно намалена работоспособност ТЕЛК и ЛКК - какво трябва да знаете

преди 7 часа и 39 мин.

Шампионат по колоездене "Зелените пирамиди", гр. Стара Загора - 06.07.2025 година

преди 5 дни, 5 часа и 59 мин.

Защо не трябва да пием кафе преди кръвни изследвания - всичко което трябва да знаете

преди 12 дни, 2 часа и 8 мин.

Безплатна консултация за деца с витилиго - Габрово, юли, 2025 година

преди 13 дни, 18 часа и 50 мин.
Всички

АНКЕТА

Как ще ни повлияе приемане на еврото?

Виж резултатите
Още интересни публикации
Фитнес режим за седалищни мускули на Памела Рийф – сензацията в социалните мрежи Фитнес режим за седалищни мускули на Памела Рийф – сензацията в социалните мрежи

Фитнес режим за седалищни мускули на Памела Рийф – сензацията в социалните мрежи

от 22 яну 2021г. Прочети повече
Какво е нивото на самочувствието ни наистина? Какво е нивото на самочувствието ни наистина?

Какво е нивото на самочувствието ни наистина?

от 08 дек 2017г. Прочети повече

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

ДОСТИНЕКС таблетки 0.5 мг * 2

А-ДЕРМА ЕПИТЕЛИАЛ HA+ УЛТРА РИПЕЪР КРЕМ 100мл

ЛИВСАНЕ ПЛАСТИР МАЗОЛИ/КОКОШИ ТРЪН * 6

ХЕПАСЕЙВ ФОРТЕ капс. * 60

НЕСТИ ДАНТЕ НАТУРАЛЕН ПЛОДОВ САПУН С МАСЛИНА И МАНДАРИНА 250 г

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

КИТАЙСКИ ЧАЙ ЗА СУПЕР ОТСЛАБВАНЕ ФИЛТЪР * 30 TNT 21

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 09 юли 2025г. в 17:24:36

Аптека "Радикс", гр. Бургас

Коментар на: Г.Грозев от 09 юли 2025г. в 16:20:14

КИТАЙСКИ ЧАЙ ЗА СУПЕР ОТСЛАБВАНЕ ФИЛТЪР * 30 TNT 21

Коментар на: Мариана от 09 юли 2025г. в 16:18:54

СТАФИСАГРИА 30 СН

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 09 юли 2025г. в 14:18:30

СТАФИСАГРИА 30 СН

Коментар на: Зорница Господинова от 09 юли 2025г. в 12:51:01
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival