Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Психология Поведенческа психология Психика и тяло Изследване доказа – геймърите имат предимство при обучение

Изследване доказа – геймърите имат предимство при обучение

от 09 окт 2017г., обновено на 27 яну 2018г.
Изследване доказа – геймърите имат предимство при обучение - изображение
  • Инфо
  • Продукти
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Продукти
Коментари
Свързаност

Хората, които играят видео игри повече от 15 часа седмично, са постигнали по-добри резултати в учебните задачи и са показали повишена активност в областите на мозъка, свързани с паметта, отколкото тези, които не са геймъри.
Невропсихолозите от Рурския Университет в Бохум (Германия) поставят състезателна задача на геймъри и не-геймъри. По време на теста геймърите се представят значително по-добре и показват повишена активност в областите на мозъка, които се използват за учене. Проф. д-р Борис Сукан, Сабрина Шенк и Робърт Лех съобщават за резултатите си в научното списание "Behavioral Brain Research".

"Прогнозата за времето"

Изследователският екип изучава 17 доброволци, които (според собственото си изявление) играят на компютър или конзола за повече от 15 часа седмично. Контролната група се състои от 17 доброволци, които не играят редовно видеоигри. И двата отбора изпълняват така наречената „задача за прогнозиране на времето“, утвърден тест, използван за проучване изучаването на вероятностите. Едновременно с това изследователите записват мозъчната активност на субектите чрез магнитно резонансно сканиране.

Участниците получават комбинации от три карти с различни символи. Те трябва да преценят дали комбинацията от карти предсказва слънце или дъжд и на мига получат обратна връзка, относно това дали изборът им е бил правилен или неправилен. Доброволците постепенно научават (въз основа на обратната връзка) какви значения могат да носят картите и техните съчетания. Всяка група карти е свързана с по-висока или ниска вероятност за слънце/дъжд. След завършване на задачата изследваните субекти попълват въпросник, за да маркират знанията за комбинациите от карти и тяхното значение.

По-добри резултати и по-висока степен на несигурност

Геймърите показват по-високи постижения в предвиждането на резултата от карти, прогнозиращи времето, отколкото контролната група. Те се справят по-ефективно със съчетания, които имат висока степен на несигурност, като такива предвиждащи 60% дъжд и 40% слънчево време. Контролната група има проблем с тяхното определяне.

Анализът на въпросника разкрива, че редовно играещите са придобили повече знания за значението на картовите комбинации от контролната група. "Нашето проучване показва, че геймърите са по-добри в това да анализират ситуацията бързо, да генерират нови знания и да категоризират факти – особено в ситуации с висока степен на несигурност", казва авторката Сабрина Шенк.

Подобен вид обучение е свързано с повишена активност в хипокампуса, мозъчна област, която играе ключова роля в ученето и паметта. "Смятаме, че възпроизвеждането на видео игри тренира определени мозъчни региони като хипокампуса", казва Шенк. "Откритието е важно не само за младите хора, но и за възрастните; това е така, защото промените в хипокампуса могат да доведат до намаляване на производителността на паметта. Може би в бъдеще ще сме способни да се справим с този проблем чрез видеоигрите. "

Как видеоигрите подобряват възможностите за учене

Как видеоигрите подобряват възможностите за учене

Последните проучвания показват, че заниманието с видеоигри е свързано с много когнитивни ползи. Малко се знае обаче за нервните механизми, които медиират такива ефекти, особено по отношение на вероятностното категоризиране на ученето, което е широк неизучен район в областта на гейминг изследванията. Ето защо проучването има за цел да разбере невронните корелати на вероятностното класифициране при геймърите в сравнение с не-геймърите. Субектите са преминали магнитно резонансно сканиране, докато се извършва модифицирана версия на задачата за прогнозиране на времето. Получените данни дават доказателства за по-добра категоризация от геймърите, особено при условия, характеризиращи се с по-високи нива на несигурност. Освен това, последващият експериментален въпросник показва, че играещите видеоигри са придобили по-високи декларативни познания за комбинациите от карти и свързаните с тях резултати за времето.

Данните от скенера разкриват за геймърите, че областите, отговарящи за семантичната памет, визуалните изображения и когнитивен контрол са по-активни. Резултатите показват, че заниманието с видеоигри може да подобри използването на декларативното знание, както и работата на хипокампуса и цялостното представяне при ученето. Всичко това лежи на резултатите от тестовете, според които играещите видеоигри се справят по-добре от не-геймърите с категоризацията, независимо от високите нива на несигурност в ситуацията.

Това, както и предишни проучвания, говори, че мозъкът на геймърите е по-способен да използва семантичната памет ефективно. А високата успеваемост при паметовите процеси и възпроизвеждане на знанията прави обучението им много по-качествено.

По статията работи: Станислава Тонева
Източник: neurosciencenews.com
Снимка: uk.askmen.com; wipsen.org

Още по темата:
  • Изборът ни във фантазията и как той отразява личността Изборът ни във фантазията и как той отразява личността
  • Простичка детска игра изненада психолозите Простичка детска игра изненада психолозите
  • Анозогнозия – не разбирам, че съм болен Анозогнозия – не разбирам, че съм болен
  • Ефект на Зейгарник – какво представлява и как влияе на паметта Ефект на Зейгарник – какво представлява и как влияе на паметта
5.0/5 2 оценки

Продукти свързани със СТАТИЯТА

ДЪРВЕН МОРСКИ ШАХ С ЖИВОТНИ ORANGE TREE TOYS
14.90лв.

ДЪРВЕН МОРСКИ ШАХ С ЖИВОТНИ ORANGE TREE TOYS

НЕ СЕ СЪРДИ ЧОВЕЧЕ PETER RABBIT ORANGE TREE TOYS
42.90лв.

НЕ СЕ СЪРДИ ЧОВЕЧЕ PETER RABBIT ORANGE TREE TOYS

МОРСКИ ШАХ ORANGE TREE TOYS
27.80лв.

МОРСКИ ШАХ ORANGE TREE TOYS

ВОЙНАТА НА ТАРАЛЕЖИТЕ - БРАТЯ МОРМАРЕВИ - СИЕЛА
19.90лв.

ВОЙНАТА НА ТАРАЛЕЖИТЕ - БРАТЯ МОРМАРЕВИ - СИЕЛА

ДЪРВЕНО ДОМИНО ГРАДИНА ORANGE TREE TOYS
29.80лв.

ДЪРВЕНО ДОМИНО ГРАДИНА ORANGE TREE TOYS

СМЕЛИЯТ МОРИС ЕДНА СЕДМИЦА С ГЛАВАТА НАДОЛУ - КАРЛ - ЙОХАН ФОРСЕН ЕРЛИН - ХЕРМЕС
5.95лв.

СМЕЛИЯТ МОРИС ЕДНА СЕДМИЦА С ГЛАВАТА НАДОЛУ - КАРЛ - ЙОХАН ФОРСЕН ЕРЛИН - ХЕРМЕС

Коментари към Изследване доказа – геймърите имат предимство при обучение

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Изследване доказа – геймърите имат предимство при обучение
    www.framar.bg 
    на 21 July 2025 в 18:55
    Коментирайте "Изследване доказа – геймърите имат предимство при обучение"

СТАТИЯТА е свързана към

  • Поведенческа психология
  • Психика и тяло
  • Анозогнозия – не разбирам, че съм болен
  • Избор на добавки за засилване на паметта и концентрацията
  • Асоциативни корови зони
  • Индийски коноп, Коноп, Хашиш, Марихуана
  • Ефект на Зейгарник – какво представлява и как влияе на паметта
  • ЦПО към ДП "Българо-германски център за професионално обучение", гр. Плевен
  • Как да запомняме по-лесно важна информация
  • Чай
  • 12 тайни за лесно запаметяване на всичко
  • Шанкапушпи
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();

ЗДРАВЕН ФОРУМ ПО ТЕМАТА

Добра академия за софтуерно обучение в София

преди 2490 дни, 6 часа и 47 мин.

цитиколин - хранителна добавка за мозък и памет - продавам

преди 2574 дни, 21 часа и 51 мин.
Всички

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Преглед при лекар, рецепти, лечение - по време на почивка

преди 5 дни, 5 часа и 37 мин.

Къде изчезна пробиотикът Вивомикс?

преди 10 дни, 8 часа и 59 мин.

Експертиза на трайно намалена работоспособност ТЕЛК и ЛКК - какво трябва да знаете

преди 12 дни, 8 часа и 37 мин.

Шампионат по колоездене "Зелените пирамиди", гр. Стара Загора - 06.07.2025 година

преди 17 дни, 6 часа и 56 мин.
Всички

АНКЕТА

Как ще ни повлияе приемане на еврото?

Виж резултатите
Още интересни публикации
Забавни игри, подходящи както за децата, така и за родителите им Забавни игри, подходящи както за децата, така и за родителите им

Забавни игри, подходящи както за децата, така и за родителите им

от 12 фев 2024г. Прочети повече
Липса на памет по време на епилептичен припадък Липса на памет по време на епилептичен припадък

Липса на памет по време на епилептичен припадък

от 12 дек 2022г. Прочети повече
Как да подсилим паметта си Как да подсилим паметта си

Как да подсилим паметта си

от 12 дек 2022г. Прочети повече
Избор на добавки за засилване на паметта и концентрацията Избор на добавки за засилване на паметта и концентрацията

Избор на добавки за засилване на паметта и концентрацията

от 08 дек 2022г. Прочети повече

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

ОЛАНЗАПИН таблетки 5 мг * 30 АКТАВИС

ДВУПЪТЕН АБОКАТ С КРИЛА 22

ТЕЛЕШКИ КОЛАГЕН + АЦЕРОЛА И СТЕВИЯ 174гр.

ЕСЕНЦИАЛЕ ФОРТЕ капсули * 30

БИОХЕРБА ЛАКТОБАЦ.АЦИДОФИЛУС+В6 капс. 450мг*100

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

БИОХЕРБА ДЕМИР БОЗАН + ТИАМИН капсули 240 мг * 100

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 21 юли 2025г. в 15:39:20

ТАМПОН СТЕРИЛЕН С AMIES ТРАНСПОРТНА СРЕДА 300290

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 21 юли 2025г. в 15:38:38

ЗДРАВЕ ШАМПОАН ФОРТЕ СЪРБЯЩ СКАЛП С ЛУГА 130 мл

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 21 юли 2025г. в 15:36:28

ЛИНЕФОР капсули 50 мг * 56

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 21 юли 2025г. в 14:51:05

ОМНИ БИОТИК МИГРА саше 3 г * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 21 юли 2025г. в 14:50:43
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival