Начало Психология Позитивна психология Терапевтични занимания и креативност Ръководство по медитация за начинаещи в 10 стъпки

Ръководство по медитация за начинаещи в 10 стъпки

Ръководство по медитация за начинаещи в 10 стъпки - изображение

Все по-често психолозите препоръчват медитация при различни състояния като тревожни разтройства, депресия и други емоционални и поведенчески проблеми. Но ...

Много от нас си задават редица въпроси около целия процес. Мисълта да седиш безшумно със затворени очи и фокусиран ум върху една единствена мисъл изглежда да плаши много от нас. Но тя всъщност може да бъде много лесна за практикуване. Ето 10 страхотни съвета, с които да започнете.

Изберете време

Медитацията е време да се отпуснете, ето защо това време трябва да е изцяло ваше. Важно е да изберете момент от деня, в който няма да бъдете разсейвани и ще имате свободата да удължите сесията, ако желаете. Най-хубавата част от това да имате отредено време е, че няма да бъдете загрижени за следващата си задача. Това не само ви позволява да се отпуснете, но и помага да се задълбочи процеса на медитация. Практикуващите предлагат да изберете часовете около изгрева или залеза – времето, в което природата преминава от ден към нощ е идеално за практиката.

Тишина, моля!

Тихо и спокойно място, разбира се, е най-доброто за медитация. Избягвайте места, на които е вероятно да бъдете обезпокоявани от вашето семейство или куче / котка. Едно тихо кътче е най-добрият избор и прави вашето медитационно преживяване по-приятно и отпускащо.

Седнете

Вашата поза прави всичко различно. Седнете удобно и на място, което е стабилно. Гърбът ви трябва да е изправен, а раменете и врата ви отпуснати. Седнете на пода върху килим или мат и задръжте очите си затворени по време на медитацията.

Хапнете леко

Медитацията се прави най-добре преди хранене или на полупълен стомах (обикновено два часа след хранене). Опитът да медитирате след обилно хранене само ще ви направи сънливи и ще задрямвате по време на процеса. Полупразният стомах прави умът ви по-гъвкав и имате достатъчно енергия, за да се съсредоточите върху едно нещо. Вашият мозък не пренасочва всичката си енергия към смилането на храна. Също така, уверете се, че не се опитвате да медитирате, когато сте гладни, защото тогава ще бъде изключително трудно да се концентрирате.

Първо загрейте

Най-добре е да направите няколко упражнения за загряване, преди да започнете да медитирате. Това е така, защото затоплянето на тялото спомага за подобряване на кръвообращението, намалява безпокойството и помага да се почувствате по-леко. Опитайте да направите някои леки стречинг упражнения или йога суксхама (кратка и лесна йога практика, която продължава около седем минути и е предназначена да отпусне тялото), преди да започнете.

Дишайте

Преди да започнете, най-добре е да направите няколко дълбоки вдишвания и издишвания. Това не само помага за окисляването на тялото и вътрешните органи, но също така ще ви помогне за влизането в медитативното състояние. Опитайте дихателни упражнения като anulom vilom, преди да започнете. Няколко минути са достатъчни, за да ви подготвят.

Усмихнете се

Докато медитирате, уверете се, че имате лека усмивка на лицето си. Това ще ви помогне да се почувствате по-щастливи, по-спокойни и отпуснати. Тази нежна усмивка ще ви помогне да медитирате по-добре. Не се притеснявайте, че някой ви гледа или ви съди, вие медитирате за собственото си благополучие.

Потърсете някои насоки

Първите няколко пъти може да е трудно да се фокусирате. Потърсете видео/аудио инструкции, които да използвате докато медитирате. Това не само прави процеса по-прост, но също така много по-приятен.

Бъдете нежни с очите си

След като приключите с медитацията си, не бързайте да се върнете към рутината си. Отворете бавно очите си и започнете отново да осъзнавате себе си и заобикалящата ви среда.

Насладете се на деня си

Експерти твърдят, че медитацията е като незабавен енергиен бустер. Тя оживява ума и тялото, което ви помага да останете заредени през останалата част от деня. Мислете за медитацията като за вашата миниваканция.

И накрая, според г-н Шри Рави Шанкар "Медитацията се случва, вие не можете да я правите. Можете да създадете само приятна атмосфера, за да се случи."

Вижте още: Как да медитирате ТУК >>>

По статията работи: Елиза Трайкова

Снимка: liveanddare.com

Източник: thehealthsite.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПсихологияЛюбопитноСпортАлтернативна медицинаЛеченияНовиниЛайфстайлЗдравни съвети