Как да бъдете по-добър колега на работното място
Наслаждаването на работата произтича от нещо повече от дейностите, които извършваме. Всеки от нас, който е имал страхотен колега или не чак толкова добър, знае колко е важно да имаме положителни отношения с хората, с които работим.
Как да бъдем по-добър колега? На този въпрос отговарят експерти от Катедрата по мениджмънт в Уорингтънския колеж по бизнес към Университета на Флорида.
Не бъдете груби
„Въпреки че изглежда безсмислено, когато става дума за добър колега, да бъдеш груб може да има опустошителни последици за хората. Нашите изследвания показват, че грубостта към някого влияе върху неговото благополучие и функциониране. По-конкретно, това се отразява на когнитивните способности на хората, дори когато са силно мотивирани, и влияе върху тяхната работна памет. В проучвания, включващи медицински персонал, открихме, че специалистите, които са жертви на грубост, са по-склонни да направят грешки. Нашите изследвания също показват, че грубостта се разпространява. Дори ако грубото поведение на работното място е непреднамерено, то все пак може да повлияе на другите, което води до още по-широк кръг от хора, които могат да изпитат спад в представянето и вземането на решение.“, коментира Амир Ерез.
Бъдете перспективни
„За да бъдете добър колега, е важно да се научите да гледате на нещата в перспектива. Когато мислите от гледната точка на друг човек и се поставите на неговото място, това ви провокира да бъдете добър колега, като например да не бъдете груб и да проявявате съпричастност, което подобрява взаимоотношенията ви с другите.“, съветва Ерез.
Изразете благодарност
„Изразяването на благодарност към колегите за помощта, която са оказали, за изслушването или за добре свършената работа, може да помогне за изграждането на по-силни взаимоотношения на работното място. Изследванията показват, че ние не си казваме достатъчно „благодаря“, защото надценяваме неудобството от изразяването на благодарност и омаловажаваме положителното въздействие, което подобни изрази обикновено имат върху връзката. Въпреки това има нарастващи емпирични доказателства, показващи, че изразяването на благодарност по време на работа подобрява вашата собствена ангажираност, близостта с колегите и дори креативността в екипа. Всички можем да намерим нещо, което наистина харесваме в колегите си. Следващият път, когато общувате с колега, наблегнете на нещата, с които той се справя добре в работата си и което оценявате. Това ще помогне и на двама ви да се почувствате по-добре и да бъдете по-продуктивни в работата.“, съветва Клодиана Ланай.
Покажете самосъстрадание
„Може да звучи противоинтуитивно, но друг начин да бъдете добър колега е като проявявате състрадание към себе си. Самосъстраданието означава, че избирате да се отнасяте към себе си, както бихте се отнасяли към добър приятел. Когато нещата станат трудни или когато сгрешите в работата, вие избирате да проявите доброта, търпение и разбиране към себе си, вместо да използвате груби думи и самокритика. Това отношение на състрадание към себе си ви позволява да се учите и растете в работата, както и да бъдете любезни и към хората около вас. Например в скорошно изследване моите колеги и аз открихме, че самосъчувствието мотивира служителите да помагат повече на колегите си не само с проблеми, свързани с работата, но и с лични такива. Други изследвания показват, че самосъчувствието намалява чувството на изтощение, което много от нас са изпитвали по време на пандемията.“, казва Ланай.
Стремете се към мироопазване
„Мироопазващото поведение включва служител, който действа като посредник или дипломат между двама или повече колеги, когато имат разногласия. Важно е да се отбележи, че то обикновено не е част от длъжностната характеристика на служителя. И все пак това поведение подобрява социалната и психологическата среда на екипа. Чрез посредничеството в различните видове конфликти, конкретният служител помага на своите колеги да разработят методи за разрешаване на всякакви междуличностни различия.“, коментира Брайън Суидър.
How to be a good coworker: https://www.newswise.com/articles/how-to-be-a-good-coworker?ta=home
Продукти свързани със СТАТИЯТА
VIKING-T МЪЖКИ ОБУВКИ HENNY BLUE 39-47 057102
Безплатна доставка за България!ФЪРСТ ЕЙД АПТЕЧКА ТИП ОФИС
ВАРИТЕКС ЦЕЛИ СИЛИКОНОВИ СТЕЛКИ ЗА КОРИГИРАНЕ НА НАПРЕЧЕН И НАДЛЪЖЕН СВОД 542
ЗИМАТА НА НАШИТЕ ПИСМА - АНХЕЛЕС ДОНЯТЕ - ХЕРМЕС
VIKING-T ДАМСКИ ОБУВКИ SUNNY GREY 36-41 057701
VIKING-T ДАМСКИ ОБУВКИ SUNNY LILAC 36-41 057301
СТАТИЯТА е свързана към
- Социална психология
- Групова динамика
- 40 вдъхновяващи мисли за всеки ден, с които работната ви седмица да мине по-лесно
- Тормозът на работното място трябва да се третира като проблем на общественото здраве
- Как да разпознаем и да се справим с бърнаут синдром
- Дългосрочни последици за здравето от работата на смени
- Работа на мускула
- Работещите на смени са по-склонни към напълняване
- 5 признака, че колегата ни е психопат
- Техниката за продуктивност „Помодоро“ – какво представлява и как да я приложите
- НАРЕДБА № 28 от 9.12.2008 г. за устройството, реда и организацията на работата на аптеките и номенклатурата на лекарствените продукти
- Нездравословна работна среда: Как да прецените нивата на токсичност на работното си място
Коментари към Как да бъдете по-добър колега на работното място