Начало Психология Позитивна психология Терапевтични занимания и креативност За да намалите стреса и тревожността, пишете за положителните си емоции

За да намалите стреса и тревожността, пишете за положителните си емоции

За да намалите стреса и тревожността, пишете за положителните си емоции - изображение

Писането за щастливи преживявания и положителни емоции може да помогне за намаляване на стреса и тревожността, според ново проучване, публикувано в британския вестник "Здравна психология".

По-ранни изследвания са установили, че писането за отрицателни емоции може да подобри психическото и физическото здраве. Въпреки че не са много проучванията, които се фокусират върху връзката между писането за положителните преживявания и психичното благополучие, психолозите смятат, че тя е съвсем естествена и една от най-добрите защити от стреса и тревожността. Резултати от по-ранни изследвания показват, че писането за положителни преживявания 20 минути на ден в продължение на три последователни дни подобрява настроението и предпазва от развитие на депресия, тревожност и др.

„Дори ако писането по две минути дневно за положителни преживявания може да намали здравословните оплаквания. За нашето изследване ние проучихме дали писането за положителен опит - който може да включва разказ за всичко, добра книга, живопис или музика, любов – намалява стреса, безпокойството и общите здравни оплаквания като главоболие, болки в гърба, кашлица и настинка”, обяснява водещият изследовател Майкъл Смит, доцент по психология в Университета на Нюкасъл.

Анализът на резултатите от изследването е показал, че стресът и безпокойството на доброволците са намалели значително в сравнение с нивата, измерени в началото на експеримента.

„Също така открихме, че писането за щастливи моменти е било ефективно, независимо от мащабите на проблемите, за които участниците са съобщили в началото на изследването. Тъй като изключихме хора с диагностицирано психическо състояние, не можем да сме сигурни, че тази техника ще работи в клинична обстановка. Друго ограничение на нашето изследване беше, че разчитахме на въпросници за самооценка, вместо да използваме обективни мерки за психическо и физическо здраве”, пояснява доц. Смит.

Разбира се, възможно е емоционалното писане да не помогне на всеки. Личностните черти, трудности в изразяването на чувствата в писмена форма, могат да означават, че за някои хора има по-добри начини да се справят с отрицателните емоции.

Предимството на писането за положителни емоции за справяне със стреса и безпокойството е неговата простота. За разлика от много други стратегии за подобряване на психическото благосъстояние, тази задача не се нуждае от обучение или от време, прекарано с терапевт. Хората могат да го направят на място, което им е комфортно, при това терапията е напълно безплатна.

Редактор: Ина Фенерова
Източник: theconversation.com
Снимка: medicalxpress.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПсихологияЛюбопитноЗдравни съветиНовиниСпортЛайфстайлБотаникаАлт. медицинаЛеченияТестовеСоциални грижиХранене при...Снимки