Начало Психология Поведенческа психология Комуникация Как да използваме невербалната комуникация, за да разрешим по-бързо конфликтите

Как да използваме невербалната комуникация, за да разрешим по-бързо конфликтите

Как да използваме невербалната комуникация, за да разрешим по-бързо конфликтите - изображение

Конфликтът е нормална част от всяка здравословна връзка. В края на краищата, от двама души не може да се очаква да се споразумяват за всичко, през цялото време. Ключът към пълноценното общуване е не да избягваме конфликтите, а да се научим да ги разрешаваме по здравословен начин. Когато конфликтът е зле управляван, той може да причини голяма вреда на взаимоотношенията ни, но когато се води по уважителен, положителен начин, конфликтът дава възможност да се укрепи връзката между двама души.

Независимо от причината за разногласията и споровете, когато придобиете умения за разрешаване на конфликти, можете да запазите личните и професионалните си връзки силни и развиващи се.

В първа и втора част на статията разгледахме същността и причините за конфликта, нашите грешни и здравословни реакции в конфликтни ситуации, както и колко важно е да умеем да контролираме емоциите и стреса си. В настоящата ще прочетете как да използвате невербалната комуникация, за да разрешите по-бързо конфликтите.

Ролята на невербалната комуникация в разрешаването на конфликти

Когато хората са в разгара на конфликт, думите, които използват, рядко засягат въпросите, които са в основата на проблема. Но ако обръщате внимание на "езика на тялото" на другия човек, като изражението на лицето, позата, жестовете и тона на гласа, можете по-добре да разберете какво точно казва той. Това ще ви позволи да реагирате по начин, който вдъхва доверие, а това ще ви помогне да стигнете до корена на проблема.

Способността ви да разбирате невербалните сигнали зависи от собственото ви емоционално съзнание. Колкото по-информирани сте за собствените си емоции, толкова по-лесно ще бъде да разберете чувствата на другия. Помислете за това, което предавате на другите по време на конфликт и дали това, което казвате, съвпада с езика на тялото ви. Ако кажете: "Аз съм добре", но го казвате през зъби и поглеждате настрани, тялото ви ясно казва, че съвсем не сте добре. Спокойният тон на гласа, успокояващото докосване могат да допринесат за отпускане на напрегнатата атмосфера.

Съвети за управление и разрешаване на конфликти

Може да бъдете сигурни, че ще разрешите конфликта, ако спазвате следните насоки:

  • Обръщайте внимание на това, което чувствате, на това какво казвате, но и как го казвате.
  • Изслушвайте другата страна внимателно и със съчувствие.
  • Вслушвайте се в собствените си емоции, за да можете да ги контролирате, бъдете наясно и с нуждите си, но уважавайте правото и на другия да има такива.
  • Нека ваш приоритет да бъде разрешаването на конфликта, а не на всяка цена да се окажете прави или да спечелите вие.
  • Поддържането и укрепването на връзката, а не победата в спора, винаги трябва да бъде ваш първи приоритет.
  • Уважавайте другия човек и неговата гледна точка.
  • Фокусирайте се върху настоящето. Ако в спора намесвате факти от минали конфликти, способността ви да прецените обективно сегашната ситуация ще бъде нарушена. Вместо да поглеждате към миналото и да търсите вината в другия, съсредоточете се върху това, което можете да направите тук и сега, за да решите проблема.
  • Избирайте си битките. Конфликтите могат да бъдат наистина изтощаващи – и за двете страни. Затова е много важно внимателно да се избират проблемите, които заслужават да отделите време и енергия.
  • Бъдете готови да простите. Решаването на конфликти е невъзможно, ако не желаете или не можете да простите на другите. Умението да се справяме с конфликтни ситуации се състои в освобождаването от желанието да нападаме и да наказваме другия.
  • Научете се да разпознавате случаите, в които е невъзможно да постигнете съгласие. Ако разговорът не е градивен и няма надежда да постигнете споразумение, по-добре се откажете и продължете напред.

Хуморът помага в разрешаването на конфликти

Можете да избегнете много словесни войни, ако се опитате шеговито да подходите към проблемите. Хуморът може да ви помогне да кажете неща, които иначе биха могли да бъдат трудни за изразяване, без да звучат като обида. Важно е обаче да се смеете с другия, а не за негова сметка – има разлика между шегата и подигравката.

Към първа част >>>

Към втора част >>>

По статията работи: Ина Фенерова
Източник: helpguide.org
Снимка: beaumonde.ge

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПсихология