Начало Психология Позитивна психология Мотивация, щастие и личен успех Как да постигнем мечтите си - 4 съвета, подкрепени от науката

Как да постигнем мечтите си - 4 съвета, подкрепени от науката

Как да постигнем мечтите си - 4 съвета, подкрепени от науката - изображение

Независимо дали става въпрос за новогодишни обещания или други важни неща, които искаме да постигнем, повечето от нас твърде бързо се отказват от целите си - в кариерата, диетата, тренировъчния режим и т.н... Дори в началото на даден план да сме изключително ентусиазирани и организирани, много скоро мотивацията ни отслабва и усилията ни се провалят. В крайна сметка се оказва, че единственото, за което имаме сили, е просто да си полегнем на дивана и да погледаме телевизия…

И все пак, не се съдете твърде строго! Вината не е ваша. Причината за все по-отслабващата ни мотивация е изследвана задълбочено в няколко проучвания, които са доказали, че тя се дължи на самоконтрола ни. Може да ви звучи изненадващо, но той не е неизчерпаем ресурс. Колкото повече го използвате, толкова по-малко го имате. Нещо повече, учените са установили, че буквално изчерпва кръвната ви захар. Някога питали ли сте се, защо сте по-склонни да прекалите със сладоледа или шоколада през нощта?

Отговорът е съвсем прост: самоконтролът ни се изчерпва с напредването на деня и отслабва напълно вечер, а това е съвсем логично, в края на краищата ние черпим от него през целия работен ден.

От сутрин до вечер ние правим всичко възможно да:

Контролираме своята спонтанност

Пример: Стремим се да се фокусираме върху дадена задача, независимо колко досадна или трудна е тя, или да се стараем да избягваме разсейващи неща като Facebook например.

Контролираме работата си

Пример: Стремим се да даваме най-доброто от себе си, независимо колко изморени или изчерпани се чувстваме.

Контролираме поведението и емоциите си

Пример: Стремим се да поддържаме професионален тон и поведение, дори когато работната атмосфера е неприятна или колегите ни вземат решения, с които не сме съгласни.

Контролираме нашите мисли

Пример: Стремим се да останем фокусирани върху работата въпреки разсейващите мисли, мечти и фантазии, които постоянно се появяват в нашите умове.

Ето как да не позволявате на умората да ви попречи да покажете най-доброто от себе си:

Работете по целите в началото на деня - сутрините са нашето златно време

сутрин, работа, мечти

Това означава:

  • Ако сте решили да спортувате, правете го сутрин.
  • Ако се опитвате да се придържате към диета, приготвяйте храната си за деня сутрин.
  • Ако целта ви е да напишете книга или да завършите огромен работен проект, отделяйте първите часове на деня, за да се занимавате с това.

Тренирайте спокойствието си

Да останеш спокоен, те прави силен. Последствията от вълнението и стреса са уморено тяло и изтощена психика. Колкото по-уморени сме, толкова по-малко способни сме да се контролираме. Затова – тренирайте спокойствието си.

Презареждайте се

Включвате мобилния си телефон, за да го заредите: направете същото със себе си. Ежедневно си осигурявайте време за възстановяване - йога, медитация, дихателни упражнения. Може да се занимавате с това дори в кратките почивки през деня.

Релаксирайте в други области на живота си

Не си давайте напразни обещания и не се опитвайте да контролирате твърде много области от живота си наведнъж. Поддържайте нещата лесни и спокойни в някои области (например, нека къщата е разхвърляна). Изберете къде е важно да не изпускате нещата от контрол – например на работното място, и си осигурете почивка в останалата част от живота си.

Когато започнете да прилагате тези съвети, ще видите, че е възможно да се придържате към решенията си, да имате повече воля и да постигате целите си. Така че не се отказвайте, а следвайте правилото да сте най-активни сутрин – когато чашата ви със самоконтрол все още е пълна.

По статията работи: Ина Фенерова
Източник: Psychology Today
Снимки: theodysseyonline.com, meishubao.com

5.0, 1 глас

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

Категория