Начало Психология Позитивна психология Терапевтични занимания и креативност Официално: Йога помага при депресия

Официално: Йога помага при депресия

Официално: Йога помага при депресия - изображение

Доказателствата по въпроса продължават да се натрупват - йога подобрява, както физическото, така и психическото здраве. Наскоро ново проучване от Бостънския университет установява, че посещението на йога класове два пъти седмично може да помогне за облекчаване на депресията, отчасти благодарение на дълбокото дишане.

Изследването, публикувано в списание Journal of Alternative and Complementary Medicine, включва 30 души на възраст от 18 до 64 години с клинична депресия, които или не приемат антидепресанти, или приемат постоянна доза в продължение на поне три месеца.

Половината от участниците са записани на 90-минутна айенгар йога три пъти седмично и практикуват по четири 30-минутни сесии у дома всяка седмица. Хората в другата група посещават два групови класа и правят три сесии у дома всяка седмица.

Уроците по айенгар йога придават особено значение на стойката, точното изпълнение на позите и контролираното дишане. Учебните часове в проучването включват също и 20 минути бавно, спокойно дишане, със скорост от пет вдишвания и издишвания през носа в минута.

След около три месеца при повечето от хората в двете групи се наблюдава най-малко 50% по-ниско ниво на депресия. Не е изненадващо, че колкото повече йога практикувате, толкова по-добър е резултатът; Тези, които посещават три класа седмично, имат по-ниски нива на депресия от тези, които посещават класа два пъти на седмица.

Но тъй като много от участниците споменават, че по-големият времеви ангажимент е предизвикателство, изследователите всъщност препоръчват два класа седмично, заявявайки, че режимът все още има смислени предимства.

Доказателството за ефективността на йога е добра новина за хората, които се борят с депресията. Водещият автор д-р Крис Стрийтър, доцент по психиатрия и неврология в Университетската болница на Бостънския университет, подчертава, че практиката има далеч по-малко странични ефекти и потенциални лекарствени взаимодействия, отколкото медикаментите, променящи настроението.

Най-честото оплакване по време на проучването е лека временна мускулна болка, изключение прави участник, който изпитва тревожни мисли, докато практикува дихателни упражнения у дома.

Пациентите, които не отговарят на традиционните лечения, могат да се справят добре с йога, защото, за разлика от антидепресантите, йога и дълбокото дишане са насочени към автономната нервна система, обяснява Стрийтър. "Ако Вашата автономна нервна система е балансирана, тогава останалата част от мозъка работи по-добре", допълва още тя. Изследванията показват, че 40% от хората на антидепресанти не се възстановяват напълно от депресията, което ги поставя в повишен риск от рецидив. "Да постигнете 40% подобрение е много важна цел. Вместо да добавите още едно лекарство, бих казала, че йога е нещото, което може да добавите към лечебния режим, защото тя може да помогне. "

Необходими са повече изследвания, за да се определи как йога превъзхожда останалите лечения. (По-голямо изследване, сравняващо йога с ходенето е в ход, се отбелязва още в настоящото проучване.)

Докато айенгар йога обикновено се счита за безопасна практика за хора на всички нива, то тя не е единствената разновидност на йога с ползи за здравето, добавя Страйтър. "Изборът зависи от това кой е човекът и какво търси", казва тя. Засега това, което е ясно, е, че типът йога с най-много ползи за здравето е точно този, към който ще се придържате.

Още информация за йога и комплекси за домашна тренировка, препоръчани лично от автора на тази статия, може да намерите в нашата секция Спорт ТУК >>> ;)

По статията работи: Елиза Трайкова

Източник: time.com

Снимка: Елиза Трайкова

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПсихологияСпортЛюбопитноЗдравни съветиАлтернативна медицинаСпорт и туризъмСнимкиЛайфстайлИнтервютаЗаведенияНовиниЛеченияСоциални грижиХранене при...ВидеоАнкетиТестовеЗдравни проблемиБотаникаМедицински изследвания