Начало Психология Социална психология Аз Как да бъдем по-организирани и продуктивни - 9 практични съвета – част 2

Как да бъдем по-организирани и продуктивни - 9 практични съвета – част 2

Как да бъдем по-организирани и продуктивни - 9 практични съвета – част 2 - изображение
"Обичате ли живота си? Тогава не губете време, защото то е животът ви." - Бенджамин Франклин

Главната причина да губим времето си е лошото планиране, а към това добавяме и многобройните фактори, които ни разсейват. Всичко, което ви трябва, е съставянето на план за действие, за чието стриктно следване ще ви помогнат следните стратегии:

Бъдете наясно с темпото си

Винаги е важно да се познавате добре, за да не губите време. Работата не е изключение. Ето защо е от съществено значение да наблюдавате себе си и да разберете колко време ви отнема да завършите определена задача. Фокусирайте се върху онези, които са важна част от вашата работа.

Не измервайте само времето, което използвате. Наблюдавайте и отношението си към задачите си и определете кои са най-лесните или най-трудните аспекти от тях. Информацията, която ще получите от това наблюдение, ще ви помогне да разберете по-добре ритъма и темпото си. По този начин можете да си поставите по-реалистични цели.

Използвайте технологиите в своя полза

Това е един от най-неприятните съвременни проблеми - ние винаги сме обсебени от своите телефони или компютри. Достатъчно е, ако просто да си определите час от деня, в който да проверявате съобщенията си.
Ако обаче не можете да се освободите от навика си постоянно да проверявате нюзфийда си в социалните мрежи, то може би е време да помислите как да се справите със зависимостта си.

Предвиждайте допълнително време за извършването на някои задачи

Подобна възможност намалява риска от закъснения или неспазване на крайни срокове - а съответно и от стрес, тревожност, синдром на прегарянето.

Научете се да казвате "Не"

Много често причината да не успяваме да изпълним ангажиментите си е помощта, която оказваме на другите. Разбира се, не ви съветваме да не помагате, а да поставите граници, особено ако околните не поставят такива на молбите си към вас. Научете се да отказвате, когато сте претоварени с много задължения.

Научете се да прекъсвате връзката с работата си

Създайте си навик да прекъсвате връзката с работата си, когато сте у дома. Това е знак за уважение към вашето собствено време, което се отразява благотворно на физическото и психическото ви здраве.

Възползвайте се максимално от свободното си време

Ако работата ви е изтощителна, най-вероятно единственото, за което имате сили в края на деня, е да седнете на дивана, да гледате телевизия и „да не мислите за нищо". Но понякога дори това не ви помага да се почувствате истински отпочинали, нали?

Всъщност, не е задължително почивката да е пасивна, много по-отпочинали ще се чувствате в творческа и емоционална атмосфера. Поговорете със семейството си, разходете се с любимия човек, поиграйте с децата или се отдайте на хобито си. Много скоро умората ви ще изчезне, а на следващия ден ще бъдете още по-мотивирани и пълноценни в работата си.

Към първа част >>>

Редактор: Ина Фенерова
Източник: exploringyourmind.com
Снимка: careeraddict.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПсихологияСоциални грижиЗдравни съветиЛайфстайлЛюбопитноСпециалистиПроизводители