Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Психология Поведенческа психология Комуникация 15 полезни фрази за разрешаване на конфликти

15 полезни фрази за разрешаване на конфликти

от 19 сеп 2017г., обновено на 30 дек 2020г.
Редактор: Ина Фенерова
15 полезни фрази за разрешаване на конфликти - изображение
  • Инфо
  • Продукти
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Продукти
Коментари
Свързаност

На всички ни се налага понякога да се справяме с конфликтни ситуации – и на работното място, и в личния живот. Конфликтите са нормална част от всяка социална среда, но е добре да знаете как да се справяте с тях. 

Предлагаме ви няколко полезни фрази, които ще ви помогнат да излезете от конфликтна ситуация по възможно най-добрия начин:

"Нека да си отдъхнем, да помислим и тогава да вземем решение!"

Понякога, за да прекъснете потока от взаимни обвинения, критични забележки и неприятни коментари, просто трябва да натиснете бутона "пауза". Направете 5-секундна почивка и се опитайте да си припомните защо е започнал спорът. Може би няма причина, може би просто спорът е започнал, защото и двамата сте били в лошо настроение. Ако е така, вдишайте и издишайте и спорът ще приключи естествено.

"Разбирам защо си разстроен..."

Ако партньорът ви е в плен на емоции и не споделя конкретни аргументи, просто се опитайте да се поставите на негово място. Това няма да ви помогне да избегнете конфликта, но ще направи разговорът ви по-конструктивен.

"Нека да разрешим заедно този проблем!"

Не забравяйте, че тази фраза може да спаси връзката ви, само ако можете да чуете и да приемете мнението на някой друг. Това показва, че ви е грижа за този човек и че сте готови да чуете причините за неговия гняв.

"Толкова си красив, когато си ядосан!"

Комплиментът, дори по време на спор, може да направи истински чудеса. Когато чуем комплименти или похвала, тялото ни започва засилено да произвежда хормона на щастието. Сами може да се досетите какъв е резултатът – опонентът ви се усмихва, тонът му омеква и конфликтът намира разрешение.

"Нека да спрем да се караме!"

Това е простичка, но много ефективна фраза. Ако смятате, че конфликтът е отишъл твърде далеч, най-доброто нещо, което трябва да направите, е да спрете още в този момент. Няма причина да се карате кой е прав и кой не е, защото когато става въпрос за взаимоотношения, за победители не може да се говори. Всъщност, ако заради този конфликт влошите отношенията си, и двамата ще изгубите, без значение кой е бил правият в спора.

"Разбирам те..."

Тази фраза е истински спасител. Обикновено никой от участниците в спора не е готов да изслуша другата страна, затова един от вас трябва да произнесе тази фраза. Това ще бъде първата стъпка за разрешаване на конфликта, без да се спори и вика.

"Да разгледаме това от различна гледна точка!"

Да можеш да видиш даден проблем от различни гледни точки е една от характеристиките на зрялата личност. Двама спорещи имат най-малко две различни гледни точки, което означава, че е два пъти по-лесно да се намери компромис.

"Помогни ми да разбера!"/ "Обясни ми какво имаш предвид!"

Когато двама души се карат, е трудно да мислят ясно. Отделете малко време и помолете партньора си да обясни позицията си. Може би тя не е толкова неприемлива, колкото си мислехте в началото на спора.

"Какво мога да направя, за да променя ситуацията?"

Ако сте готови да направите компромис, тази фраза може да ви помогне да избегнете по-голям скандал. Вашият партньор може да иска да предприемете някакви действия, така че това е идеалният начин да изразите готовността си и да получите подробни инструкции. Винаги е добре да знаете какво очаква вашият партньор от вас, дори ако не можете да направите точно това, което той или тя иска.

"Справяли сме се и с по-трудни неща. Ще преживеем и това!"

Ако вие и вашият партньор сте преживявали много по-трудни проблеми в миналото, то вие ще можете да преодолеете и това. Това е просто един спор, който няма да развали отношенията ви. Използвайте тази фраза, за да си припомните, че сте страхотен отбор и няма нищо, което не можете да направите. Заедно можете да се справите с всички.

"Не е необходимо да ми говориш толкова грубо!"

Ако спорът постепенно започне да се превръща в скандал, опитайте се да избегнете това по всякакъв начин. Не се подавайте на емоциите. Ако е необходимо, излезте от стаята и останете сами известно време. Върнете се в кожата и едва тогава се върнете и се опитайте да разрешите проблема спокойно.

"Как мога да поправя това?"

Например, ако шефът ви не хареса доклада ви, всичко, което трябва да направите, е да поискате нови инструкции, за да поправите ситуацията. Опитайте се да получите колкото се може повече информация за това какво точно трябва да се направи. Това ще ви помогне да сложите край на конфликта и да го избегнете в бъдеще.

"Кажи ми какво те дразни в мен?"

Ако видите, че някой от колегите ви не ви харесва, най-доброто, което можете да направите, е да разберете какво точно ги дразни. Дори ако не можете (или не искате) да промените това нещо, ще покажете, че сте разумен и зрял човек.

"Да, прав сте!"

Опитайте се да се споразумеете с опонента си и ще постигнете невероятни резултати. Ако работите в областта на продажбите и някой от вашите клиенти не е доволен от даден продукт или услуга, започнете разговора с тази фраза. Когато хората осъзнаят, че чувате мнението им, е по-вероятно да водят конструктивен диалог.

"Аз съм с теб..."

Ако трябва да проведете труден разговор, започнете го именно с тази конкретна фраза. Дори ако вината е ваша, с готовността си да поправите ситуацията или да намерите начин да разрешите възникналия проблем, ще постигнете наистина невероятен ефект. Обяснете на опонента си, че сте в един и същ отбор и това ще ви помогне да избегнете конфронтация.

Източник:

brightside.me
Снимка: pxhere.com

Още по темата:
  • Какво трябва да знаем за емоционално незрелите и конфликтни хора Какво трябва да знаем за емоционално незрелите и конфликтни хора
  • Как да управляваме конфликтите на работното място Как да управляваме конфликтите на работното място
  • Защо избягването на конфликтите е вредно за нас и какво можем да направим Защо избягването на конфликтите е вредно за нас и какво можем да направим
  • Мъжкото мълчание: Защо мъжете се страхуват да споделят желанията си в отношенията с жените Мъжкото мълчание: Защо мъжете се страхуват да споделят желанията си в отношенията с жените
5.0/5 1 оценка

Продукти свързани със СТАТИЯТА

РОДИТЕЛИ И ДЕЦА - ТРУДНИТЕ ВЗАИМООТНОШЕНИЯ - ХОРХЕ БУКАЙ - ХЕРМЕС
17.95лв.

РОДИТЕЛИ И ДЕЦА - ТРУДНИТЕ ВЗАИМООТНОШЕНИЯ - ХОРХЕ БУКАЙ - ХЕРМЕС

ВЕРТИГО - НЕДЯЛКО СЛАВОВ - ХЕРМЕС
12.95лв.

ВЕРТИГО - НЕДЯЛКО СЛАВОВ - ХЕРМЕС

ПОСЛЕДНИЯТ ДУЕЛ - ЕРИК ДЖАГЪР - СИЕЛА
15.90лв.

ПОСЛЕДНИЯТ ДУЕЛ - ЕРИК ДЖАГЪР - СИЕЛА

Коментари към 15 полезни фрази за разрешаване на конфликти

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте 15 полезни фрази за разрешаване на конфликти
    www.framar.bg 
    на 16 June 2025 в 08:14
    Коментирайте "15 полезни фрази за разрешаване на конфликти"

СТАТИЯТА е свързана към

  • Поведенческа психология
  • Комуникация
  • Флейкинг: Защо все повече хора отменят срещи в последния момент
  • Междуклетъчна сигнализация
  • Как да изградим връзка с човек, който страда от аутизъм
  • Видове невербална комуникация
  • Ефективни начини за справяне с конфликтни личности
  • Как да сложите край на безпочвените и непрестанни обвинения във връзката
  • Трудна комуникация: как да се справим с проблемните хора
  • Какво трябва да знаем за емоционално незрелите и конфликтни хора
  • Овладейте асертивната комуникация с помощта на пет лесни стъпки
  • Как да постъпите, ако брачният партньор ви дразни и отблъсква
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();

ЗДРАВЕН ФОРУМ ПО ТЕМАТА

Колко яйца седмично са полезни за здравето и кога яйцата стават вредни?

преди 57 дни, 10 часа и 50 мин.

Гости с преспиване - полезни съвети

преди 2504 дни, 21 часа и 22 мин.
Всички

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Прием в болница - какво заплаща НЗОК, какви документи са необходими и колко продължава болничният престой

преди 2 дни, 15 часа и 58 мин.

Психотест за оръжие в България: Какво представлява и формалност ли е?

преди 2 дни, 22 часа и 59 мин.

Фармацевтични дни на кариерата - 21 юни, 2025 година - НДК

преди 6 дни, 15 часа и 16 мин.

Бедечка фест - На зелено 3 - 20-22 юни, 2025 година

преди 7 дни, 14 часа и 41 мин.
Всички

АНКЕТА

Готови ли сте у дома да полагате грижа за болен роднина?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

ТИНКТУРА ГИНКО БИЛОБА+ПАНТОТЕН.К-НА 50мл БИЛК.АПТЕКА

УЕЙТ МЕНИДЖЪР ДРИНК МИКС С ПЛОДОВ ВКУС прах 170.7 г NATURE'S WAY

ХАЯ КОЛАГЕН МАКС прах НЕОВКУСЕН 395г

ХАЯ КОЛАГЕН МАКС прах ПОРТОКАЛ 395г

ХАЯ КОЛАГЕН МАКС прах ЯБЪЛКОВ СОК 395г

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

ФЛОРАЖИН ИНТИМЕН ТЕЧЕН САПУН 200 мл

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 13 юни 2025г. в 17:51:49

ФЛОРАЖИН ИНТИМЕН ТЕЧЕН САПУН 200 мл

Коментар на: Мая от 13 юни 2025г. в 17:37:22

БЕТАЗОНТРИО 0,500 мг/г + 10 мг/г + 1 мг/г крем 15 г

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 13 юни 2025г. в 17:06:36

ТАБЕКС таблетки 1.5 мг * 100 СОФАРМА

Коментар на: Aurischo от 13 юни 2025г. в 15:00:47

ЛАВАНДУЛОВ СПИРТ 100 мл ХИМАКС ФАРМА

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 13 юни 2025г. в 14:51:45
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival