Начало Психология Поведенческа психология Комуникация 15 полезни фрази за разрешаване на конфликти

15 полезни фрази за разрешаване на конфликти

15 полезни фрази за разрешаване на конфликти - изображение

На всички ни се налага понякога да се справяме с конфликтни ситуации – и на работното място, и в личния живот. Конфликтите са нормална част от всяка социална среда, но е добре да знаете как да се справяте с тях. 

Вижте няколко полезни фрази, които ще ви помогнат да излезете от конфликтна ситуация по възможно най-добрия начин.

Нека да си отдъхнем, да помислим и тогава да вземем решение

Понякога, за да прекъснете потока от взаимни обвинения, критични забележки и неприятни коментари, просто трябва да натиснете бутона "пауза". Направете 5-секундна почивка и се опитайте да си припомните защо е започнал спора. Може би няма причина, може би просто спорът е започнал, защото и двамата сте били в лошо настроение. Ако е така, вдишайте и издишайте и спорът ще приключи естествено.

Разбирам защо си разстроен

Ако партньорът ви е в плен на емоции и не споделя конкретни аргументи, просто се опитайте да се поставите на негово място. Това няма да ви помогне да избегнете конфликта, но ще направи разговорът ви по-конструктивен.

Нека да разрешим заедно този проблем!

Не забравяйте, че тази фраза може да спаси връзката ви, само ако можете да чуете и да приемете мнението на някой друг. Това показва, че ви е грижа за този човек и че сте готови да чуете причините за неговия гняв.

Толкова си красив, когато си ядосан!

Комплиментът, дори по време на спор, може да направи истински чудеса. Когато чуем комплименти или похвала, тялото ни започва засилено да произвежда хормона на щастието. Сами може да се досетите какъв е резултата – опонентът ви се усмихва, тонът му омеква и конфликтът намира разрешение.

Нека да спрем да се караме

Това е проста, но много ефективна фраза. Ако смятате, че конфликтът е отишъл твърде далеч, най-доброто нещо, което трябва да направите, е да спрете още в този момент. Няма причина да се карате кой е прав и кой не е, защото когато става въпрос за взаимоотношения, за победители не може да се говори. Всъщност, ако заради този конфликт влошите отношенията си, и двамата ще изгубите, без значение кой е бил правият в спора.

Разбирам те

Тази фраза е истински спасител. Обикновено никой от участниците в спора не е готов да изслуша другата страна, затова един от вас трябва да произнесе тази фраза. Това ще бъде първата стъпка за разрешаване на конфликта, без да се спори и вика.

Да разгледаме това от различна гледна точка

Да можеш да видиш даден проблем от различни гледни точки е една от характеристиките на зрялата личност. Двама спорещи имат най-малко две различни гледни точки, което означава, че е два пъти по-лесно да се намери компромис.

Помогни ми да разбера/ Обясни ми какво имаш предвид

Когато двама души се карат, е трудно да мислят ясно. Отделете малко време и помолете партньора си да обясни позицията си. Може би тя не е толкова неприемлива, колкото си мислехте в началото на спора.

Какво мога да направя, за да променя ситуацията?

Ако сте готови да направите компромис, тази фраза може да ви помогне да избегнете по-голям скандал. Вашият партньор може да иска да предприемете някакви действия, така че това е идеалният начин да изразите готовността си и да получите подробни инструкции. Винаги е добре да знаете какво очаква вашият партньор от вас, дори ако не можете да направите точно това, което той или тя иска.

Справяли сме се и с по-трудни неща. Ще преживеем и това!

Ако вие и вашият партньор сте преживявали много по-трудни проблеми в миналото, то вие ще можете да преодолеете и това. Това е просто един спор, който няма да развали отношенията ви. Използвайте тази фраза, за да си припомните, че сте страхотен отбор и няма нищо, което не можете да направите. Заедно можете да се справите с всички.

Не е необходимо да ми говориш толкова грубо

Ако спорът постепенно започне да се превръща в скандал, опитайте се да избегнете това по всякакъв начин. Не се подавайте на емоциите. Ако е необходимо, излезте от стаята и останете сами известно време. Върнете се в кожата и едва тогава се върнете и се опитайте да разрешите проблема спокойно.

Как мога да поправя това?

Например, ако шефът ви не хареса доклада ви, всичко, което трябва да направите, е да поискате нови инструкции, за да поправите ситуацията. Опитайте се да получите колкото се може повече информация за това какво точно трябва да се направи. Това ще ви помогне да сложите край на конфликта и да го избегнете в бъдеще.

Кажи ми какво те дразни в мен?

Ако видите, че някой от колегите ви не ви харесва, най-доброто, което можете да направите, е да разберете какво точно ги дразни. Дори ако не можете (или не искате) да промените това нещо, ще покажете, че сте разумен и зрял човек.

Да, прав сте

Опитайте се да се споразумеете с опонента си и ще постигнете невероятни резултати. Ако работите в областта на продажбите и някой от вашите клиенти не е доволен от даден продукт или услуга, започнете разговора с тази фраза. Когато хората осъзнаят, че чувате мнението им, е по-вероятно да водят конструктивен диалог.

Аз съм с теб...

Ако трябва да проведете труден разговор, започнете го именно с тази конкретна фраза. Дори ако вината е ваша, с готовността си да поправите ситуацията или да намерите начин да разрешите възникналия проблем, ще постигнете наистина невероятен ефект. Обяснете на опонента си, че сте в един и същ отбор и това ще ви помогне да избегнете конфронтация.

По статията работи: Ина Фенерова
Източник: brightside.me
Снимка: djwlifecoach.blog

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПсихологияСоциални грижиЗдравни съветиФизиологияНовини