Начало Психология Позитивна психология Терапевтични занимания и креативност Арттерапия у дома и в училище

Арттерапия у дома и в училище

Арттерапия у дома и в училище - изображение

Арттерапията е изключително ефективна дейност за сваляне нивата на стреса и изразяване на натрупано емоционално напрежение - креативен ключ към вътрешните конфликти. Не трябва да се заблуждаваме, че за нея са ни нужни художнически способности.

Хубавото на арт терапията е, че можем не само да я практикуваме с помощта на специалист, а и в училище, у дома и с приятели. Важно е само да успеем да влезем в ролята на играещ, без мисъл за успех и ограничение, с простата цел да сме част от „играта на терапията“.

„Нека ръцете рисуват“

Най-естественият начин да преодолеете притеснението е да затворите очи и да се отпуснете, драскайки по хартията без да виждате.

Препоръчва се да започнете този метод на терапия, след няколко минути медитация или слушане на спокойна музика. Нужен ви е голям лист хартия, цветни моливи/пастели и…креативност.

Сложете хартията на масата, затворете очи и драскайте. След половин минута отворете очи, погледнете рисунката и решете на какво ви прилича. Завъртете я на всички страни, за да сте сигурни, че сте видели целия й потенциал. Довършете детайлите от изображението, оцветете прилежно. Не задълбавайте в това колко е красиво – търсим оригиналност и чувства, а не новия Микеланджело.

„Дизайн на корица“

Всички имат някакви вестници, брошури и списания, валящи се из дома. Ако ги съберете и вложите творческа мисъл, с помощта на ножица и лепило ще направите колаж, превръщащ дейността ви в изключително ползотворна арттерапия. Може да добавяте заглавия, продукти и текстове, това ще осигури свобода на израза ви и с времето ще ви даде усещане за развитие.

Добрата новина е, че колкото повече колажи спретнете, толкова по-умели ще бъдете в изразяването на емоционалното състояние и идеите си. А може да се окаже, че имате и красиви пана за стените у дома.

„Стани издател“

Виждали ли сте детските книжки, в които има различни материали? Следващото ни предложение е нещо подобно.

Учените са установили, че плюшът носи усещане за топлота и спокойствие, а шкурката за диви, опасни преживявания.

Седнете и направете колажи от различни по текстура материали, наименувайки картините. Нека всеки колаж носи различни усещания над, които сте се концентрирали. Може да ги сложите в папка и да пишете под тях. Обогатявайки съдържанието, ще натрупате самочувствие, защото ще усвоявате все по-добре техниката. Ще имате материал за наблюдение над емоциите и мислите си в по-дълъг период от време.

Ако практикувате в група може да обсъдите впечатленията създадени от творбите, емоциите, които навяват, цветовите им гами и усещанията на автора, докато ги е майсторил.

Работите ли самостоятелно може просто да напишете няколко думи на гърба и да сложите датата.

Арттерапевтичните занимания, могат да се провеждат самостоятелно и в група, те са изключителен начин за себеизразяване, който може да допринесе за повишаване на емоционалната интелигентност. Вие бихте ли пробвали?

По статията работи: Станислава Тонева
Източници: psychcentral.com
Снимка: erickcenteno.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСоциални грижиСнимкиЛайфстайлПсихологияРецептиЗдравни съветиЛюбопитноОбразованиеИнтервютаАлтернативна медицинаНовиниЛеченияСпециалистиОрганизацииИсторияКлинични пътекиСпортНормативни актовеЗаведения