Начало Психология Позитивна психология Терапевтични занимания и креативност Депресията уврежда мозъка ви: 7 начина да поправите това

Депресията уврежда мозъка ви: 7 начина да поправите това

Депресията уврежда мозъка ви: 7 начина да поправите това - изображение

Все повече хора днес страдат от депресия (значително повече от преди). Всъщност, СЗО заявява, че днес около 350 милиона души страдат от депресия. Това е твърде много.

1. Какво се случва, когато сте депресирани

Депресията ви променя като човек. Започвате да се чувствате все по-зле и по-зле със себе си, и често се отделяте от околните, предпочитайки усамотението пред социалното общуване. Чувствате, че нищо в света не може да ви направи щастливи. Възможно е да имате мисли за самоубийство или самонараняване. Най-лошата част е, че чувствате, че няма изход за вас и ще останете завинаги в тази фаза на живота си. Може да се чувствате мързеливи и да нямате никакъв апетит, което значително влошава вашето здраве.

2. Как депресията променя мозъка ви

Депресията променя мислите и поведението ви, но всичко това не е физическа промяна. Какви физически промени наистина настъпват? Тъй като вашите мисли и чувства са засегнати, най-важната физическа промяна се проявява в мозъка ви. Най-известната от всички други се случва в областта на хипокампуса на мозъка ви. Хипокампусът при депресирани индивиди е с около 10% по-малък в сравнение с този на останалите (които не страдат от депресия)

3. Какво казват специалистите

Съавторът на изследването, професор Ян Хики, заявява:

"Колкото повече епизоди на депресия преживява човек, толкова по-осезаемо е намаляването размера на хипокампуса. Така че повтарящата се или упорита депресия нанася повече вреда на хипокампуса, колкото повече време остава нетретирана.

Това до голяма степен отваря въпроса за това кое идва първо: по-малкият хипокампус или депресията? Поражението на мозъка идва от повтарящи се заболявания ...

Други проучвания показват обратимост и това, че хипокампусът е една от уникалните области на мозъка, които бързо генерират нови връзки между клетките. Това, което се губи тук, са връзките между клетките, а не самите клетки."

4. Как се променя химията в тялото ви

Докато фармацевтичните компании усилено прокламират, че психичните заболявания като депресията са причинени от дисбаланс на химикалите в мозъка, това всъщност не е толкова просто. Фармацевтичните компании твърдят, че депресията се дължи на ниските нива на серотонин в мозъка, но експертите в тази област не са съгласни.

Д-р Джоузеф Меркола казва: "Серотониновата теория просто не е научно изявление. Това е нестабилна теория - хипотеза, която се оказа невярна. "

Въпреки силната позиция на експертите по този въпрос, фармацевтичните компании все още бълват към обществеността, че нивата на серотонин са една от причините. Психолозите обикновено предписват лекарства, увеличаващи серотонина на депресивните си пациенти с надеждата, че това може да помогне.

5. Защо се появява депресията

Това е нещо, което въпреки подробните проучвания, ние все още не знаем. То може да се задейства от настъпили събития в живота или дългосрочни ситуации като стресираща работа или токсична връзка. Шансовете за депресия се подсилват, ако тя е във вашите гени. Тя също може да бъде причинена от употребата на наркотици или алкохол, но дори когато нито един от случаите не е налице, хората все още могат да станат жертва на депресията. Поради това е нужно да се посочат различните катализатори на депресията.

6. Можете да победите депресията

Депресията не е перманентна. Можете отново да поемете контрол над живота си. Има много начини и много лекарства, разпространявани по целия свят, които твърдят, че могат да спрат депресията, но много малко са действително ефективни. Тук ви даваме някои клинично доказани методи, които да помогнат за намаляване или премахване на депресията.

7. Как се връщаш от депресията

Депресията може да бъде обърната по много начини. Въпреки че тези начини не са панацеи, те могат да повишат настроението ви, ако ги изпълнявате правилно. Следните стъпки ще дадат на депресирания човек чувство за отговорност и стабилност, а в резултат - по-добро емоционално състояние.

Променете мисловния си процес

През 2002 г. се провежда проучване от Медицинската школа Бейлор, в което лекарите извършват плацебо операция на пациенти с тежка болка в коляното. Въпреки че лекарите са сигурни, че плацебото няма да окаже влияние върху здравето на пациентите, те са шокирани да установят, че по време на рехабилитацията пациентите с плацебо операция са се подобрили подобно на другите, които са преминали през истински операции на коляното.

Това показва, че умът играе голяма роля в начина, по който човек гледа на своето здраве. А това може да окаже влияние на депресирания пациент. Постоянната мисъл за това, че сте депресирани и болни няма да ви помогне. Единственото нещо, което ви спира да правите каквото и да било, сте ВИЕ!

Хранете се правилно

При наличие на депресия хората често имат лоша диета. Те забравят да се грижат за себе си и понякога гладуват или губят апетита си, а в други случаи се хранят с нездравословна "комфортна храна". Предлагаме да се придържате към здравословна диета с колкото се може повече полезни хранителни вещества. Консултацията с диетолог и започването на хранителен план ще ви направи да изглеждате страхотно и да се чувствате в добра форма.

Упражнения

Упражненията са една от най-подценяваните форми на лечение на депресивни състояния. Дори още по-удовлетворяващо, отколкото да влезете във форма чрез добра диета, е да съчетаете добрата диета с физически упражнения. Както подчертахме по-горе депресираните лица често не изпитват желание за социални контакти, ето защо те могат да използват това време разумно и продуктивно, отивайки в салона. Здравословният начин на живот ще ви даде мотивацията, от която се нуждаете, за да се измъкнете от коловоза.

Това не важи единствено за хората, страдащи от депресия, макар лекарите да казват, че липсата на упражнения може да ви направи по-податливи на депресия в бъдеще. Д-р Меркола казва: "Жените, които седят повече от седем часа на ден, са с 47% по-висок риск от депресия, отколкото жените, които седят в продължение на четири часа или по-малко на ден. Тези, които не участват в каквато и да е физическа активност, имат 99% по-висок риск от развитие на депресия, отколкото жените, които се упражняват. Всъщност упражнението е може би едно от най-ефективните, но недостатъчно употребявани лечения за депресия. "

Медитирайте

Медитацията може да не ви изглежда много сериозен способ, но тя е важна умствена практика, която ще надвие негативните ви мисли и ще ги замени с по-спокойни. Потъването в спокойствието на медитацията е също толкова полезно, колкото и медикаментите, според някои психологически изследвания.

Създайте си рутина

Създаването на рутина ще бъде изключително полезно за вас. Можете да си наложите рутинна процедура, която ви дава време да работите, да ядете, да тренирате и да медитирате, наред с другите ви дейности. Това ще ви даде тласък на увереност и ще подобри вашето самочувствие. Ще се почувствате по-отговорни и ще усетите, че животът ви върви в добра посока.

Поставяйте си цели

Задаването на постижими цели, без значение колко малки са те и постигането им, ще ви даде усещане за постижение. Ако не можете да насилите себе си за разходки, то просто мийте чиниите всеки ден.

Правете нови неща

Когато сте депресирани, трябва да опитвате нови неща. Запишете се на уроци по нещо, което винаги сте искали да практикувате. Научете език. Ходете на разходки. Четете книга. Участвайте в благотворителни инициативи.

И помнете - нищо не цъфти през цялата година, дори и вие!

Скорошно изследване показва, че йога положително помага в борбата с депресията, вижте още ТУК >>>

Източник: tapoos.com

По статията работи: Елиза Трайкова

Още по темата:

5.0, 3 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноПсихологияНовиниЛайфстайлЗдравни съветиСоциални грижиХранене при...ЛеченияАлтернативна медицинаСнимкиСпортВидеоТестовеАнкетиЗдравни проблемиБотаникаМедицински изследвания