Начало Психология Социална психология За психологията Лесен трик за повишаване продуктивността на служителите

Лесен трик за повишаване продуктивността на служителите

Лесен трик за повишаване продуктивността на служителите - изображение

Повече от 50 процента от работещите американци не са ангажирани с професията си, показва изследване, проведено в САЩ.

Данните от него са провокирали проф. Франческа Джино от Харвардския университет да разгледа проблема в обширна статия, публикувана в Harvard Business Review. В нея Джино посочва, че най-лесният начин, по който един изпълнителен директор може да мотивира своите служители, е като им помогне да се почувстват като собственици на компанията, в която работят.

В статията си Франческа Джино цитира резултати от свое проучване, според които дори малки промени в модела на работа увеличават продуктивността на служителите. Примери за подобни промени са по-ниски цени на някои стоки, хонорари за идеи, а също и процент от общата печалба на компанията. Всяка по-лична промяна поражда чувство за притежание и психологическо обвързване с организацията.

Според проф. Джино мениджърите, които се стремят да задълбочат усещането за принадлежност или притежание, а заедно с това и продуктивността и ангажираността на своите служители, трябва да ги насърчават да персонализират работните си места – като поставят семейни снимки, като им дадат избор сами да определят своята роля и титла в компанията, като им предоставят свобода да сформират свои собствени екипи и разбира се – като им дадат свобода да осъществяват или тестват идеите си за бъдещето на организацията.

„Този стил на управление не само увеличава продуктивността на служителите, но и ги прави по-щедри и по-сплотени“, коментира още проф. Джино. По думите й собствеността удовлетворява елементарни психологически потребности, които са общи за всички човешки същества – пример за подобна потребност е чувството за идентичност или принадлежност.

„В момента, в който потребности като тази бъдат задоволени, съвсем естествено ние ставаме много по-щедри и добронамерени към околните и сме по-склонни да им помагаме в нужда“, допълва Франческа Джино.

По статията работи: Ина Фенерова
Източник: inc.com
Снимка: www.andrealuca.com

5.0, 1 глас

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСнимкиПсихологияЗдравни съветиЛайфстайлСоциални грижиСпортНовиниЛюбопитно